جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع ویدئو وال نمارنتر

2 سال پیش ( 1401/4/18 )
 

ویدئو وال درواقع یک نمایشگر بزرگ است که از کنار هم قرار گرفتن چندین مانیتور یا نمایشگر کوچک تر تشکیل می شود. به این ترتیب، می توان یک تصویر را در ابعاد بسیار بزرگ به نمایش گذاشت. در ساختار هر ویدئو وال ممکن است از پنل های LCD یا LED استفاده شده باشد که معمولاً انواع LED کیفیت و قیمت بالاتری دارند. فاصله این پنل ها یا نمایشگرهای کوچک باید به حداقل برسد تا یک تصویر یکپارچه ایجاد کند. در گذشته، این فاصله به دلیل حاشیه بزرگ پنل ها زیاد بود؛ اما امروز این فاصله قاب تا قاب (Bezel to Bezel) به لطف بهره گیری از فن آوری های نوین قابل تشخیص نیستند.

اجاره ویدئو وال شهری را می توان با سایزهای و شدت نور (بر اساس واحد کندل بر مترمربع یا همان واحد Nit) مختلف تهیه کرد. در نظر داشته باشید که ویدئو وال هایی که در سطح شهر نصب می شوند، باید از شدت نور بسیار بالایی برخوردار باشند تا وضوح تصاویر و رنگ ها در مقابل نور خورشید حفظ شود. این در حالی است که شدت نور ویدئو وال در محیط داخلی (Indoor) بسیار پایین است. به طورکلی، نیت ویدئو وال ها بسته به محل نصب بین 450 تا 2000 انتخاب می شود.

مزایای استفاده از ویدئو وال در محیط های مختلف

در میان نمایشگرها و تلویزیون های بزرگی که تاکنون تولید و عرضه شده اند، ویدئو وال بهترین گزینه است. مزایای بهره گیری از ویدئو وال را به طورکلی می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برخی انواع ویدئو وال ها لمسی هستند.
  • ویدئو وال ها را می توان از راه دور کنترل کرد.
  • می توان تصاویر، ویدئو و فایل ها را با چیدمان های ماتریسی نمایش داد.
  • ویدئو وال ها از قابلیت پخش ویدئوها و تصاویر به صورت آنلاین برخوردارند.
  • با استفاده از پنل های LED، میزان حرارت تولیدشده توسط نمایشگر کاهش می یابد.
  • کنترل ویدئو وال ها حتی با استفاده از تبلت ها و گوشی های هوشمند نیز میسر می شود.
  • ویدئو وال ها می توانند به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته روشن بمانند و تصاویر و ویدئوهای مختلف را به نمایش بگذارند.
  • امکان اتصال انواع دستگاه ها و سیستم عامل های پخش کننده فایل مانند لپتاپ، آیپد و ... به ویدئو وال وجود دارد.
  • ویدئو وال از یک فن داخلی بهره می گیرد که مانع از افزایش دمای داخلی سیستم و پنل های نمایشگر می شود.
  • ویدئو وال ها باقابلیت ذخیره انرژی (Saving Smart Energy) امکان صرفه جویی در مصرف برق را ایجاد کرده اند.
  • کیفیت تصاویر نمایش داده شده توسط ویدئو وال ها در محیط های داخلی یا زیر نور خورشید بسیار بالا است.
  • به لطف طراحی مطلوب و انعطاف پذیر در طراحی، امکان استفاده از آن ها در دیوارها و ستون ها به صورت خمیده نیز وجود دارد.

 تلویزیون شهری نسبت به ویدیو وال قیمت مناسب تری دارد. این تلویزیون ها نصب آسانی دارند و نیاز به تخصص زیادی برای نصب و راه اندازی آن نیست و هزینه کمتری ایجاد می کند. اما نصب ویدیو وال نیاز به تبحر زیادی دارد.


تلویزیون های شهری و ویدیو وال هر کدام در سایزهای متفاوتی تولید می شوند. اما یک تلویزیون شهری در سایز و ابعاد بزرگ، حرارت بیشتری تولید می کند. این مسئله موجب افزایش در مصرف انرژی این دستگاه می شود. این در حالی است که ویدیو وال مجهز به سیستم خنک کننده داخلی است که از بروز حرارت و مصرف انرژی زیاد جلوگیری می کند.

ویدیو وال مقاومت بسیار پایینی در مقابل آب، گرد و خاک، ضربه و خدشه دارد. البته مقاومت این تلویزیون ها نسبت به تلویزیون های خانگی بسیار بالاتر است. اما در مقایسه با تلویزیون های شهری حرفی برای گفتن ندارند. تلویزیون های شهری به شکلی ساخته و تولید می شود که به خوبی می توانند گرد و غبار فضای بیرونی را تحمل کنند. طوفان، رعد و برق رطوبت و شرایط آب و هوای نامساعد نیز نمی تواند به این دستگاه های دیجیتالی ضرری وارد کند. از سوی دیگر تلویزیون شهری indoor نیز به شکل کناسبی می تواند ضربات مختلفی که ممکن است به آن وارد شود تحمل کند و آسیب نبیند.


یکی از فاکتورهای مهم در ارائه تبلیغات موثر، تصاویر با کیفیت همراه با رزولوشن بالا است. سیستمهای ویدیو وال کیفیت بسیار مطلوبی از تصاویر و فیلم ها ارائه می دهند. این در حالی است که تلویزیون شهری کیفیت پایین تری در ارائه تصاویر دارد.
تلویزیون های شهری در دو نوع مختلف indoor و out door ساخته می شوند. نمایشگر indoor مناسب نصب و استفاده در محیط های داخلی و فضای بسته است. شما می توانید برای فروشگاه و غرفه نمایشگاهی خود این تلویزیون را نصب کنید. به همین دلیل به آن ها تلویزیونی نمایشگاهی نیز گفته می شود. تلویزیون های شهری out door نیز با مقاومت و استحکام بسیار خوب برای محیط باز شهری ساخته می شوند. این در حالی است که دستگاه های ویدیو وال فقط قابل استفاده در محیط بسته هستند و از این سیستم می توان در غرفه های نمایشگاهی و فروشگاه ها، ارگان دولتی، اداری، خصوصی، نظامی و ورزشگاه ها استفاده کرد.


تلویزیون شهری که در محیط باز شهری نصب می شود، شدت نور و پرتاب نور بسیار بالایی دارد. به همین دلیل نگاه کردن به این تلویزیون ها از نزدیک چشم را اذیت می کند. گاهی نیز نمی توان به خوبی تصاویر را نگاه کرد. اما سیستم ویدئو وال به شکلی طراحی شده است که کیفیت بسیار مطلوبی از تصویر ارائه می دهد و پرتاب و شدت نوری متناسب دارد. به همین دلیل بدون اینکه آزاری به چشم برساند، کیفیت خوبی از تصویر ارائه می دهد.

یکی از مزایای سیستم نمایشی ویدیو وال قابلیت برنامه ریزی آسان آن است. این دستگاه را می توان برای اماکن دولتی، مراکز کنترل و تحقیقاتی و غرفه های نمایشگاهی به کار برد. همچنین به راحتی نصب و برنامه ریزی می شود. این نمایشگرها امکان اتصال به لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت را دارند. در نتیجه می توان تصاویر این ابزارها را بر روی ویدیو وال به راحتی نشان داد. اما تلویزیون های شهری قابلیت نمایش تصاویر بر روی تبلت و کامپیوتر را ندارند.

نکته جالب توجه در سیستم ویدئو وال، کنترل از راه دور و یا کنترل این سیستم با کمک گوشی اسمارت فون و تبلت است. اما این قابلیت در تلویزیون های شهری وجود ندارد.

یکی از قابلیت های مورد توجه در سیستم نمایشگر ویدیو وال، امکان نصب آن بر روی سطوح مختلف است. به عبارت دیگر به راحتی می توان این دستگاه را بر روی سطوح صاف و مسطح، منحنی و زاویه دار نصب و راه اندازی کرد؛ بی آنکه اشکالی در کیفیت تصاویر ایجاد شود. این در حالی است که تلویزیون های شهری و نمایشگاهی فقط قابل نصب بر روی سطوح صاف و مسطح هستند.

انواع ویدئو وال نمارنتر

فناوری ویدیو وال 

زمانی که اولین ویدیو وال ها راه اندازی و تولید شد، صرفاً تعدادی مانیتورهای کوچک سیاه و سفید بود که در کنار یکدیگر قرار می گرفت و هر کدام نیز جدا از هم تصاویری را نمایش می داد. کاربرد اولیه ویدیو وال نظامی و امنیتی بود.

در حقیقت مثل تمام تکنولوژی های روز دنیا که در ابتدا کاربردی محدود دارند، استفاده از این تکنولوژی نیز در ابتدا با محدودیت روبرو بود. به گونه ای که صرفاً در اختیار سازمان های محدود و خاص قرار داشت که اصلاً کاربرد تجاری و اقتصادی حتی برای آن تصور هم نشده بود. 

البته در گذر زمان، به موازات پیشرفت هایی که در طراحی و تولید ویدیو وال صورت گرفته، موارد استفاده و کاربرد آن نیز گسترش پیدا کرده است. امروزه دیگر مانیتورهای منحنی با انواع مانیتورهای صاف و بدون لبه و با کیفیت عالی جایگزین شده اند. مطمئناً طبق این برآورد، در آینده ای نزدیک شاهد نمایشگرهای بسیار قوی تر با انواع برنامه ها و با کیفیت برتر خواهیم بود که با تکنولوژی های امروزی برابری نخواهد کرد. 

البته انتخاب یک ویدیو وال در بین این تعداد تنوع زیاد که هر یک دارای یک سری برنامه های خاصی می باشد، قطعاً مسئله را سخت تر می کند. درواقع منشأ این انتخاب های ویدیو وال باید با توجه به راهکارهایی که در سازمان ها و مجتمع های خاص ارائه می دهد، مورد توجه قرار گیرد. 

 

آشنایی با کاربردهای ویدیو وال در مراکز کنترل

یکی از مکان های مهم و البته پرکاربرد برای ویدیو وال، مراکز کنترل است. از کاربردهای اصلی و مهم ویدیو وال در مراکز کنترل، کارکرد بالای سیستم مانیتور و سرعت اجرای دستورات در این فضاها می باشد. درواقع قابلیت نرم افزار eyecon در قسمت Alarm Management این ابزار، باعث ایجاد تمایز در مراکز کنترل شده است. 

قابلیت eyecon در ویدیو وال، حالت های مختلف را در صورت بروز مشکل به صورت اتوماتیک تشخیص داده و به عنوان خطر و هشدار اعلام می کند. این اطلاعات موردنظر برای مدیران و کاربران نمایش و ارسال می شود. به این ترتیب اطلاعات جدید برای تمام کاربران در مراکز کنترل نمایش داده می شود تا در صورت بروز شرایط بحرانی، اقدامات مربوطه در کمترین زمان ممکن و به سرعت انجام شود. 

 

بسیاری از کاربردهای دیگر ویدئو وال

البته دیوارهای ویدیویی فقط برای ارسال پیام و تبلیغات استفاده نمی شوند . موارد بسیار زیادی هستند که می توان از ویدئو وال ها استفاده کرد:

  • واقعیت مجازی
  • امکانات هنری و زمینه های تئاتری
  • موزه ها، فضاهای عمومی
  • پخش و رویدادهای زنده
  • مذاکرات عمومی، کنسرت ها
  • کلیساها و سایر مکان های عبادت

در نهایت، ویدیو وال می تواند برای تقریبا هر چیزی که شما می توانید تصور کنید استفاده شود. توانایی ایجاد یک رزولوشن بالا، واقعی، متحرک و بسیار قابل رویت، از مزایایی است که هنگام استفاده از ویدئو وال تجربه می کنید.

انواع ویدئو وال نمارنتر

ایده پویا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6sBfkWZA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه