شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه و بررسی مزایا و معایب آن ها

آشپزخانه را می توان قلب هر خانه معرفی کرد. لذا انتخاب بهترین متریال برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. کابینت ها و سنگ مورد استفاده برای روی آن ها هم از مهمترین بخش های هر آشپزخانه ای به شمار می آید. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه آشنا کنیم و ببینیم که مهمترین سنگ هایی که برای این بخش از آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند کدام هستند. اگر به دنبال سایت های فروش سنگ های مصنوعی هستید که معتبر و از تنوع بالایی برخوردار باشند توصیه می کنیم حتما سری به سایت دپو(مرکز تخصصی کورین، کوارتز و پرسلان) سر بزنید و از تنوع بی نظیر محصولات این سایت بهره مند شوید. انواع و اقسام سنگ های مصنوعی در رنگ ها و طرح های مختلف در سایت دپو موجود هستند و شما به راحتی می توانید هم به صورت عمده و هم به صورت جزئی از سایت دپو خریدهایتان را انجام دهید و قطعا از خدمات آن راضی خواهید بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه آشنا شوید و مزیت ها و معایب هر یک از این سنگ ها را بشناسید.

 

 

انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

سنگ های اصلی ترین متریال هایی هستند که به عنوان رو کابینتی در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی برای سنگ روی کابینت آشپزخانه وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها را با هم می بینیم:

  1. سنگ کورین
  2. سنگ کوارتز
  3. سنگ مارمونایت
  4. سنگ گرانیت

در بخش های بعدی علاوه بر معرفی این سنگ ها به بررسی مزیت ها و معایب آن ها هم می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

  1. سنگ کورین

 

نخستین مورد از انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه سنگ های مصنوعی کورین هستند. برخلاف سنگهای طبیعی که از دل طبیعت و معادن به دست می آیند، سنگ های مصنوعی در کارخانه ها و از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد دیگری مانند رزین ها، پلیمرها، کانی ها، رنگدانه ها و ... به دست می آیند. سنگ کورین هم یکی از همین سنگ های مصنوعی و کارخانه ای است که در ترکیبات آن پلیمر اکریلیک و رنگدانه ها و ... استفاده می شود. از جمله ویژگی اصلی سنگ های کورین می توان به یکدست و یکپارچه بودن آن ها، صاف و نامتخلخل بودن این سنگ ها، قابلیت جلا دادن و تعمیر و ترمیم کردن سنگ های کورین و ... را نام برد. علاوه بر این سنگ های کورین دارای تنوع بینظیر طرح و رنگ ها هستند و شما به راحتی می توانید آن ها را در هر طراحی و دیزاین و سبک آشپزخانه ای که دارید مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر شاید بتوان کورین را محبوب ترین سنگ روی کابینت آشپزخانه عنوان کرد که انتخاب اول خیلی از خریداران است. از نظر قیمتی هم در مقایسه با سایر سنگ های مصنوعی مانند کوارتز یا سنگ های گرانیت و ... قیمت پایین تری دارد. از جمله مزیت های کورین می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مقاوم در برابر حرارت
  2. مقاوم در برابر نفوذ آب
  3. بهداشت و آنتی باکتریال
  4. امکان تعمیر و ترمیم سنگ وجود دارد
  5. درز نداشته و یکپارچه است
  6. اگر روی آن لکه شود به راحتی پاک می شود

 

 

معایب سنگ های کورین هم به شرح زیر هستند:

  1. مقاومت آن در مقایسه با سنگ های طبیعی و حتی سنگ های مصنوعی مثل کوارتز پایین تر است
  2. امکان بازیافت برای آن وجود ندارد

انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه و بررسی مزایا و معایب آن ها

 

  1. سنگ کوارتز

یکی دیگر از انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه که در دسته سنگ های مصنوعی قرار می گیرد سنگ های فوق العاده کوارتز هستند. ترکیبات تشکیل دهنده این سنگ مصنوعی عمدتا از سیلیس است که به عنوان ماده ای بسیار سخت شناخته می شود. در نتیجه سنگ مصنوعی کوارتز از درجه سختی بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار محکم و مقاوم است. این استحکام همچنین سبب دوام زیاد و طول عمر این سنگ مصنوعی نیز شده است. در ادامه تعدادی از مهمترین مزیت های سنگ کوارتز را با هم بررسی می کنیم:

  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • مقاوم در برابر انواع ضربه، فشار و خط و خش و خراش افتادگی
  • مقاوم در برابر حرارت
  • آنتی باکتریال و بهداشتی
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی مانند شوینده ها، اسیدها و ...
  • امکان تحمل وزن های خیلی زیاد
  • تمیز کردن آن به سادگی انجام می شود
  • سختی و مقاومت و طول عمر بالا
  • طرح و رنگ های متنوع
  • در مقابل معایبی که برای این سنگ روی کابینت آشپزخانه مطرح می شوند به شرح زیر هستند:
  • درزها دیده می شوند
  • اگر در باربر نور مستقیم خورشید قرار بگیرند امکان عوض شدن رنگ آن ها وجود دارد
  • قابلیت ترمیم و تعمیر ندارند و در صورتی آسیب دیدگی باید آن ها را تعویض کرد
  1. سنگ مارمونایت

در ادامه معرفی انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه نوبت به سنگ های مارمونایت می رسد که ترکیبی از دو سنگ مصنوعی کورین و کوارتز است. در واقع بیس اصلی مارمونایت را کورین تشکیل می دهد و کاوری که روی سطح رویی سنگ وجود دارد از جنس کوارتز است. پس در واقع می توانیم مزیت ها و معایب این نوع از سنگ های روی کابینتی را ترکیبی از مزیت ها و معایب سنگ های کورین و کوارتز مطرح کنیم که در دو بخش قبلی مفلا به آنها پرداختیم. فقط دقت داشته باشید که با توجه به این که پوشش رویی مارمونایت از کوارتز است دیگر شاهد قابلیت ترمیم پذیری این سنگ نخواهیم بود. این روزها رفته رفته این سنگ بیشتر و بیشتر شناخته شده و استفاده از آن در حال افزایش است.

 

انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه و بررسی مزایا و معایب آن ها

 

  1. سنگ گرانیت

علاوه بر سنگ های مصنوعی، سنگ های گرانیتی هم به عنوان سنگ روی کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ گرانیت یکی از معروف ترین همین سنگ های طبیعی است که معمولا در بسیار از خانه های لوکس و گران قیمت شاهد استفاده از آن هستیم. طرح هایی که برای گرانیت وجود دارند کاملا منحصر بفرد هستند چرا که در دل طبیعت به وجود می آیند و کارخانه ای و طراحی شده نیستند. از جمله مهمترین ویژگی های سنگ گرانیت می توانیم به سختی بسیار بالای آن اشاره کنیم. در کنار سختی سنگ های گرانیت از دوام و طول عمر بسیار مناسب و بالایی هم برخوردار هستند و همین سبب شده است آن ها به یکی از مناسب ترین انواع سنگ های روکابینتی تبدیل شوند، البته اگر محدودیت بودجه نداشته باشید و قیمت بالای سنگ های گرانیت برایتان مسئله ای نباشد! در بخش های بعدی به مزیت ها و معایب این سنگ بینظیر و گران قیمت می پردازیم.

 

مزیت ها و معایب سنگ های طبیعی گرانیت

همانطور که گفتیم یکی از بهترین انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه را می توان سنگ گرانیت به شمار آورد. سنگی طبیعی که مزیت ها و معایب منحصر به خود را داشته و خوب است که با آن ها کمی بیشتر آشنا شویم. در ادامه مزیت های این سنگ را با هم می بینیم:

  • در آن مواد شیمیایی مضر وجود ندارد
  • طول عمر و دوام بسیار بالایی دارد
  • مقاوم و مستحکم است
  • مقاوم در برابر حرارت
  • روی آن خراش و خط و خش نمی افتد
  • در مقابل مواد شیمیایی مقاوم است
  • قابلیت بازیافت دارد و لذا به خوبی با محیط زیست سازگار است
  • دارای طرح ها و رنگ های طبیعی و منحصر بفرد است

 

معایبی هم برای این سنگ وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • بسیار سنگین است
  • ترمیم آن خیلی راحت نیست و نیاز به تخصص بالا دارد
  • جاذب آب است
  • روی سطح آن خلل و فرج وجود دارد
  • از نظر طرح و رنگ محدودیت دارد
  • گران قیمت است

 

جمع بندی

سنگ ها کاربردی ترین متریال در ساخت ساختمان ها هستند، خصوصا در آشپزخانه که از انواع مختلف آن ها به وفور استفاده می شود. یکی از این کاربردهای آن ها را می توان استفاده به عنوان سنگ روی کابینت آشپزخانه عنوان کرد. در این مطلب شما را با 4 مدل از بهترین سنگ های روی کابینتی طبیعی و مصنوعی آشنا کرده ایم اگر هنوز نمی توانید برای رنگ صفحه کابینت خود تصمیم بگیرید می توانید مقاله راهنمای انتخاب بهترین رنگ کورین برای صفحه کابینت آشپزخانه را مطالعه نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dXfGvi3W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
شیما :
2 سال پیش
مقاله کاربردی هستش
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه