شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در مورد نقطه ضعف های پروفیل سبک چه می دانید؟

پروفیل سبک هم درست مثل تمامی اشیاء و مصنوعات نقاط ضعف و قوتی دارد. ویژگی های متعدد مثبت این مقطع فولادی باعث شده کمتر در مورد نقاط ضعفی که در فرآیند تولید مشکل ساز می شوند توضیحی داده بشود. در ادامه قصد داریم تمامی ویژگی های پروفیل سبک اعم از مثبت و منفی را مورد بررسی قرار بدهیم زیرا شناخت کامل و درست در مورد ماده اولیه باعث می شود طراحی محصول درست و اصولی انجام بشود و احتمال بروز خطا به حداقل برسد. 

همان طور که گفتیم پروفیل سبک ویژگی های بی نظیر زیادی دارد که چهار مورد از اصلی ترین آن ها را در ادامه توضیح خواهیم داد. 

1. فرآیند پذیری : مهم ترین نکته ای که در مورد پروفیل سبک وجود دارد فرآیند پذیری بالای آن است. منظور از فرآیند پذیری امکان انجام انواع فرآیند ها چون کششکاری و خمکاری به راحتی و بدون بروز خطا است. لازمه ی انجام این فرآیند ها انعطاف پذیری بالای ورق پروفیل است. ورق روغنی به عنوان ماده ی اولیه مقاطع فولادی سبک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد تا جایی که در محل خم بخشی فشرده و بخش دیگر کشیده می شود بدون آن که پروفیل شکسته و یا پاره بشود. کاربرد گسترده و فروش پروفیل در طیف متنوعی از صنایع به دلیل همین خاصیت بی نظیر آن می باشد. 

2. مناسب برای آیکاری : از آبکاری برای ضد زنگ کردن پروفیل سبک و یا زیبا تر کردن آن برای مصارف تزئینی استفاده می شود. برای آن که آبکاری با کیفیت انجام بشود ، به خوبی بر روی سطح باقی بماند و جلوه مورد نظر را هم ایجاد کند علاوه بر مهارت آبکار  زبری ورق هم تعیین کننده ی کیفیت نهایی است. زبری باید در حدی باشد که به خوبی بتواند آبکاری را در سطح نگه دارد. زیاد بودن زبری باعث می شود آبکاری کیفیت و جلوه مورد نظر را نداشته باشد و کم بودن آن هم باعث می شود آبکاری به خوبی به سطح متصل نشود و به شکل ورق از روی آن بلند شود. 

3. دقت ابعادی بالا : با توجه به این که پروفیل سبک برای قطعه سازی بسیار پر کاربرد است دقیق بودن ابعاد آن اهمیت ویژه ای دارد. اگر ابعاد دقیق نباشد تولید کننده حین انجام فرآیند ها  دچار مشکل می شود. ابعاد پروفیل با دقتی در حدود دهم میلی متر تولید می شود. 

4. وزن و قیمت کم : پروفیل سبک از ورق روغنی تولید می شود که در مقایسه با ورق سیاه ضخامت بسیار کمی دارد به همین خاطر در ابعاد خیلی بزرگ هم تولید نمی شود. ضخامت کم و ابعاد به نسبت کوچک باعث می شود وزن نهایی یک شاخه از آن کم باشد. قیمت پروفیل سبک براساس وزن محاسبه می شود بدیهی است وزن کم شاخه باعث می شود قیمت نهایی آن به ازای هر شاخه کم و مقرون به صرفه باشد. 

در مورد معایب پروفیل سبک می توان به 3 مورد اشاره کرد اما 1 مورد از این 3 مورد در موقعیتی حسن و در موقعیت دیگری عیب است. 

1. زنگ زدگی و خوردگی : آهن موجود در آلیاژ فولاد باعث می شود پروفیل سبک در معرض هوا با اکسیژن واکنش داده و تولید زنگ آهن کند. اکسید شدن آهن به شدت کیفیت و استحکام پروفیل را از بین می برد. 

در مورد نقطه ضعف های پروفیل سبک چه می دانید؟

2. مقاومت کم : ضخامت کم و فرآیند پذیری بالا شاید در زمان انجام فرآیند حسن محسوب بشود اما در زمان نگه داری و جابجایی نقطه ضعف بزرگی است چرا که باعث می شود پروفیل با کوچکترین ضربه ای آسیب ببیند. به همین خاطر نگه داری از آن به دقت بیشتری نیاز دارد. بدیهی است انرژی زیادی که صرف نگه داری و جابجایی می شود هزینه بر و بر قیمت پروفیل مبلی در زمان فروش تاثیر گذار است. 

3. اثر درز جوش : پروفیل سبک درزدار در حقیقت نوار های ورق روغنی بوده اند که طی فرآیندی به پروفیل درزدار تبدیل شده اند. با وجود این که زائده هایی که طی جوشکاری در درز تولید می شود برای افزایش کیفیت آن تراشیده می شوند اما باز هم ردی سر تاسری در طول پروفیل باقی می ماند که برای تولید محصولات تزئینی نقطه ضعف بزرگی به حساب می آید. گاهی حتی زائده های درزجوش در داخل برداشته نمی شوند. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WRBoKzkV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه