جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرگزاری برنا؛ سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم رونمایی و هم افزایی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در زمینه های میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی بایکدیکر مرتبط اند. آنچه که امروز با آن مواجه ایم یکپارچه سازی در این حوزه است. خدمات مختلف وجود دارد و ارائه می شود اما توانمندسازی کاربران، یکپارچه سازی مجموعه خدمات، دسترسی آسان به آنان، تقویت و حمایت از آن به طوری که نقاط ضعف را برطرف کنند از مسائل اصلی هستند. 

وی افزود: شرکت های دانش بنیان ها را در همه مراتب حمایت خواهیم کرد و این اقدام و قول من نسبت به همه است. ما در سطح جهانی در حوزه نوآوری در سال ۲۰۲۱ رتبه ۶۰ ام در دنیا را داریم و در حوزه رگولاتوری رتبه ۱۳۰ ام را داریم نشانگر واقعیت بسیاری جدی و مهم است که ما هرچقدر در حوزه نوآوری نقطه قوت داریم و در حوزه تنظیم گری که مرتبط به دولت است دچار عقب گری هستیم که باید آن را برطرف کنیم. 

کسب و کار های سنتی و استارت آپ ها مکمل یکدیگر هستند

وزیرگردشگری با تاکید بر لزوم جبران این عقب ماندگی ها بیان کرد: پیش نیاز نوآوری دورریختن ساختارهای کهنه ای ست که خود را تحمیل می کنند.

در ابتدای امر باید مساله یابی شود و مساله تشخیص داده شود و پس از دریافت اهمیت آن راه حل های آن مشخص شود. 

وی با اشاره به توزان سفر و توسعه متوازن عنوان کرد: ۲۰حوزه گردشگری مزیت نسبی ماست. اگر ما راه حل جدید معرفی کنیم نظام مسائل خاص خود نیز همراهش است و کاربران را مطلع کنیم. 

ضرغامی ادامه داد: یکپارچه سازی می تواند کمبود های ما را حل کند تا عقب ماندگی ها باید جبران شود. مسائل گردشگری به حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی تنیده شده است. 

وی با اشاره مسائل سایبری در فناوری های نوین خاطر نشان کرد: به گفته رهبزی این موضوع همانند کوه یخی است که قسمت اعظمش زیر آب است. 

وزیر گردشگری با تاکید بر اینکه هرگز با کسب و کارهای سنتی تعارضی نداریم اظهار کرد: اگر کسی خواست این بازی را راه بیندازد کاملا نصواب است چراکه این دو کاملا روی هم تاثیز متقابل دارند و ردو یکدیگر را تقویت می کنند. سرویس ها و خدمات در حوزه گردشگری هرچه فناوری های نوین و حوزه های جدید معرفی شود به همان میزان کسب و کار های سنتی معرفی و تقویت می شوند. 

وی ادامه داد: هم کسب و کارهای سنتی نیازمند فناوری جدید هستند هم کاربران و مردم به هردو نیاز دارند تا بتوان شاهد توسعه ارزشمند باشیم. باید گردشگری را آسان کنیم چراکه حق همه مردم است. گردشگری بیماری است که اگر از سرجایش بلند شود حال همه بیماران دیگر را خوب می کند و کمبود های حوزه اجتماعی و اقتصادی را حل می کند. 

ضرغامی با تاکید براینکه در فضای مجازی هم دچار عقب ماندگی هستیم افزود: متاسفانه فضای مجازی و حوزه های فعالیت های استارت اپ ها به رسمیت شناخته نشده و هرکار که میخواهند انجام دهند می گویند غیرقانونی است اما چون به رسمیت شناخته نشده و قانون برایش تعیین نشده با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. در قدم بعدی باید مشکلات قانونی استارت اپ ها را حل کنیم تا عقب ماندگی ها جبران شود علاوه بر این به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها هستیم و درحال تقویت آن هستیم. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O3Ba3wHg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه