دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تاثیر قیمت فولاد در خودروسازی چگونه است؟

بخش بزرگی از خودروها را فولاد تشکیل می دهد، بنابراین باید انتظار آن را داشته باشیم که قیمت فولاد در صنعت خودرو بیشترین تاثیر را داشته باشد. قیمت فولاد در خودروسازی در طول سال در حال نوسان بوده و نوسان آن به عوامل مختلفی همچون، قیمت جهانی فولاد، مقدار واردات و صادرات آهن آلات بستگی دارد.

افزایش بی سابقه قیمت آهن در بورس فلزات، فعالیت تولیدکنندگان خودرو در سراسر دنیا را کمی با مشکل روبرو ساخته است. در واقع تاثیر قیمت فولاد بر خودروسازی نسبت به سایر مواد مورد استفاده در ساخت خودرو بیشتر است.

رابطه بین فولاد و خودروسازی

از دهه ۱۹۲۰، فولاد ماده انتخابی خودروسازان در سراسر جهان بوده است. امروزه ورق های فولادی حدود ۶۵ درصد از وزن متوسط ​​یک خودرو را تشکیل می دهند و ستون فقرات کل وسیله نقلیه هستند. به طور متوسط، ۹۰۰ کیلوگرم آهن آلات در هر وسیله نقلیه استفاده می شود.

به منظور افزایش ایمنی سرنشینان و عملکرد خودرو، کاهش وزن وسایل نقلیه امروزه به اولویت اصلی صنعت خودرو تبدیل شده است. آهن آلات با استحکام بالا، سریع ترین ماده در حال رشد در صنعت خودروسازی امروزی و ماده کلیدی در کاهش جرم و کاهش قیمت خودرو است.

به طور کلی، فولادهایی با مقاومت تسلیم بالاتر از ۵۵۰ مگاپاسکال هستند که در خودرو سازی استفاده می شوند. آنها وزن کم، استحکام بالا و شکل پذیری بهینه را ارائه می دهند که به خودروسازان اجازه می دهد از مواد کمتری استفاده کنند و وزن خودرو را تا حد زیادی کاهش دهند.

طی سال های گذشته، چندین تولید کننده و تامین کننده خودرو به مشتریان خود در مورد کمبود عرضه، افزایش قیمت ها و کاهش سرعت پذیرش یا انجام سفارشات هشدار داده اند. دلیل این کار، افزایش قیمت آهن آلات و محصولات تولیدی از آن است. در واقع فولاد و خودروسازی رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.

اگر علاقه مند به مشاهده مشخصات و قیمت ورق آهن و فولادی و سایر ورق ها هستید، شرکت آهنرسان با شرکت های مطرح در این زمینه همکاری کرده است تا یک محصول کاربردی در اختیار شما قرار دهد.

تاثیر قیمت فولاد در خودروسازی چگونه است؟

تاثیر قیمت فولاد در خودروسازی

اگرچه روزانه میلیون ها نفر با خودروهای خود رانندگی می کنند، اما تعداد زیادی از آنها موادی که شرکت ها در ساخت این خودروها استفاده می کنند را نمی شناسند و بیشتر اطلاعات آنها در مورد خودروها به اطلاعات مربوط به انواع و ویژگی های خودروها محدود می شود.

موادی مانند انواع ورق و ورق روغنی که خودروها از آنها ساخته می شوند می توانند نقش مهمی در افزایش یا کاهش قیمت داشته باشند. اگر نیازمند اطلاعات کامل در خصوص انواع ورق هستید، از وب سایت شرکت آهن رسان (https://ahanresan.ir/) و محصولات آن دیدن کنید.

وقتی صحبت از تقاضای صنعت فولاد می شود، یکی از اجزای اصلی صنعت خودروسازی است. هم خودروسازان و هم متخصصان تعمیر خودرو با ویژگی های آهن آلات مورد استفاده در وسایل نقلیه آشنا هستند.

در نتیجه، هم تولید و هم تعمیر قطعات فولادی خودروها قابل پیش بینی تر است و این قابل پیش بینی بودن می تواند به معنای کاهش هزینه های کلی برای مصرف کنندگان باشد.

قیمت فولاد در خودروسازی در طول سال در حال نوسان است و نوسان آن به عوامل مختلفی همچون، قیمت جهانی فولاد، مقدار واردات و صادرات، نرخ داخلی این فلزات و غیره بستگی دارد.

قیمت آهن آلات در خودروسازی را می توانید از شرکت آهنرسان به صورت روزانه استعلام بگیرید. این شرکت از بزرگترین تامین کنندگان انواع ورق در حوزه خودروسازی و دیگر حوزه های صنعت است.

تعرفه های فولاد و تاثیر آن بر خودروسازان

اکثر قطعات خودرو از فلز ساخته شده اند و فولاد به دلیل استحکام و ارزان بودن حدود ۱۰۰ سال است که متداول ترین فلز مورد استفاده در خودروسازی است.

فولاد آلیاژی از آهن و کربن است که حاوی کمتر از ۲ درصد کربن و ۱ درصد منگنز و همچنین مقادیر کمی سیلیکون، فسفر، گوگرد و اکسیژن است.

ورق های آهنی فولادی عمدتاً در ساخت بدنه خودرو استفاده می شود، زیرا ارزان است و همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند پیستون به راحتی شکل می گیرد.

البته ورق آلومینیوم به رقیبی قوی برای فولاد در ساخت خودرو تبدیل شده است و استفاده از آن در ساخت بدنه خودرو در دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته و آلایندگی را کاهش داده است.

ده سال پیش، آلومینیوم تنها در ساخت خودروهای لوکس و عجیب و غریب استفاده می شد، اما اکنون از آلومینیوم در ساخت روکش موتور، درب و درب صندوق برای بسیاری از خودروها استفاده می شود.

مس نیز یکی از فلزات مورد استفاده در ساخت اتومبیل است و به طور کلی سازمان زمین شناسی ایالات متحده مس را به دلیل توانایی رسانایی الکتریسیته در رتبه سوم پرمصرف ترین فلزات صنعتی در جهان قرار می دهد و به همین دلیل از مس در ساخت سیم و موتور الکتریکی در خودرو استفاده می شود.

از دیگر فلزات مورد استفاده در ساخت خودروها می توان به سرب که عمدتاً در ساخت باتری های سرب اسیدی استفاده می شود و همچنین پلاتین، پالادیوم و رودیوم که از فلزات کمیاب و گران قیمت در ساخت مبدل های کاتالیزوری استفاده می شود، اشاره کرد.

در ساخت خودروها علاوه بر فلزات قبلی، از منیزیم و تیتانیوم نیز استفاده می شود و نسبت به وزن خود بسیار مستحکم بوده و در ساخت برخی خودروهای پرکارآمد و گران قیمت به کار می رود.

تاثیر قیمت فولاد در خودروسازی چگونه است؟

چند درصد خودرو ها از فولاد ساخته می شود؟

ورق های فولادی در مشخصات مختلف صادر و عرضه می شوند تا نیازهای متنوع مشتریان را برآورده کنند. به دلیل ساختار قوی، دوام بالا، سهولت نصب و مقاومت در برابر سایش، این پانل ها در صنعت بسیار محبوب هستند از جمله صنعت خودروسازی. فولادهای کم آلیاژ با استحکام بالا (HSLA) اولین فولادهای با استحکام بالا در صنعت خودروسازی بودند. این فولادها دارای مقاومت کششی بالاتری تا ۸۰۰ مگاپاسکال هستند.

فولاد نوع نورد گرم و محصولات نورد سرد مورد استفاده در صنعت خودرو همیشه از مهمترین مواد در صنعت خودرو بوده است. این نوع ورق های فولادی همچنین برای اصلاح بسیار مناسب هستند. بر اساس فرمولاسیون سازمان بین المللی خودروسازان، یک خودرو به طور متوسط ​​از ۹۰۰ کیلوگرم فولاد نورد سرد و گرم ساخته می شود.

۳۴% فولاد مورد استفاده در ساختار بدنه خودرو مربوط به، پانل، درب خودرو، درب صندوق عقب برای جلوگیری از برخورد با سیستم تعلیق با استحکام بالا و جذب انرژی است.

۱۲%، با استفاده از پایه نوار نورد فولادی با مقاومت بالا در فرمان، لاستیک، مخزن سوخت و سیستم ترمز قرار دارد.

۲۳٪ در ترن محرک است که از چدن برای بلوک موتور و فولاد کربن قابل ماشینکاری برای چرخ دنده های مقاوم در برابر سایش تشکیل شده است.

بدنه خودروها عمدتاً با ورق فولادی نورد سرد به ضخامت ۰.۵ الی ۱.۵ میلی متر تولید می شوند. برای شاسی خودرو با کیفیت بالا نیز عمدتاً از ورق فولادی نورد سرد و نورد گرم استفاده می شود.

از مشخصات این نوع ورق ها می توان به طراحی خوب، شکل گیری مناسب و کشش بالا، قابلیت جوش و اتصال و نیز استحکام بالاتر اشاره کرد.

با پیشرفت تکنولوژی تولید، توسعه محصولات فولادی خودرو نیز روز به روز بهتر می شود. اگر به دنبال انواع ورق روغنی برای خرید و نیز استعلام قیمت فولاد در خودروسازی هستید، بهتر است به وبسایت ahanresan.ir مراجعه کنید.

منبع: آهن رسان

برچسب ها

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OqCDcaUi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه