جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع کاغذ دیواری ساده گروه دکوراسیون اکسون

کاغذ دیواری های بدون طرح یا با طرح های ظریف، نسبت به کاغذ دیواری هایی که شکل های بزرگ و گل دار دارند، کمتر به چشم می آیند. با این حال، استفاده ماهرانه از آن ها در طراحی داخلی، فضای چشم نواز و منسجمی ایجاد می کند. شما هنگام خرید کاغذ دیواری، با انواع طرح های گل دار، پتینه و ... مواجه می شوید. انتخاب از بین این همه شکل و رنگ ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد و نتوانید دقیقا کاغذ دیواری مناسب منزل تان را انتخاب کنید. در این میان، حتی ممکن است نمونه های کاغذ دیواری ساده هم نظر شما را جلب نکند؛ به همین منظور ما در این مطلب از اکسون دکور قصد داریم به ذکر مزیت های همین طرح های ساده بپردازیم و به شما بگوییم که این نوع کاغذ دیواری ها نیز اگر به درستی استفاده شوند، تاثیر بسیار مثبتی در فضای داخل خانه شما خواهند داشت و زیبایی خانه را چند برابر می کنند.

کاغذ دیواری ساده چیست؟

 علاوه بر کاغذ دیواری ساده کلاسیک که به صورت تک رنگ روی تمام سطح چاپ می شوند، کاغذ دیواری هایی با طرح های ظریف و کوچک هم، ساده محسوب می شوند. وجه مشترک همه کاغذ دیواری های ساده این است که معمولا کمتر در اتاق به چشم می آیند و نمی توان آن ها را به عنوان یک عنصر چشم نواز در نظر گرفت؛ مگر اینکه طراحی داخلی اتاق را کامل کنند؛ زیرا در این صورت این کاغذ دیواری ها با اشیاء داخل اتاق و رنگ آمیزی آن ها رقابت می کنند و به دلیل تضادی که با اشیاء دارند، عمق و سبک خاصی به اتاق می دهند.

 اگر برخی از دیوارهای داخلی فضای اتاق شما با کاغذ دیواری های گل دار و پررنگ پوشانده شده است، می توانید کاغذ دیواری های ساده یا با طرح های رنگی محدودتر را روی دیوارهای دیگر اعمال کنید تا بدین طریق از شلوغی بیش از حد دیوارها هم جلوگیری شود. بسیاری از افراد دکوراسیون ساده و مینیمالیستی را به طرح های شلوغ ترجیح می دهند. این افراد بهتر است برای دیوارهای خود از کاغذ دیواری های ساده و با طرح و نقش ظریف استفاده کنند. برخی دیگر هم که وسایل منزلشان طرح های شلوغی دارد، بهتر است در سبک دکوراسیون خود از کاغذ دیواری ساده استفاده نمایند؛ زیرا کاغذ دیواری گل دار و تیره رنگ، در میان اشیاء طرح دار، فضا را بیش از حد شلوغ و درهم و برهم نشان می دهد و بسیار گیج کننده به نظر می رسد.

جنس کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری های ساده با جنس های مختلفی در بازار عرضه می شوند. برخی از آن ها از کاغذ ساخته شده اند و قابلیت شستشو ندارند و آلودگی را نیز به راحتی جذب می کنند. این کاغذ دیواری ها قیمت ارزان تری دارند و بهتر است فقط در محیط های تمیز و کم رفت و آمد از آن ها استفاده شود. در واقع از آنجایی که در کاغذ دیواری های کاغذی ساده، طرح بر روی کاغذ چاپ می شود و هیچ گونه لایه محافظتی وجود ندارد، این موارد فقط به صورت تزئینی کاربرد دارند.

انواع کاغذ دیواری ساده گروه دکوراسیون اکسون

در مقابل کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو، نوع دیگری از کاغذ دیواری با پوشش وینیل یا پی وی سی هم وجود دارد که خیلی راحت با دستمال مرطوب تمیز می شود. این کاغذ دیواری برای اغلب فضاها به جز مکان هایی که احتمال برخوردهای فیزیکی زیاد است، کاربرد فراوانی دارد. کاغذ دیواری وینیل در برابر رطوبت و چربی بسیار مقاوم است. روکش وینیل این کاغذ به صورت اسپری یا با لایه های نازک روی آن پاشیده می شود و خاصیت ضد لک و ضد آب به آن می دهد. دوام بالای این نوع کاغذ دیواری و قابلیت شستشوی آسان آن باعث می شود تا بتوانید برای مکان های پر رفت و آمد مثل آشپزخانه یا اتاق کودک نیز از آن استفاده نمایید.

 

عمولا برای اتاق پذیرایی با دکوراسیون مدرن از كاغذ دیواری مدرن بافت دار و یا طرح دار استفاده می­شود. برای ایجاد فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی، بهتر است از کاغذ دیواری­ های طرح مدرن با رنگ های ملایم استفاده شود. در مقابل اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید، کاغذ دیواری مدرن، با رنگ­ های شاد و درخشان که طرح­ های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که هر بیننده ای را سر ذوق می­ آورند. البته این نکته را در نظر بگیرید که حفظ آرامش در محیطی همچون سالن پذیرایی یک اصل مهم است. از این رو کاغذ دیواری مدرن با هر طرح و نقش نهایتا باید دارای رنگ های ملایم و آرامش بخش باشد و در هماهنگی کامل با لوازم و رنگ بندی محیط باشد.

مزایای کاغذ دیواری ساده

 از مد نمی افتند

اساساً مهم ترین مزیت کاغذ دیواری های ساده این است که با گذشت زمان خسته کننده و تکراری نمی شوند و اگر جنس مرغوبی داشته باشند، می توانید سال های سال از آن ها استفاده کنید. این کاغذ دیواری ها چون طرح ساده ای دارند، اصلا از مد نمی افتند و همیشه به روز هستند. البته بهتر است که تمام دیوارهای خانه با کاغذ دیواری های ساده پوشانده نشوند و برخی از دیوارها یا قسمت هایی از آن ها را با طرح های گل دار و شلوغ پوشش داد.

 

اتاق را بزرگتر نشان می دهند

برای آپارتمان نشینان و کسانی که خانه های کوچکی دارند، زندگی در فضای کوچک یک چالش بزرگ محسوب می شود. خوشبختانه امروزه ترفند های زیادی برای بزرگتر نشان دادن اتاق از آنچه که هست وجود دارد. کاغذ دیواری ساده با رنگ های ملایم و روشن باعث می شود تا وسعت فضای اتاق بیشتر شود. حتما به این نکته توجه کنید که رنگ های تیره، فضای اتاق را کوچک تر می کنند. پس در انتخاب رنگ کاغذ دیواری خیلی دقت کنید.

 یکی از انواع کاغذ دیواری که باعث می شود فضا وسیع تر به نظر برسد، کاغذ دیواری هایی با طرح های راه راه هستند. نوارهای این کاغذ دیواری می تواند اشکال مختلفی از عمودی یا افقی داشته باشد. راه های عمودی که از بالا تا پایین امتداد دارند، دیوارها را بلند تر از آنچه که هست نشان می دهند. از طرف دیگر، کاغذ دیواری راه راه که طرح های افقی دارد، عرض اتاق را بیشتر می کند. شما با توجه به نیازتان، می توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

انواع کاغذ دیواری ساده گروه دکوراسیون اکسون

 کاغذ دیواری کلاسیک شامل ­طرح ­ها و سبک ­هایی است، که در آزمون زمان مقاومت کرده ­اند و هنوز هم مورد استفاده قرار می­ گیرند. بهترین کلمه برای توصیف این مقوله "بی زمان" است. هرگز پیر نمی­ شوند و نمی ­شوند. این نوع طرح ­ها حسی باشکوه و سلطنتی را به خانه شما می آورند.

استفاده از کاغذ دیواری اکلیلی در تالار ها و هتل ها

 یکی دیگر از کاربرد های کاغذ دیواری اکلیلی، استفاده از آن ها در تالار ها و هتل ها است. معمولا صاحبان تالار و هتل ها مایل هستند که سبک های خاص و لاکچری را در دکوراسیون فضای خود به کار بگیرند. رنگ طلایی جز رنگ های چشمگیر است و محیط را مجلل و لوکس نشان می دهد؛ بنابراین بسیاری از هتلداران و مالکان تالار، از کاغذ دیواری های اکلیلی طلایی براق برای جذابیت بخشیدن به محیط سالن خود استفاده می کنند. البته بعضی از آن ها ترجیح می دهند کاغذ دیواری های اکلیلی با رنگ های خنثی مثل سفید یا طوسی را نصب کنند. در صورت انتخاب این رنگ ها، می توان از صندلی های کرم یا قهوه ای استفاده نمود تا بین تمام اجزاء و رنگ های موجود در سالن، هماهنگی لازم ایجاد شود.

نکته قابل توجه این است که هنگام انتخاب کاغذ دیواری تالار، باید به سایر رنگ های به کار رفته در محیط سالن هم دقت داشته باشید؛ زیرا رعایت هارمونی این رنگ ها بسیار مهم است و اگر میان آن ها تعادل برقرار شود و استفاده از رنگ ها و کاربرد آن ها درست و به جا باشد، باعث جلب توجه اکثر افراد و مشتریان به مکان شما خواهد شد.

کاغذ دیواری ساده مناسب برای اتاق خواب

انواع کاغذ دیواری ساده گروه دکوراسیون اکسون

یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب باید به آن توجه شود، رنگ و طرح کاغذ دیواری است. اتاق خواب مکانی برای آرامش و استراحت بوده و بهتر است که رنگ کاغذ دیواری آن تند و درخشنده نباشد. در انتخاب طرح و مدل پوشش دیواری اتاق هم باید دقت زیادی به خرج دهید. پیشنهاد می کنیم الگوهای ساده و ملایم را انتخاب کنید. با این انتخاب، علاوه بر اینکه به بزرگتر جلوه دادن فضای اتاق کمک می کنید، فضای دنج و آرامش بخشی را هم ایجاد خواهید کرد.

 

در صورت امکان، مبلمان را به طور کامل از اتاق خارج کنید. اگر نه، آن را به مرکز اتاق منتقل کنید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید.

چسب پلاستیکی را به تخته قرنیز بچسبانید و اجازه دهید حدود دو فوت روی زمین همپوشانی داشته باشد. روی نوار چسب فشار دهید تا یک مهر و موم ضد آب ایجاد شود.

نکته حرفه ای: شما باید از کف ها محافظت کنید و از جاری شدن آب در پشت قرنیزها جلوگیری کنید. این کار را با ایجاد یک "ناودان پلاستیکی" انجام دهید. روی ناودان پلاستیکی را با پلاستیک بیشتری بپوشانید و سپس آن را با حوله بپوشانید تا وقتی آب از دیوارها پایین می آید جذب آن شود.

نکته حرفه ای: در صورت لزوم حوله های خیس را با حوله های خشک جایگزین کنید.

http://exonco.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kt5vZNRR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه