یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نکات ایمنی در استفاده از باربیکیو

نقاط ایمنی برای استفاده از باربیکیو

باربیکیو ابزاری است که می توان از آن برای تهیه غذای لذیذ و روغن بدن استفاده کرد. اما در استفاده از باربیکیو نکات ایمنی باید رعایت شود تا در هنگام استفاده مشکلی پیش نیاید. آیا می دانید رعایت نکات ایمنی در هنگام باربیکیو اهمیت دارد؟ برگزاری مهمانی و پختن غذا با کمک باربیکیو بسیار لذت بخش است، اما اگر به نکات ایمنی توجه نکنید، خطرات و مشکلاتی به همراه خواهد داشت. در استفاده از انواع باربیکیو زغالی چه نکات ایمنی را باید در نظر گرفت؟برای اطلاعات تکمیلی در مورد مراحل تولید یا انواع غذاهای کبابی و لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

 

مراقبت از غذا در خارج از آشپزخانه

 

 

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام باربیکیو باید به آن توجه کرد، مراقبت از مواد غذایی خارج از یخچال است. میکروب ها در خارج از یخچال و در مکان های گرم غذا را سریعتر آلوده می کنند.

اگر می خواهید مواد غذایی را که باید در یخچال نگهداری کنید خارج کنید، باید آن را در دمای مناسب نگهداری کنید. استفاده از یخ برای سرد نگه داشتن این مواد بسیار موثر است زیرا از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. تا جایی که ممکن است گوشت را از یخچال خارج کنید تا فاسد نشود.

 

تنظیم دمای مناسب با مواد غذایی

 

 

وقتی از کباب برای تهیه غذا استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که استفاده از شعله کم بهترین گزینه است. برای تهیه گوشت با کباب به نکات زیر توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • بهترین حالت برای گوشت قرمز 145 درجه فارنهایت است.
  • گوشت چرخ کرده بهتر است در دمای 160 درجه پخته شود.
  • بهترین دما برای کباب کردن مرغ 165 درجه فارنهایت است.
  • بعد از پختن انواع گوشت، 3 تا 5 دقیقه بعد مصرف کنید.

نکته مهمی که در رعایت نکات ایمنی هنگام کباب پز بسیار حائز اهمیت است نحوه و دمای پخت غذا می باشد. اگر از دمای مناسب استفاده نکنید، غذا خوب پخته نمی شود و می تواند باعث بیماری شود.

 

شستشوی دست ها

 

زمانی که می خواهید غذا بپزید حتما دست های خود را بشویید. وقتی افراد بیرون می روند، قطعاً در حین بازی یا انجام فعالیت های مختلف، اشیا را لمس می کنند. شستن دست ها از آلودگی غذا جلوگیری می کند. اکثر مردم شستن دست ها را جدی نمی گیرند و این باعث بیماری می شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که رعایت نکات ایمنی در هنگام باربیکیو چه اهمیتی دارد؟ باید گفت رعایت نکات ایمنی از ابتلا به بیماری ها، فساد مواد غذایی جلوگیری می کند و غذای لذیذ تری را تهیه می کند. اگر در مکانی هستید که به آب دسترسی ندارید، از ژل یا اسپری ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. هنگام باربیکیو حتما به نکات ایمنی توجه کنید.

 

از گرمای بیش از حد خودداری کنید

از قراردادن باربیکیو در معرض نور مستقیم خورشید خود داری کنید. وقتی کباب پز را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهید و غذا می پزید، علاوه بر گرمای آفتاب، باید گرمای باربیکیو را نیز تحمل کنید.

گرمای بیش از حد باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود. سردرد و گرمازدگی از مشکلات رایجی هستند که هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بیش از حد رخ می دهند. توجه به گرما در رعایت نکات ایمنی در هنگام باربیکیو بسیار مهم است. هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

نکات ایمنی در استفاده از باربیکیو

 

 

توجه به نکات ایمنی هنگام استفاده از باربیکیو بسیار مهم است. از جمله نکات کلی که در استفاده از باربیکیو باید مورد توجه قرار گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • کباب را دور از خانه آماده کنید.
  • پایه باربیکیو را محکم کنید و از استحکام آنها مطمئن شوید.
  • نظافت باربیکیو را جدی بگیرید.
  • مراقب نشت گاز در باربیکیو باشید و آن را به صورت دوره ای بررسی کنید.
  • اگر شعله کباب خاموش شد گاز را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه کباب را روشن کنید.
  • قبل از جابجایی باربیکیو اجازه دهید تا خوب خنک شود.
  • هنگام استفاده از باربیکیو، همیشه آماده خاموش کردن و مهار آتش باشید.

رعایت نکات ایمنی در حین باربیکیو به شما کمک می کند در استفاده از باربیکیو با مشکلی مواجه نشوید. همچنین رعایت این نکات به پخت بهتر غذا کمک می کند.

 

حرف پایانی

کباب پز بیشتر در فصل گرما استفاده می شود. توجه به نکات ایمنی هنگام کباب کردن، سلامت شما و غذایی را که استفاده می کنید تضمین می کند. مهمترین نکته در رعایت نکات ایمنی در هنگام باربیکیو تنظیم دمای کباب پز می باشد. قبل از پخت حتما از دمای مناسب استفاده کنید.

 

سوالات متداول

  • چگونه باربیکیو را جابجا کنیم؟

برای جابجایی باربیکیوها ابتدا باید اجازه داد تا سرد شوند. مدت زمانی که کباب باید خنک شود حدود 1 ساعت است.

  • آیا می توان باربیکیو را در صورت خاموش شدن سریع روشن کرد؟

خیر، برای روشن کردن باربیکیو ابتدا باید کباب پز را خاموش کنید و گاز را خاموش کنید. بعد از 5 دقیقه می توانید باربیکیو را روشن کنید.

  • چگونه باربیکیو را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن باربیکیو باید اجازه دهید خنک شود و سپس آن را تمیز کنید. در نظافت از مواد شیمیایی استفاده نکنید و از آب صابون استفاده کنید.

 

منبع: ویلاسازه

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U9tSNFBS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه