شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

4 وسیله مفید برای گرما درمانی

2 سال پیش ( 1401/2/29 )
 

وسایلی که برای گرما درمانی به کار می روند، معمولا دمایی را فراهم می کنند که استفاده از آنها را بی خطر می کند. برخی از وسایل نیز هستند که دمای بالایی ایجاد می کنند و باید با فاصله از پوست استفاده شوند. یکی از کاربردهای این وسایل از جمله کیسه آب گرم، تسکین دردها و رفع انقباضات ماهیچه ای و آسیب دیدگی است. گرما برای نفوذ به درون پوست و رسیدن به عضلات، به زمان کافی نیاز دارد. 

معمولاً هر چه زمان بیشتری دما اعمال شود، ماهیچه ها شل تر (ریلکس تر) می شوند. میزان دقیق زمان اعمال حرارت، رابطه ی مستقیمی با نوع و شدت آسیب دیدگی دارد. به عنوان مثال، مدت زمان کوتاه (حدود 15 الی 20 دقیقه) برای گرفتگی های جزئی کمر کافی می باشد. از سوی دیگر، مدت زمان طولانی تر (تا حدود 30 دقیقه) می تواند برای درمان مشکلات مزمن یا جدی با درد غیر قابل تحمل پیشنهاد شود. البته، در مورد خوابیدن با محصولات گرما درمانی هنوز هم اختلاف نظر وجود دارد. 

در این مطلب 4 وسیله مناسب و مفید برای گرمادرمانی را معرفی می کنیم.

 

4 وسیله مفید برای گرما درمانی

 

انواع گرما درمانی چیست؟

دو نوع مختلف گرما درمانی وجود دارد: گرمادرمانی خشک و گرمادرمانی مرطوب.

 • خدمات و محصولات گرما درمانی خشک معمولاً به علت حفظ دمای ثابت، سهولت در استفاده، سهولت در حمل و نقل و عملکرد مناسب، گزینه ی پرطرفداری برای گرما درمانی می باشند.

 • خدمات و محصولات گرما درمانی مرطوب معمولاً به علت نفوذ بیشتر گرما به بافت های عضلانی و تأثیرگذاری بهتر روی افزایش جریان خون، می توانند گزینه ی تأثیرگذارتری برای گرما درمانی باشند.

اینکه شما کدام گروه از گرما درمانی را انتخاب می کنید، به انتخاب شخصی و مشکل شما بستگی دارد. برای مثال، گرما درمانی مرطوب برای افرادی که درصد چربی بدن آنها بالای 25% وزن کل بدن باشد، تأثیرگذارتر است. البته، آزمایش کردن انواع مختلف این محصولات و روش ها می تواند در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کند.

4 محصول تأثیرگذار گرما درمانی

رایج ترین وسیله ها برای گرما درمانی در داروخانه ها، باشگاه های بدنسازی، استخرها، یا مطب های فیزیوتراپی ارائه می شوند. خدمات و محصولات گرما درمانی دارای قیمت، موارد استفاده و قابلیت دسترسی گوناگونی هستند. غالب موارد و محصولات گرما درمانی در 4 گروه زیر قرار می گیرند:

1. کیسه آب گرم

یکی از گزینه های مقرون به صرفه ی گرما درمانی، کیسه آب گرم است. کیسه های آب گرم معمولاً به صورت ظرف های لاستیکی ضخیم در بازار موجود می باشند، که قابلیت نگه داشتن آب در دمای حدود 40 تا 42 درجه سانتی گراد را دارند و معمولاً قادر به حفظ این دما تا 6 ساعت می باشند. این محصولات در اکثر داروخانه ها موجود هستند. شما می توانید برای عدم تماس مستقیم کیسه آب گرم پلاستیکی با پوست خود، از یک حوله یا کیسه های آب گرم کاوردار استفاده کنید.

شما همچنین می توانید کیسه های آب گرم را بین کمر و پشتی صندلی در محل کار یا در هنگام رانندگی قرار دهید؛ یا در زمان خواب از این کیسه ها در تخت خود استفاده کنید. جنس لاستیکی کیسه های آب گرم باعث شده است تا این محصول بسیار ماندگار و ارزان قیمت، به یک گزینه ی در دسترس برای هر کسی با دردهای مختلف عضلانی تبدیل شود.

کیسه های آب گرم بسیار متنوع بوده و برای کسانی که به زیبایی اهمیت می دهند، نوع کاوردار یا حوله ای این کیسه ها علاوه بر زیبایی، حس گرم و نرمی منتقل می کند. برای خرید کیسه های آب گرم پلاستیکی و حوله ای می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی فانی اقدام کنید. این فروشگاه علاوه بر تحویل فوری و پشتیبانی قوی، اجناس را با قیمتی مناسب تر به شما ارائه کرده و علاوه بر این، بر روی بسیاری از محصولات تخفیف قابل توجهی اعمال می کند.

 

4 وسیله مفید برای گرما درمانی

 

2. کمربند حرارتی

در کمربند های حرارتی (بسته های حرارت خشک) یک بار مصرف، اکسیداسیون آهن باعث تولید گرما می شود. به عبارت دیگر، واکنش بین پودر آهن موجود در این محصول و اکسیژن هوا به زنگ آهن تبدیل شده و در طی این واکنش گرما آزاد می شود. 

کمربند های یک بار مصرف حرارتی برای مدت 6 الی 8 ساعت در دمای حدود 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی گراد) گرم می مانند. جنس نازک و پارچه ای مانند این محصول به شما اجازه می دهد که آن را زیر انواع لباس و به طور مستقیم روی پوست ببندید. ماندگاری و ثبات بالا و پایین بودن میزان دما، کمربند های حرارتی را به عنوان یک گزینه ی ایده آل برای استفاده ی بلند مدت در طول روز تبدیل می کند؛ مثلاً در حین کار، رانندگی طولانی، انجام کارهای روزانه، سفر، خواب و ...

3. پک های ژلی گرم 

پک های ژلی با قابلیت استفاده ی مجدد که حاوی ژل هایی بر پایه آب یا دانه های ژله ای هستند، در واقع با یک تیر دو نشان را برای مصرف کنندگان می زنند. به این دلیل که این بسته ها قابلیت استفاده در قالب پک های سرد و گرم را دارند.

شما می توانید این پک ها را طی تنها 30 الی 60 ثانیه در مایکروفر گرم کنید. پک های گرم، گرما را تا حدود 30 دقیقه نگه می دارند. میزان دمای پک گرم با توجه به قدرت مایکروفر و زمان گرم شدن آن قابل تغییر است. به خاطر داشته باشید که قبل از قرار دادن پک گرم شده روی نواحی آسیب دیده، حتماً یک حوله دور آن بپیچید.

 

4 وسیله مفید برای گرما درمانی

 

4. سنگ های داغ

شما می توانید از بعد از تمیز کردن سنگ های کوچک و صاف، آنها را درون آب گرم در دمای 120 درجه فارنهایت (48 درجه سانتی گراد) به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. پس از خارج کردن سنگ ها و خشک کردن آنها با یک حوله، آنها تا حدود 5 دقیقه روی پوست شما گرم می مانند. البته، به خاطر داشته باشید که سنگ ها نباید بیش از حد داغ باشند.

ایمن ترین روش استفاده از سنگ های داغ، مراجعه به برخی از استخرهای مجهز به ماساژ سنگ داغ یا خریدن یک هیتر (گرمکن) سنگ ماساژ برای استفاده ی راحت تر در منزل می باشد. از آنجایی که سنگ ها باید در حالتی که شما رو به زمین دراز کشیده اید روی پوست کمر قرار بگیرند، بنابراین در زمان استفاده ی شخصی از این روش درمانی به یک همراه نیاز دارید.

تمامی روش های گرما درمانی خشک و مرطوب در کنار درمان های دیگر برای کمر درد قابل استفاده هستند. همچنین، برخی از پزشکان برای کاهش درد و توانبخشی بعد از جراحی گرما درمانی را توصیه می کنند. به خاطر داشته باشید که هر کدام از این روش ها باید طبق دستورالعمل های مناسب (که ممکن است همراه با محصولات ارائه شود) مورد استفاده قرار بگیرند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی فانی: faanistore.com

آدرس: تهران - میدان امام خمینی - خیابان ناصرخسرو - کوچه خراسانی‌ ها - پلاک ۱۵

شماره تماس پشتیبانی: 09044848841

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iweyslru
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه