شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار

2 سال پیش ( 1401/3/17 )
 

استفاده از خدمات طراحی لوگو در کسب و کار ها عامل بسیار مهمی در افزایش نرخ مشتریان و فرایند برندینگ یک مجموعه میباشد.

با استفاده از یک طراح آرم و لوگو میتوانید یک لوگو حرفه ای طراحی کنید که این لوگو در حقیقت بخش بسیار مهمی را از برندینگ مجموعه شما به دوش دارد. در واقع میتوان گفت که لوگو شناسنامه یک کسب و کار میباشد.

یک لوگو با برخورداری از ویژگی‎ های منحصر به فرد، تنها در یک نگاه برند یا یک شرکت و سازمان را در ذهن ها یادآور می شود.

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که عدم وجود یک لوگو باعث شکست یک کسب و کار در بازار های داخلی و خارجی میباشد، اگر یک کسب و کار یک لوگوحرفه ای نداشته باشد باعث عدم رشد آن مجموعه خواهد شد.

در دنیای کنونی با توجه به این که تعداد محصولات بسیار متعدد است صاحبین کسب و کار برای این که بتوانند در این رقابت سنگین پیروز شوند باید به دنبال نقطه تمایز خود با دیگر رقبا باشند، یکی از این وجه تمایزات طراحی لوگو میباشد.

در این بین نوع طرح و ساختار لوگو هم از اهیمت خاصی برخوردار است، چرا که شناخته شدن یک برند اول از طریق طرح و رنگ لوگو میسر خواهد بود.

اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار

 

آرم و لوگو تجاری چیست ؟

به زبان ساده لوگو یا آرم به علامت یک تجارت گفته میشود که با نوع خاص طراحی به کسب و کار شما یک جلوه بصری ویژه ای خواهد داد که همن باعث بروز وجه تمایز با سایر افراد و رقبا خواهد شد.

حقیقت این است که تفاوتی ندارد که کسب و کار شما در چه سطحی میباشد، چه کسب و کار بزرگی داشته باشید چه یک کسب و کار کوچک و خانگی استفاده از خدمات طراحی لوگو باعث میشود که شما محصولاتتان را به سادگی در ذهن افراد و مخاطبانتان جای بیندازید.

با تمام این تفاسیر لازم است که یک لوگو حرفه ای طراحی کنید و از طراح آرم و لوگو خود بخواهید که از المان های روز دنیا برای طراحی لوگو شما استفاده کند که سالیان سال نیاز به تغییرات لوگو نداشته باشید.

چرا که تغییرات بر روی لوگو طراحی شده، باعث میشود که مشتریان شما به سادگی شما را از یاد ببرند و شما مجبور خواهید شد که هزینه های گزافی را صرف تبلیغات کنید که باز به نتیجه درخور برسید.

اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار

 

اهمیت لوگو برای یک کسب و کار در چیست ؟

 

طبق آمار 35 درصد از کسب و کار ها که در سال 2021 راه اندازی شده اند اقدام به فرایند طراحی لوگو نکرده اند و نتوانسته اند در بازار به خوبی خود را جای دهند و همین امر باعث این شده است که کسب و کارشان شکست بخورد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که ثبت یک برند و طراحی لوگو در ذهن مردم باقی خواهد ماند و باعث میشود که به سادگی افراد محصولات شما را در ذهن و خاطرشان به طور دائمی نگه دارند.

در ادامه به برخی از موارد مهم اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کار ها اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

 

  • کمک به برندینگ؛ قبل از تولید محصولات و یا تأسیس مرکز خدماتی خود بهتر است که با طراحی لوگو اختصاصی، به برندسازی محصولات خود کمک مؤثری کرده باشیم. در حقیقت اگر اهداف بلندی را دنبال می‌کنید و سعی در خلق برند خود در بازار فروش دارید حتماً هم اکنون لوگوی مناسب خود را بر اساس نوع فعالیت خود به دقت طراحی نمایید تا همین ابتدای کار زمینه برندینگ کسب و کار و یا محصولاتتان را فراهم کنید. لوگوی حرفه ای و تاثیرگذار کمک می کند شخصیتی قوی از کسب و کار شما در ذهن مخاطبان حک شود.
  • نمایش جدیت کسب و کار و اعتماد سازی؛ یکی از اهمیت‌‎های طراحی لوگو، نمایش حرفه‎‌ای بودن یک کسب و کار می‌‎باشد. در حقیقت شما به واسطه‌‎ی استفاده از یک لوگوی حرفه‎‌ای میزان جدیت خود را درکسب و کارتان نشان می دهید و با القای این امر اطمینان مشتری را  بابت خدمات بعدی محصول خریداری شده و امکان دسترسی به شرکت مد نظر فراهم خواهید آورد.
  • جذب مشتریان جدید؛ یکی دیگر از مزایا و یا اهمیت طراحی لوگو جذب مشتریان جدید می‎‌باشد. در حقیقت در صورتی که در تولید محصول و بسته بندی آن از لوگوی اختصاصی استفاده شود، مشتریان جدید اعتماد بیشتری به تولیدات شما می کنند و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار

 

تاثیر لوگو بر شخصیت سازی یک کسب و کار 

با ورود به یک فروشگاه و یا در زمان خرید اینترنتی از وب سایت با آرو و لوگو های متفاوتی رو به رو خواهید شد که هرکدام ویژگی های متعددی دارد و به در نهایت این لوگو ها هویت محصولات را به نمایش خواهد گذاشت.

با توجه به چنین لوگو هایی فرد که یک بار از یک نوع محصول و خدمات استفاده کرده است در صورت رضایت از این محصول برای دفعات بعدی نیز به راحتی میتواند محصولات و خدمات را شناسایی کند و باز از آن برای دفعات دیگر خرید کند.

و همچنین با داشتن لوگو حرفه ای فرد در نظر دارد که محصول یا خدمتی که دریافت میکند یک هویت دارد و در ذهنش این احساس به وجود می آید که از یک کالا یا خدمات استاندارد دریافت کرده است.

ویژگی های لوگو خوب

به منظور این که یک لوگو بتواند در ذهن مخاطبان نقش ببند لازم است که لوگو ویژگی های خاص و منحصز به فردی داشته باشد که در ادامه به آن میپردازیم.

برای این که فرایند برند سازی شما با سرعت بیشتر پیش برود و یا این که بتوانید با تبلیغات کم مشتریان بیشتری را جذب کنید لازم است که یک طراحی لوگو اختصاصی برای شما انجام گیرد برای همین موضوع میتوانید از خدملات طراحی لوگو، لوگو نشان استفاده کنید و اقدام به سفارش طراحی لوگو کنید.

در حقیقت عدم سازگاری لوگو با نوع کسب و کار نتایج مثبتی را به همراه نخواهد داشت و در آینده هزینه های برندسازی و تبلیغات را از بین می برد. اما به غیر از تناسب لوگو با نوع کسب و کار مواردی چون: تفاوت فاحش نسبت به دیگر لوگوهای صنف خود، برخورداری از سادگی و درعین حال زیبایی، برخورداری از رنگی خاص متناسب با کسب و کار، قابل فهم بودن از ویژگی‎ های لوگوی حرفه ای محسوب خواهد می شود.

منبع: لوگو نشان

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6opL9KVT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ali :
1 سال پیش
مطلب خیلی مفید و آموزنده ای بود، کاملا موافقم و معتقدم که لوگو توی رشد کسب و کارها خیلیییییییی تاثیر داره. هرچی لوگو خلاقانه تر باشه کسب و کارتون بیشتر به چشم میاد. من برای فروشگاهم یه لوگو از https://*******.ir سفارش دادم واقعا خیلی خلاقانه طراحی شده بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه