سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، کاهش قیمت طلا در بازار جهانی رکورد زد و طلا وارد کانال ۱۶ هزار دلار شد. کمترین قیمت از مارس ۲۰۲۰. البته طلا توانست این افت قیمت را سریع جبران کند و مجددا وارد کانال ۱۷ هزار دلار شود. اما در چند ماه گذشته قیمت جهانی طلا افت قابل ملاحظه ای داشته است. حالا سوالی که وجود دارد این است که قیمت طلا در بازار داخل هم کاهش می یابد؟

قیمت طلا امروز ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، یک میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بود. قیمت سکه کانال ۱۵ میلیون تومان را حفظ کرده و هر سکه ۱۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان قیمت دارد.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی رکورد زد

مروری بر قیمت ها نشان می دهد اگرچه روند قیمتی طلای جهانی کاهشی است، اما قیمت طلا در بازار ایران نه تنها نزولی نبوده،  بلکه رشد هم کرده است. به نحوی که سکه پربازده ترین بازار هفته گذشته بود و خریداران سکه بیشترین سود را در مقایسه با دیگر بازارها بردند.

این مساله نشان می دهد اگرچه روند قیمت طلا در بازار ایران هم نوسان دارد اما قیمت ها به سمت بالا میل دارد و نه پایین.

به عبارتی سقوط قیمت طلا به کانال ۱۶ هزار دلاری، هیچ اثری بر بازار داخل و به خصوص قیمت سکه نگذاشت. البته به گفته کارشناسان، افزایش قیمت دلار در این هفته هم در قیمت طلا و سکه بی تاثیر نبوه است.

جز این،  روند قیمت طلا و سکه نشان می دهد با وجود نوسان مدام قیمت ها، انتظارات تورمی در جامعه وجود دارد و مردم همچنان گمان می کنند قیمت دلار و به تبع آن قیمت سکه در مسیر رشد قیمت حرکت می کنند و نه کاهش.

آینده طلا چه می شود؟

روند قیمتی طلا چگونه است و پیش بینی ها در باره قیمت این فلز زرد رنگ چه می گوید؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت نیوز گفت: نباید در آخرین هفته تیرماه انتظار کاهش یا افزایش قیمت طلا را داشت و نوسان قیمتی نهایتا بین یک تا دو درصد است.

به گفته بذرافشان، طلا در تعیین مسیر حرکت خود کمتر از قیمت جهانی تاثیر می گیرد و سهم بیشتر تاثیرات با قیمت دلار در داخل است که آن هم تحت تاثیر اتفاقات سیاسی است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قیمت طلا بین یک تا دو درصد نوسان دارد.

راه دیگر پیش بینی قیمت طلا، بررسی روند حرکت دلار است. جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی به تجارت نیوز گفت: دولت در حال ایجاد شرایط رکودی در بازار است و برای مدتی فنر ارز را فشرده نگه می دارد. اما در نهایت این فنر آزاد می شود و قیمت دلار به سمت بالا حرکت می کند.

پس از مسیر قیمت دلار هم می توان گفت که قیمت طلا در بلندمدت، صعودی است.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/la7HONnI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه