تبلیغات در گوگل یکی از روش هایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. در بازار پر رقابت و پرچالش امروز، تبلیغات روشی است که می تواند بیشترین تاثیر را در موفقیت برندها و شرکت ها داشته باشد. تبلیغ با روش های مختلفی مانند آگهی در تلویزیون و رادیو، بیلبوردهای خیابانی، ارسال پیامک گروهی و غیره انجام می گیرد؛ اما بسیاری از این تبلیغات هزینه های هنگفتی دارند. باید در هنگام انتخاب روش تبلیغ بازده آن را نیز در نظر داشته باشید.
احتمالا اصطلاح با یک تیر دو نشان زدن را شنیده اید، تبلیغات در گوگل مثال بارزی برای این اصطلاح است. تبلیغات در گوگل ادز با هزینه بسیار کم انجام می گیرد و تاثیر بسیاری بر روی مخاطبان دارد؛ به عبارتی شما از یک جهت در هزینه ها صرفه جویی می کنید و از سویی دیگر بیشترین بازدید و مخاطب را به سوی کسب و کار خود جذب می کنید. احتمالا اکنون با این سوالات موجه شده اید که تبلیغات در گوگل ادز چگونه است و چه مزایا و کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
اگر بخواهیم تاریخچه تبلیغات در گوگل ادز را بررسی کنیم، باید به سال 2000 میلادی بازگردیم (دقیقا 2 سال بعد از پدید آمدن گوگل). در این هنگام تبلیغات در گوگل به این صورت بود که در گوشه هایی از صفحه، تبلیغاتی به نمایش در می آمد. پس از فراز و نشیب های بسیار در مسیر تکامل این برنامه، در سال 2006 تبلیغات در گوگل ادز به صورت انتخابی انجام شد، یعنی با توجه به سن، جنسیت، منطقه و غیره. تا سال 2017، تبلیغات در گوگل دچار تغییر و تحولات بسیاری شد به گونه ای که در این سال اولین نسخه پریمیوم گوگل ادز رونمایی شد. این نسخه از گوگل امکانات و خدمات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد و به شما اجازه می دهد به آسانی تبلیغات در گوگل را انجام دهید.
اگر شما هم بعد از خواندن مزایای بسیار این روش تبلیغ علاقه مند شده اید از آن برای تبلیغ محصول و کسب و کار خود استفاده کنید، باید در مورد هزینه خدمات آن اطلاعات کافی را کسب نمایید.
بهتر است در ابتدا این نکته را بدانید که این نوع تبلیغ هزینه ثابتی ندارد، بلکه افراد با توجه به کلمه کلیدی خود و رقبای خود هزینه می پردازند. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که چگونه این روش ممکن است؟ باید بگوییم شما و رقیبانتان هستید که نرخ تبلیغ در گوگل را مشخص می کنید. هر مبلغی که از سمت شما و رقبا برای یک کلمه کلیدی پیشنهاد شود، به عنوان مبلغ پایه انتخاب خواهد شد.
همچنین هزینه های دیگری مانند قرارگیری در صدر نتایج و ساعت های نمایش نیز وجود دارد که باید بعد از تنظیم تبلیغ بپردازید. شما می توانید به صورت مستقیم و غیر مستقیم اکانت گوگل ادز پریمیوم خود را شارژ کنید و در هنگام نیاز از شارژ موجود در حساب کاربری خود استفاده کنید.
گوگل ادز یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ به صورت جهانی و گسترده است. هزینه تبلیغ در گوگل بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و از سویی دیگر بیشترین بازدهی را در پیش دارد. شما می توانید از این طریق محصولات و خدمات خود را به مشتریان بسیاری در سراسر جهان معرفی کرده و کسب و کار خود را رونق دهید.