جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جمهوری ترکیه یک کشور آسیایی-اروپایی است که در جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است و توسط دریای مرمره و دو تنگه بسفر و داردانل تقسیم می شود که بخش آسیایی این کشور توسط آناتولی یا آسیای صغیر تقسیم می شود. و قسمت اروپایی به نام و همچنین این کشور در جنوب دریای سیاه قرار دارد که قسمت بزرگی از آن در آسیا و قسمت کوچکتری در اروپا قرار دارد. نقاط زیادی از جهان به خصوص ایرانیان وجود دارد و این کشور مناطق گردشگری زیادی برای بازدید دارد، از گنبدها، مکان های تاریخی و مناره های استانبول گرفته تا خرابه های رومی در امتداد ساحل جنوب غربی و سواحل آنتالیا، مدیترانه. استراحتگاه ها هر کدام ویژگی ها و جذابیت های خاص خود را دارند.

ایاصوفیه

ایاصوفیه یکی از مشهورترین مساجد این کشور در تور استانبول ویژه آفردار است که در قرن ششم به کلیسا در استانبول تبدیل شد. ترکیب سبک های معماری و ابعاد بزرگ این مسجد، آن را به پربازدیدترین جاذبه این کشور تبدیل کرده است.

ایاصوفیه یکی از برترین جاذبه های گردشگری این کشور است که در ابتدا به عنوان یک کلیسا در قرن ششم برای امپراتور روم و ژوستینیان اول ساخته شد. قدمت بنای فعلی بین سال های 532 تا 537 میلادی است.

معماران Isidore of Miletus و Anthemius of Trales این سازه را به سبک بیزانسی طراحی کردند و جنبه هایی مانند گنبد عظیم مسجد (قطر 31 متر یا 102 فوت) یکی از ویژگی های بارز آن است. در طول این سال ها، ایاصوفیه به عنوان پایگاه مذهبی مرکزی برای کلیسای ارتدکس شرقی خدمت می کرد.

زمانی که قسطنطنیه در سال 1453 توسط ترکان عثمانی فتح شد، به دستور سلطان محمد دوم به مسجد تبدیل شد. در این زمان بود که چندین عنصر معماری غالب مانند محراب و مناره در چهار گوشه به آن افزوده شد.

در سال 1934، ایاصوفیه در تلاش برای سکولاریزه کردن این کشور به موزه تبدیل شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شد.

اما در سال 2020 وضعیت موزه این جاذبه گردشگری در اقدامی عجیب از سوی رئیس جمهور اردوغان تغییر کرد و امروز بار دیگر به عبادتگاه مسلمانان تبدیل شده است.

پاموکاله

پاموکاله یکی از باورنکردنی ترین شگفتی های طبیعی در جهان است. این مکان که در بالای تراورتن ها قرار دارد، یک مکان حرارتی است که ابتدا توسط یونانی ها و سپس توسط رومی ها اشغال شد.

 

پاموکاله که به عنوان مرکز سلامت دوران باستان شناخته می شود، دارای چشمه های آب گرم غنی از مواد معدنی است که به تراس های تراورتن سفید می ریزند. نتیجه جریان آب ایجاد سرزمین عجایب چهار فصل است که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود.

می توانید خود را در استخر باستانی (استخر کلئوپاترا) و دیگر چشمه های آب گرم که در برترین جاذبه های گردشگری این کشور ذکر شده اند غوطه ور کنید. بازدیدکنندگان همچنین می توانند خرابه های رومی را در سراسر شهر ببینند. برخی از این خرابه ها شامل یک تئاتر باستانی و شهر باستانی Necropolis Hierapolis است.

افسس:

افسوس شهری کلاسیک و پر جنب و جوش بود که اکنون با سلجوک در این کشور هم مرز است. این شهر از نظر قدمت رقیب رم است و یادآور برخی از خرابه های یونانی و رومی در دریای مدیترانه است و یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است.

امروزه، بازدیدکنندگان می توانند خرابه های بسیار و همچنین موزه را که آثار باستانی زیادی را در آن مکان کشف کرده اند، بررسی کنند. اگرچه بیشتر آن خراب است، اما برخی از ساختمان های آن مانند تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس هنوز قابل مشاهده است.

اعتقاد بر این است که این شهر در قرن دهم قبل از میلاد توسط یک شاهزاده آتنی به نام آندروکلوس تأسیس شده است. افسس تا سال 650 قبل از میلاد شهری پر رونق بود. پس از میلاد، زمانی که توسط کیمریان مورد حمله و آسیب قرار گرفت.

این شهر درگیر جنگ های یونان و ایران بود، اما پس از آن تحت سلطه پارس ها قرار گرفت تا اینکه توسط اسکندر مقدونی آزاد شد.

امروزه افسوس گنجینه ای برای دوستداران تاریخ روم و یونان باستان است تا در خیابان های آن پرسه بزنند و از خانه های باشکوه، ساختمان های اجتماعی، معابد و استادیوم ها دیدن کنند.

این شهر در سفر با تور ترکیه زمانی به خاطر معبد آرتمیس معروف بود که در حدود 650 سال قبل از میلاد ساخته شد. متاسفانه این بنا تخریب شد و تنها یک ستون از آن باقی مانده است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی در ابتدا یک اقامتگاه مجلل بود که در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شد و پادشاهان آن حدود 400 سال در این کاخ زندگی کردند. امروزه کاخ توپکاپی یکی از پربازدیدترین موزه های این کشور است و بسیاری می گویند سفر به استانبول بدون دیدن این مکان کامل نیست!

این کاخ به شکوه و تجمل خود مشهور است. تزئینات جواهرآلات کاخ را زینت می دهد و بازدیدکنندگان می توانند از حیاط بزرگ، باغ زیبای کاخ و چندین قسمت دیگر لذت ببرند. در این موزه، مردم می توانند همه چیزهایی را که در امپراتوری عثمانی جمع آوری شده است، از جمله نسخه های خطی، کتاب و غیره ببینند.

sanal ofis nedir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oOok2uyv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه