شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرقی نمی کند که چه مدل خودرویی دارید به هر جهت آشنایی با انواع قطعات آن می تواند منجر به درک بهتر و شناخت بیشتر عملکرد ماشین شود. مناسب ترین روش برای فراگیری یک موضوع دسته بندی و ملموس سازی زیر حوزه‌ی آن موضوع می باشد. از همین جهت در این محتوا قصد داریم به بررسی انواع لوازم یدکی تیبا ۲ و دسته بندی آن ها در چند گروه و زیر گروه اصلی بپردازیم. در طول زمان خودرو شما به قطعات مختلف و متعددی نیاز خواهد داشت. پس بدیهی است که بالاخره روزی مجبور به خرید قطعات یدکی می شوید. اگر از قبل آن ها را بشناسید احتمال این که پس از خرید دچار پشیمانی شوید بسیار کم خواهد بود. 

لوازم یدکی تیبا ۲ به چند دسته تقسیم می شود؟

لوازم یدکی تیبا ۲ را به روش های مختلفی می توان طبقه بندی کرد. به طور مثال در یک دسته بندی کلی انواع قطعات یدکی را در سه گروه قطعات و لوازم جلوبندی تیبا ۲، بدنه و مصرفی تقسیم بندی می کنند. که با توجه به تنوع و تعدد محصولات، در برخی از مواقع این تقسیم بندی کفایت نمی کند. لذا در یک طبقه بندی جزئی تر ما انواع یدکی جات را در 9 گروه اصلی جا می دهیم.

قطعات شاسی

شاسی را می توان همان اسکلت خودرو دانست که قطعات مختلفی اعم از موتور، جعبه دنده و غیره را بر روی خود نگه می دارد. در خودروهای سواری همچون تیبا دو، چانگان CS35، انواع برلیانس ­ها و سایر خودروهای سبک سواری، شاسی به صورت یکپارچه با بدنه ساخته می شود. لذا شاسی مستقل از بدنه نیست.

قطعات بدنه

بدنه بر فراز شاسی قرار می گیرد. در واقع این بخش از خودرو همچون محفظه ای است که سرنشینان خودرو در آن می­نشینند. ساختار بدنه با توجه به گنجایش ماشین، هاچ بک یا صندوق دار بودن آن و بودن یا نبودن سانروف متفاوت می باشد.

سیستم مولد قدرت یا همان موتور

خودروهایی که در خیابان های ایران می بینید غالبا از سوخت فسیلی تغذیه می کنند. موتورهای موجود در این نوع از خودروها وظیفه دارند که انرژی حرارتی ناشی از سوختن بنزین را به انرژی مکانیکی تبدیل نمایند. در واقع موتور با نیرویی که تولید می کند یک سری از قطعات داخلی خودرو را به حرکت در می آورد و این قطعات در نهایت منجر به حرکت چرخ ها و خودرو می شوند. موتور به عنوان قلب تپنده‌ی ماشین از اجزا و تجهیزاتی زیادی تشکیل شده است.

لوازم یدکی تیبا ۲ به چند دسته تقسیم می شود؟

لوازم یدکی تیبا ۲ به چند دسته تقسیم می شود؟

سیستم انتقال قدرت یا گیربکس

جعبه دنده، کلاچ، میل گاردان، دیفرانسیل، پلوس و چرخ ها از جمله اجزای تشکیل دهنده‌ی سیستم انتقال قدرت می باشند. این اجزا با کمک یکدیگر توان تولیدی ماشین را به چرخ های محرک منتقل می کنند. ماشین ها به لحاظ انتقال قدرت سه دسته اند: محرک عقب، محرک جلو و چهار چرخ محرک. اگر نیروی موتور به هر چهار چرخ خودرو برسد سیستم انتقال قدرت چهار چرخ است و اگر نیرو به جلو یا عقب برود، ماشین به ترتیب محرک جلو و محرک عقب می باشد. تیبا دو هاچ بک یک خودرو دیفرانسیل جلو است. لذا هنگام خرید قطعات سیستم انتقال قدرت باید به این نکته توجه داشته باشید.

قطعات برقی

برق خودرو ناشی از اختلاف ولتاژ بین دو سری باتری آن می باشد. جریان برق در مدارهای خودرو جریان پیدا می کند و وظایف خود را به درستی انجام می دهد. کم و زیاد کردن دور فن، جرقه زدن و نمایش ساعت و سایر نشانه های موجود بر داشبورد ناشی از وجود برق می باشد. سیم کشی ماشین از جمله سیستم هایی است که حتما باید توسط افراد متخصص مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد.

لوازم داخلی

لوازم یدکی تیبا ۱ و دو داخلی شامل صندلی، روکش صندلی، کف پوش، آینه جلو و سایر وسایلی می شود که درون خودرو تعبیه می گردند.

سیستم تعلیق

لوازم یدکی تیبا ۲ در بخش جلوبندی شامل قطعات مختلفی در سیستم های فرمان و تعلیق می شود. سیستم تعلیق با کمک انواع فنرها و کمک فنرها به کنترل و تعادل ماشین کمک می کند.

سیستم فرمان

غربیلک، فرمان، ستون و ... از جمله قطعات یدکی موجود در سیستم جلوبندی می باشند. در واقع هدایت ماشین توسط سیستم فرمان صورت می گیرد و در امنیت افراد نقش مهمی را ایفا می کند.

سیستم ترمز

اگر ترمز نبود احتمالا کیلومترها دورتر از مقصد اصلی خود متوقف می شدید. ضمن این که نداشتن ترمز و یا عملکرد مختل آن هم برای سرنشینان خودرو و هم برای اشخاص ثالث بسیار خطرناک می­باشد. تعویض دوره ای لنت ها و دیسک های خودرو خود را جدی بگیرید و نسبت به جایگزین کردن به موقع آن ها اقدام نمایید.

ویژگی های خرید لوازم یدکی تیبا ۲ در یدک مارکت

ویژگی های خرید لوازم یدکی تیبا ۲ در یدک مارکت

پلوس، دیسک و لنت ترمز، سپر و گلگیر، طبق، دینام، بلبرینگ و فیوز از جمله لوازم یدکی تیبا ۲ هستند که بیشترین خرابی و تعویض را دارند. تمامی موارد ذکر شده در کنار طیف عظیمی از سایر قطعات در سایت یدک مارکت فروخته می­شوند و افراد می تواند متناسب با نیاز خود قطعات مختلف را خریداری کنند.

اشتباه نخرید

توجه داشته باشید که قطعات را اشتباه نخرید. تمامی قطعاتی که در سایت یدک مارکت به فروش می رسند در دسته بندی های مخصوص به خود قرار گرفته اند. ضمن این که توضیحات تکمیلی متعددی در مورد قطعات و ماشین ها در سایت فروشگاه تعبیه شده تا احتمال اشتباه افراد در خرید کم شود.

در هر صورت بهتر است که پیش از خرید قطعات یدکی به خوبی نوع مشکل را شناسایی نمایید تا قطعه‌ی اشتباهی را، خریداری نکنید.

ضمانت اصالت و کیفیت کالاها در یدک مارکت

ضمانت اصالت و کیفیت کالاها در یدک مارکت

 

ویژگی های خرید لوازم یدکی تیبا ۲ در یدک مارکت

یدک مارکت نیز همچون سایر فروشگاه های قطعات و لوازم یدکی تیبا ۲، مزایا و ویژگی هایی دارد که افراد پیش از خرید باید نسبت به آن ها آشنایی کافی داشته باشند.

ارسال فوق سریع

اولین و شاید مهم ترین ویژگی این فروشگاه ارسال فوق سریع مرسولات به سراسر کشور باشد. مهم نیست اگر شما در جنوبی ترین و یا شمالی ترین شهر کشور هستید باز هم سفارشات شما در کمترین زمان ممکن به دستتان خواهند رسید. به طور کلی زمان تحویل سفارشات به شرح زیر می باشد:

مقصد

مدت زمان مورد نیاز

تهران

2 ساعت

شهرستان های استان تهران

24 ساعت

سایر شهرستان های سراسر کشور

48 تا 72 ساعت

 

ضمانت اصالت و کیفیت کالاها در یدک مارکت

کارشناسان حاضر در مجموعه‌ی یدک مارکت این توانایی را دارند که قطعات اصل و فیک همه‌ی ماشین ها را تشخیص دهند. خریداران محترم سایت می توانند با خیالی آسوده هر قطعه ای را که می خواهند بخرند. لذا کسانی که دغدغه‌ی خرید کالاهای اصل و با کیفیت را دارند بدون هیچ اتلاف وقتی می توانند با گارانتی قطعات مختلف را خریداری کنند.

ضمانت بازگشت وجه

در صورتی که پس از دریافت سفارشات خود متوجه شدید که بنابر هر دلیلی (البته منطقی و واضح) قطعات به درد شما نمی خورند، می توانید ضمن برقراری ارتباط با مجموعه، کالاهای مورد نظر را عودت دهید و وجه پرداختی تان را پس بگیرید. به همین راحتی!

ارسال رایگان

افرادی که هزینه‌ی سفارششان بیش از دو میلیون تومان شود می توانند از مزیت ارسال رایگان سایت بهره ببرند. پس از هر دوره معاینه فنی خودرو می توانید مجموع قطعات مورد نیاز خود را از سایت سفارش دهید.

کلیه‌ی این امکانات فراهم شده اند تا متقاضیان بتوانند در یک بستر امن تمام مایحتاج خودرو خود را فراهم سازند. کارشناسان یدک مارکت اینجا هستند تا بتوانند در انجام این امر شما را یاری نمایند. فقط کافیست وارد سایت شده یا با شماره‌ی 02191035052 در تماس باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uwL3DypI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه