جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش دوخت نوار پرده پانچ

1 سال پیش ( 1401/5/4 )
 

پرده های حلقه ای علاوه بر اینکه بسیار شیک و زیبا هستند بسیار کاربردی نیز میباشند. شما برای دوخت مدل پرده پانچ به پارچه، نوار پرده و حلقه احتیاج خواهید داشت. نوار پرده را به پارچه بدوزید و در فواصل منظم آن را سوراخ کنید و حلقه ها را جا بی اندازید. در ادامه نحوه ی صحیح انتخاب متراژ پارچه، دوخت نوار پرده و سوراخ کردن نوار پرده را به شما آموزش میدهیم.

آموزش دوخت نوار پرده پانچ

شما از این مدل پرده میتوانید برای پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب و پرده اداری استفاده نمایید.

آموزش دوخت مدل پرده پانچ

برای دوخت پرده پانچ اولین قدم انتخاب پارچه به ابعاد مناسب و سپس انتخاب نوارپرده و در انتها سوراخ کردن صحیح آن می باشد. برای دانستن و یادگیری این سه موضوع با ما همراه باشید.

آموزش دوخت نوار پرده پانچ

انتخاب ابعاد پارچه برای دوخت پانچ

در قدم اول قبل از هر چیزی بهتر است محل نصب چوب پرده پانچ خود را انتخاب نمایید یا اینکه اول چوب پرده را نصب کنید سپس اقدام به اندازه گیری پنچره کنید. همانطور که در آموزش اندازه گیری پرده گفته شد برای پرده هایی که تمام قد هستند بهتر است از چوب پرده تا کف اندازه گیری کنید، سپس 3 سانتی متر از آن کسر نمایید. و برای پرده هایی که به ابعاد پنجره هستند بهتر است از چوب پرده تا ده سانت زیر قاب پنجره اندازه گیری کنید.

قدم دوم بعد از اندازه گیری پنجره برای انتخاب طول و عرض پارچه اقدام می نمائیم. عرض پارچه را در دوخت پانچ معمولا از 2.5 برابر تا 3 برابر عرض پنجره و ارتفاع پارچه را معمولا بیست سانتی متر بیشتر از ارتفاع پنجره تهیه میکنند.

دوخت نوار پرده پانچ

برای دوخت نوار پرده ابتدا باید نوار پرده مورد نظر را انتخاب کنید به این دلیل که دو مدل نوار پرده برای دوخت پانچ موجود است بهتر است هر دو مدل را به شما معرفی کنیم. یک نوار پرده سوراخ دار که توسط کارگاه های تولید نوار پرده آماده شده اند و کار را برای سوراخ کردن پارچه راحت تر میکند. دو نوار پرده صاف بدون سوراخ که این امکان را میدهد تعداد چین پارچه را خودتان انتخاب کنید و سپس نوار را سوراخ کنید.

آموزش دوخت نوار پرده پانچ

بعد از انتخاب نوار پرده پانچ نوبت به دوخت آن می رسد. اگر نوار پرده سوراخ دار را انتخاب کرده اید به اندازه عرض پارچه از آن برش دهید. توجه کنید که قبل از دوخت حتما تعداد حلقه های روی نوار را شمارش کنید که به صورت زوج باشد.

ابتدا به مقدار 5 سانت از بالا پارچه را تا کنید و نوار پرده را بر روی آن بدوزید توجه داشته باشید که پشت نوار پرده به سمت شما باشد. بعد از دوخت هر دو طرف نوار پرده ( بالا و پایین آن) کناره های پرده را که اصطلاح آن می شود بغل تو را به اندازه 2 سانت به صورت دولا بدوزید. بعد از دوخت بغل تو نوبت به پایین پاکتی یا همان جای سرب میرسد. انتهای پارچه را به اندازه ی 7.5 سانت به صورت دوبل تا کرده و بدوزید. کار دوخت پرده به اتمام رسید حال نوبت سوراخ کردن نوار پرده میرسد.

نحوه ی سوراخ کردن نوار پرده پانچ

پس از دوخت پرده نوبت به سوراخ کردن نوار پرده می رسد برای اینکار شما احتیاج به قیچی نوک تیز یا دستگاه پانچ پرده خواهید داشت که در نبود هر کدام از دیگری میتوانید استفاده کنید.

آموزش دوخت نوار پرده پانچ

اگر نوار پرده ای که شما انتخاب کرده اید سوراخ دار باشد کار سختی ندارید و فقط باید مکان های مشخص روی نوار را سوراخ نمایید و حلقه ها را جا بزنید.

اگر نوار پرده صاف را انتخاب کرده اید، تعداد چین هایی که میخواهید داشته باشید را ضربدر دو کنید و در متراژ پارچه تقسیم کنید. توجه کنید که تعداد چین نرمال در هر متر 3 چین و شش حلقه میباشد.

بیشتر بخوانید : پرده پانچ ارزان قیمت از کجا بخریم؟

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5Uc7h6G7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه