شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه میوه خشک کن؛ معرفی انواع و سازوکار

دستگاه میوه خشک کن صنعتی،نیمه صنعتی و خانگی به عنوان یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنایع غذایی بوده و سادگی استفاده و کسب درآمد بالا به واسطه تولید میوه خشک از آن سبب شده مورد توجه تولید کنندگان بسیاری قرار بگیرد. دستگاه خشک کن میوه در مدل های کابینی و تونلی ساخته می شود علاوه بر میوه، کلیه سبزیجات، صیفی جات و گیاهان دارویی را خشک می کند.

انواع دستگاه خشک کن میوه

دستگاه های خشک کن با توجه به نوع محصول و میزان ورودی آن متفاوت بوده و سیستم عملکرد نیز متفاوت است. بصورت کابینی، تونلی ، دوار، هلیکس و کانتینیوس قابل ساخت هستند. میزان ورودی ها با توجه به نوع محصول متفاوت است.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی از جمله دستگاه های پرکاربرد و پرسود در حوزه کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که با هزینه های مختلف می توان اقدام به خریداری آنها کرد. شرکت آراد ماشین از سازندگان با تجربه در حوزه ساخت انواع دستگاه میوه خشک کن کابینی در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی است و همچنین دستگاه های خشک کن مواد غذایی، دارویی و شیمیایی را در مدل های تونلی، دوار، سینوسی و ... را طراحی و تولید می کند.با توجه به ظرفیت و نوع دستگاه، قیمت دستگاه میوه خشک کن آراد ماشین متغیر است و می توان با سرمایه کم اقدام به راه اندازی کسب و کار میوه خشک کرد.

دستگاه میوه و سبزی خشک کن صنعتی

برای میزان ورودی های بالا و یا تناژ خشک کن های صنعتی پیشنهاد می شوند. میوه خشک کن های صنعتی قابلیت سفارشی سازی را دارند. معمولا دستگاه هایی که برای خشک کردن میوه و سبزیجات استفاده می شوند بصورت کابینی هستند. در مواردی که افراد قصد خشک کردن سبزی با میزان ورودی بالا را داشته باشند، معمولا خشک کن های تونلی و یا دستگاه های کابینی در تعداد بالا پیشنهاد می شوند. شرکت آراد ماشین قابلیت ساخت دستگاه تونلی مناسب برای ورودی یک تن سبزی در هر ساعت را دارد. دستگاه خشک کن میوه علاوه بر خشک کردن مواد غذایی، قابلیت خشک کردن مواد شیمیایی، دارویی و مواد خاص را نیز دارد.

 

دستگاه میوه خشک کن؛ معرفی انواع و سازوکار

 

ظرفیت تولید دستگاه میوه خشک کن صنعتی

ظرفیت دستگاه خشک کن میوه با توجه به محصول متفاوت بوده و نمی توان میزان ورودی مشخصی را برای یک دستگاه مشخص کرد. دستگاه های خشک کن کابینی از لحاظ ظرفیت به دو مدل نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند. که به صورت تک کابین، دو کابین، سه کابین و سه کابین پلاس ساخته می شوند و ظرفیت هر دستگاه با توجه به تعداد سینی آن مشخص می شود. با در نظر گرفتن میزان محصولی که بر روی هر سینی جا می گیرد ضرب در تعداد سینی دستگاه، ظرفیت تقریبی هر دستگاه بدست می آید.

 

دستگاه میوه خشک کن خورشیدی

از به صرفه ترین روش ها که از گذشته برای خشک کردن محصولات استفاده می شود، استفاده از انرژی خورشید می باشد. خشک کن های خورشیدی در مقایسه با روش سنتی که در محیط باز صورت می گرفت، از ورود هر گونه آلودگی توسط محیط، گرد و غبار، حشرات و ... جلوگیری کرده که این امر بر کیفیت محصول نیز تاثیر مستقیم دارد. دستگاه میوه خشک کن به کشاورزان و تولید کنندگان این امکان را می دهد که از برداشت خود محصولاتی را داشته باشند که دارای ماندگاری بالایی بوده و قابلیت فروش در فصول مختلف را داشته باشد.

 

دستگاه خشک کن میوه به روش هوای داغ

دستگاه های خشک کن با به روش هوای داغ با استفاده از هوای گرمی که داخل محفظه است و گردش آن در محفظه، سرعت حذف رطوبت محصول را بالا برده و بیشتر هوای گرم داخل خشک کن در حال گردش بوده و در دستگاه خشک کن هوای گرم، راندمان گرما و صرفه جویی در مصرف انرژی بالا می باشد.

منابع تولید گرما در دستگاه میوه خشک کن

منابع گرما در دستگاه خشک کن میوه می تواند متفاوت باشد. سیستم گرمایشی دستگاه ها را می توان بصورت برقی، گازی، گازوئیلی و ذغال سنگ ساخت. به صرفه ترین منابع تولید گرما در خشک کن های هوای گرم، گاز و گازوئیل می باشد و لازم به ذکر است که نوع سوخت دستکاه و یا منبع تولید آن در کیفیت محصول تاثیر گذار نبوده و کیفیت در انواع سوخت یکسان می باشد.

استفاده از دستگاه میوه خشک کن گازی در در اکثر نقاط ایران از نظر اقتصادی به صرفه تر است و معمولا تولید کنندگان میوه خشک از خشک کن ها گازی استفاده می کنند.

 

سیستم های کنترلی در دستگاه میوه خشک کن صنعتی

سیستم کنترلی دستگاه خشک کن میوه، شامل کنترل دما، رطوبت، زمان و ... می باشد. دستگاه های خشک کن آراد ماشین هوشمند بوده و با رسیدن میزان رطوبت محصول به درصد مد نظر شما دستگاه خاموش می شود. تخلیه رطوبت و تهویه هوا بصورت خودکار انجام شده و طبق دستورات عمل می کند. عملکرد سیستم بصورت هوشمند با درصد حساسیت بالا محصولی با کیفیت را به شما تحویل خواهد داد.

 

سیستم گردش هوا در خشک کن های صنعتی

گردش هوا بصورت یکسان از نکات مهم در خشک کن با سیستم هوای گرم می باشد. سیستم گردش هوا بصورت یکسان گرما را در تمام نقاط کابین در آورده و این سیرکولاسیون یکنواخت باعث خشک شدن زودتر محصول و همچنین یکدست خشک شدن آن در دستگاه میوه خشک کن می شود.

 

دستگاه میوه خشک کن؛ معرفی انواع و سازوکار

 

بدنه دستگاه خشک کن

از موارد دیگر که میتوان به آن اشاره کرد بدنه دستگاه خشک کن میوه می باشد که معمولا از پشم سنگ استفاده می شود به دلیل اینکاه میزان حرارت بالایی را می تواند تحمل کند در مقایسه با این مزیت باید موارد دیگر اعم از وزن و عایق بودن را نیز درنظر گرفت. پشم سنگ دارای وزن بسیار بالایی بوده و عایق مناسبی در مقابل حرارت نبوده و حرارت را از خود عبور می دهد که خود باعث اتلاف انرژی می شود. همچنین دما بالا و بیش از حد استاندارد برای خشک کردن محصولات، از کیفیت و خواص محصولات می کاهد.

قیمت دستگاه میوه خشک کن

قیمت دستگاه میوه خشک کن با توجه به ظرفیت، کیفیت و نحوه ی عملکرد آن متفاوت است و عوامل متعددی بر میزان آن اثرگذار است،در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • بدنه دستگاه: بدنه دستگاه خشک کن میوه آراد ماشین(https://machinsaz.com)، ساندویچ پنل سه لایه بوده که عایق صدا، رطوبت و حرارت می باشد.
  • سیستم عملکرد مناسب با محصول: سیستم عملکرد دستگاه های خشک کن آراد ماشین، با روش هوای گرم و سیرکولاسیون یکدست می باشد.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش از موارد مهم در خرید دستگاه خشک کن می باشد که باید در نظر گرفته شود تا در زمان بروز هر گونه مشکل و یا احتیاج به راهنمایی به شما کمک کنند. دستگاه های خشک کن آراد ماشین، دارای دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.
  • پشتیبانی: آراد ماشین دارای پشتیبانی 24 ساعته بوده و در زمان بروز هر گونه نقص فنی و مشکل برای دستگاه خشک کن میوه در حال کار پاسخگو مشتریان می باشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه میوه خشک کن به ادامه مطلب بروید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vt5zPPn6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه