یک کارشناس صنعت خودرودرباره آیین نامه واردات خودرو گفت: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند.
به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرانلاین، فربد زاوه درباره آیین نامه واردات خودرو گفت : به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تاثیر آن بر قیمت بازار رفع شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود، بر بازار را می توان اینگونه شناسایی کرد.
وی افزود: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند. این به این معنی است که خودروهایی مانند راو۴، سانتافه، انواع بنز و بی ام و عمده محصولات هیوندای کیا و تویوتا همچنان با محصولات قدیمی ادامه حیات می دهند و لذا تاثیری بر قیمت آنها محقق نمی شود.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بازار خودروهای چینی مونتاژی با این مصوبه تاثیر چندانی نخواهد یافت و خودروهای مونتاژی چینی که با بهای گزاف در بازار عرضه می شوند، همچنان با سودآوری خوبی بی تهدید خواهند ماند.
زاوه ادامه داد: خودروهای وارداتی کوچک قدیمی مانند انواع خودروهای هاچ بک و مونتاژی های کوچک و خودروهای جدید داخلی از این مصوبه متاثر می شوند و قیمت آنها کاهشی می شود.
وی یادآور شد: در این بین خصوصا مونتاژی های کره ای پسابرجامی و وارداتی های هاچ بک کره ای ژاپنی بیشترین تاثیر کاهش قیمت را تحربه می کنند.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای داخلی هم تاثیر کمی از این مصوبه خواهند داشت. در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، بیشترین تاثیر بر محصولات بازار خواهد بود و محصولات پایین تر، تاثیرپذیری کمتری خواهد داشت.
زاوه خاطرنشان کرد: در عین حال، محصولات مونتاژی چند سال ساخت مثل سیتروئن سی۳ و ۲۰۰۸ سراتو مونتاژی از این مصوبه تاثیر می گیرند.
جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی