دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع المنت های حرارتی صنعتی و خانگی

در موارد صنعتی و ساخت انواع لوازم خانگی، برای ایجاد و تولید گرمای لازمه برای کارکرد وسایل از المنت های حرارتی استفاده می کنند. وظیفه این المنت ها تولید گرمای لازمه است. بخاطر اینکه تولید گرما در اغلب صنایع و کارخانجات مورد نیاز می باشد، استفاده از المنت های حرارتی بسیار رایج است. در ادامه این مقاله از روزنامه فرصت امروز قصد داریم انواع مختلف این المنت ها را به همراه کاربرد آن ها توضیح دهیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

المنت حرارتی

همان طور که در مقدمه مقاله نیز اشاره شد المنت حرارتی وسیله ای است که با نیروی الکتریکی و برق کار می کند و انرژی گرمایی را تحویل ما می دهد. المنت ها معمولا به دلیل بازده و طول عمر بالاتر از روش های سنتی محبوب ترند و استفاده از آن ها روز به روز در حال گسترش است.

المنت ها را در مکان ها و صنایع مختلفی استفاده می کنند به همین دلیل تنوع ابعاد و اندازه این المنت ها بالاست و به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه درباره تقسیم بندی المنت های حرارتی صحبت خواهیم کرد.

انواع مختلف المنت های حرارتی

برخی از پرکاربردترین انواع المنت حرارتی عبارتند از:

  • المنت فشنگی
  • المنت کویل هیتر
  • المنت سرامیکی
  • المنت میله ای
  • المنت تسمه ای
  • المنت کوره ای
  • المنت فلنج دار
  • المنت استخری

البته المنت استخری زیر مجموعه ای از المنت میله ای محسوب می شود اما به دلیل محبوبیت بالای آن، خود این المنت را به عنوان المنت مجزایی در نظر می گیرند. درباره المنت هایی همچون میله ای، سرامیکی، استخری و ... توضیحات فراوانی در سطح موتور جستجوی گوگل وجود دارد اما کمتر درباره المنت های فشنگی و کویل هیتر که کاربردهای فراوانی نیز دارند صحبت شده است. به همین دلیل در این مقاله قرار است اختصاصا درباره این دو مدل از المنت های حرارتی توضیحات کاملی را ارائه دهیم.

المنت فشنگی

المنت های فشنگی کاربرد خانگی ندارند اما استفاده های مکرری در صنایع مختلف و آزمایشگاه ها دارند. برخی از کاربردهای این المنت در صنایع مختلف عبارتند از: استفاده در صنایع تولید کفش، ساخت روغن موتور، ترمز و هیدرولیک، مراحل تولید دستگاه های بسته بندی، ساخت انواع چسب از جمله چسب تفنگی، استفاده در کارخانجات تولید خودرو، فرآوری انواع مواد غذایی و ... . این کاربردها تنها بخش کوچکی از استفاده های گسترده المنت فشنگی است. به طور کلی در هر پروژه ای که نیاز به چگالی توان بالا داشتید بهتر است از المنت فشنگی استفاده کنید.

انواع المنت های حرارتی صنعتی و خانگی

هنگام خرید المنت فشنگی توجه کنید حتما ابعاد مناسبی را بسته به کار خود انتخاب کنید و از کیفیت خوب قطعات تولیدی آن مطمئن باشید چرا که اگر در ساخت این محصول از قطعات اولیه با کیفیتی استفاده نشود منجر به خرابی خود المنت و سایر قطعات دستگاه می شود.

المنت کویل هیتر

دومین نوع از المنت های حرارتی که قرار است درباره آن توضیحاتی را ارائه کنیم المنت های کویل هیتر است. در هر پروژه ای که با محدودیت فضا روبرو بودید و حتما می بایستی از المنت حرارتی استفاده کنید، قطعا بهترین انتخاب برای شما المنت های کویل هیتر است. به طور مثال در چای ساز، قهوه ساز، سشوار، اجاق گاز، اتوی مو و وسیله های این چنینی که ابعاد کوچکی دارند و گرما تولید میکنند، از این نوع المنت در ساخت آن ها استفاده می شود.

انواع المنت های حرارتی صنعتی و خانگی

المنت های کویل هیتر را به دو دسته غلاف فلزی و باز تقسیم بندی می کنند. توضیحات تفاوت های این دو مدل بحثی تخصصی است و اگر به دنبال خرید المنت کویل هیتر و دریافت اطلاعات بیشتر هستید، اینجا کلیک کنید.

ساخت المنت حرارتی در خانه

المنت های حرارتی معمولا در کارگاه ها تولید می شود و روند تولید این وسیله مراحل متعدد و سنگینی دارد و نیازمند تجهیزات ویژه است. به دلیل سختی ساخت المنت ها توصیه می کنیم هرگز اقدام به ساخت این وسیله در خانه نکنید و سفارش خود را به کارگاه های معتبری همچون هیترهدف، تهران المنت، پایاسنس، المنت کریمی و ... بسپارید.

عوامل تعیین کننده قیمت المنت های حرارتی

قیمت المنت های حرارتی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. اولین عامل مهم کارگاه سازنده المنت است. برخی از کارگاه ها با قیمت پایین تر کار می کنند و در مقابل برخی از کارگاه ها نرخ های بسیار بالاتری دارند. توصیه می کنیم قبل از تهیه المنت از کارگاه های ارزان قیمت از کیفیت ساخت و مواد اولیه به کار رفته در آن مطمئن شوید چرا که برخی کارگاه ها برای پایین آوردن قیمت، به کیفیت کارها لطمه می زنند.

عامل دوم و مهم در تعیین قیمت المنت حرارتی، ابعاد المنت هاست. به طور مثال المنت آبگرمکن ابعاد بسیار کوچکی دارد در طرف مقابل المنت استخری اندازه بسیار بزرگتری دارد. هر چقدر ابعاد المنت بزرگتر باشد میزان مواد اولیه به کار رفته در آن بیشتر و در نتیجه قیمت نهایی نیز بالاتر است.

عامل سوم در تعیین قیمت نوع المنت حرارتی است. برخی از المنت ها به دلیل سادگی در ساخت و سایر مسائل نسبت به دیگر المنت های حرارتی ارزان ترند.

سخن پایانی

در این مقاله از روزنامه فرصت امروز سعی کردیم درباره المنت های فشنگی و کویل هیتر که کمتر به آن پرداخته شده بود توضیحاتی را ارائه کنیم. همچنین درباره سایر المنت ها نیز توضیحات مختصری ارائه شد. امیدواریم این مقاله به شما در شناخت صحیح انواع المنت خانگی و صنعتی و انتخاب صحیح کمک کننده بوده باشد. اگر سوالی درباره المنت ها داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HGvcD7Z8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه