شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمایی خرید دوچرخه مناسب

2 سال پیش ( 1401/3/2 )
 

دوچرخه از جمله وسایل بسیار مفید و با ارزش برای سلامتی روح و جسم است که اکثر افراد جامعه در هر سن و سالی بخاطر قیمت مناسب و سادگی در استفاده و نگهداری آسان و کم خرج بودن می توانند اقدام به خرید دوچرخه و از آن استفاده بکنند. در اکثر جوامع و کشورهای مختلف فقیر و غنی هیچ محدودیتی از نظر سن و یا جنسیت برای استفاده از این وسیله وجود ندارد و زن ومرد، دختر و پسر، بچه و سالخورده از این وسیله استفاده می کنند.

از این وسیله ساده در تمام جنبه های زندگی می توان استفاده کرد عده ایی از افراد به این وسیله برای امرار معاش می نگرند و ممکن است با آن مسافر کشی بکنند یا کالاهای مختلف را از محلی به محل دیگر منتقل کنند عده ایی دیگر یک وسیله تفریحی بحساب می آورند و دسته ایی برای انجام امور روزمره زندگی مانند خریدهای روزانه، رفتن به سرکار و یا برای تمرینات روزانه دوچرخه را بکار می گیرند بچه ها و نوجوانان برای بازی و رفتن به مدرسه و ورزشکاران دوچرخه سوار حرفه ایی و آماتور برای انجام مسابقات ورزشی این وسیله را بکار می گیرند.

راهنمایی خرید دوچرخه مناسب

برای هر هدف و کاری که از دوچرخه انتظار داریم دوچرخه خاص آن کار و هدف و فعالیت را باید انتخاب و خریداری کنیم بر همین اساس به معرفی بعضی از انواع دوچرخه ها می پردازیم. برای خرید انواع دوچرخه هایی که در قسمت بعدی مقاله ذکر خواهیم کرد می توانید بصورت آنلاین اقدام به خرید اینترنتی دوچرخه بکنید یکی از از فروشگاه ایی که در سطح نت اقدام به ارایه مدل متنوع از برندهای مختلف دوچرخه می پردازد فروشگاه اینترنتی فروشکالا است که براحتی می توانید در خانه خرید خود را انجام دهید و درب منزل از طریق پست یا تیپاکس کالای خود را دریافت و در همان جا مبلغ و قیمت دوچرخه را پرداخت کنید

1- دوچرخه جاده ایی یا مسابقه ایی:

این دو چرخه ها با استفاده از تکنولوژی بسیار بالا و روز دنیا در کارخانه های معتبر و معروف جهانی تولید و دارای قیمت بالایی هستند این دوچرخه ها بسیار سبک تولید می شوند تا در جاده ها و سربالایی و سرازیری با سرعت بالا حرکت کند و سنگینی آن مانع سرعت گرفتنش نشود. در ساخت بدنه این دوچرخه ها از آلیاژهای بسیار سبک مانند الیاژ الومینیوم و کربن استفاده می کنند. چرخ ها و تایر های این دوچرخه بسیار باریک تولید می شود تا کمترین اصطکاک را در بین دوچرخه و سطح جاده بوجود بیاید و از گرفتن سرعت دو چرخه جلوگیری شود.

راهنمایی خرید دوچرخه مناسب

از جدیدترین و پیشرفته ترین جعبه دنده ها در تولید این دوچرخه استفاده می کنند و این امر باعث می شود دوچرخه سوار بخوبی بتواند در سر بالایی ها و سرپایینی با تعویض دنده سرعت و راحتی رکاب زدن را تنظیم کند این امر باعث می شود دوچرخه سوار با تعداد رکاب کمتر سرعت و مسافت بیشتری بگیرد و بسیاری از ویژگی های بسیار پیشرفته دیگر در این نوع دوچرخه بکار گرفته می شود.

2- انواع دو چرخه شهری:

تقریبا تمام انواع دوچرخه را می توان در شهر استفاده کرد ولی بیشترین انواع دوچرخه که بصورت گسترده در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد سه نوع دوچرخه زیر است که ما به آنها می پردازیم.

  • دوچرخه کوهستانی این نوع دو چرخه را از بدنه ایی محکم می سازند گرچه از بعضی از انواع آن برای اهداف شهری استفاده می شود ولی آنها را برای جاده های ناهموار و دارای پستی و بلندی زیاد با سنگی و جاده های سخت کوهستانی تولید می کنند. چرخ ها و تایرهای این دوچرخه را پهن و مقاوم می سازند زیرا این دوچرخه باید در مقابل سنگ و لاخ و پستی و بلندی مقاوم باشد و هدف سریع رفتن با این دو چرخه نیست. در اکثر این دوچرخه ها از سیستم تعلیق می شود بخصوص آنهایی که می خواهند در جاده های ناهموار و نه جاده ها وخیابان های شهری استفاده بکنند. منظور از سیستم تعلیق فنرهایی است که در دوشاخ دوچرخه در قسمت جلو قرار می دهند و نیز در قسمت عقب و در زیر زین و باعث جلوگیری از وارد آمدن شوک و ضربه به دوچرخه و دوچرخه سوار می شود. از ویژگی های دیگر این دوچرخه استفاده از نوع پیشرفته ترمز یعنی نوع دیسکی ترمز است.
  • دوچرخه معمولی شهری: دوچرخه ایی که هدف از تولید و خریداری آن استفاده در سطح شهر و کوچه و خیابان شهرها که معمولا صاف و هموار و اسفالت هستند می باشد در این نوع دوچرخه ها نیازی به استفاده از تکنولوژی بالا در تهیه و تولید بدنه و سایر قطعات نمی باشد. ترمزهای اکثر این دوچرخه ها از نوع لقمه ایی است که هم ارزان تر است و هم نگهداری و تعویض و تعمیر این نوع ترمز نسبت به دوچرخه دیسکی بسیار راحت تر و ساده تر می باشد و نیازی به تخصص خاصی ندارد. اما در بعضی از انواع دو چرخه شهری بخاطر ارضای سلایق مختلف تولید کنندگان ترمز های دیسکی استفاده می کنند. در مورد استفاده از جعبه دنده و یا دنده خالی و همچنین سیستم تعلیق کامل یا ناقص هم همین اصل یعنی مسئله توجه به سلیقه خریداران وجود دارد.
  • دو چرخه هیبریدی: دو چرخه ایی که زاییده تلفیق و ترکیب بعضی از خصوصیات و قطعات یه دوچرخه جاده ایی، شهری معمولی و دوچرخه کوهستانی است.

راهنمایی خرید دوچرخه مناسب

انواع دیگر دوچرخه ها هم وجود دارد که ما بخاطر طولانی نشدن این مقاله فقط به ذکر نام آنها اکتفا می کنیم.

3- دوچرخه توریستی

4- دوچرخه سالمندان

5- تاشو

6- دوچرخه برقی

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d7M7auYD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه