شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سریال شهرک کلیله و دمنه

2 سال پیش ( 1401/2/25 )
 

مدرسه موشها، الو الو من جوجوام، شهر موشها، خونه مادر بزرگه، قصه های تا به تا، نام برنامه های عروسکی خاطره انگیزی برای کودکان مخصوصا دهه شصتیها است. اگر تمام این سریال های نمایشی عروسکی را کامل ندیده اید، قطعا از هر کدام از این سریال ها قسمت هایی را مشاهده کرده اید. سرکار خانم مرضیه برومند یکی از کارگردانان موفق کشورمان هستند که نقش بسیار بزرگی در ساخت اینگونه سریال ها و فیلم های عروسکی دارند. سریال هایی که تاثیر زیادی در پرورش و گذراندن اوقات کودکان داشته و بسیار نوستالژیک هستند. حالا خانم مرضیه برومند برای سریال عروسکی دیگری قدم به میدان گذاشته اند و بی شک این سریال هم یکی از به یادمانی ترین کارهای ایشان خواهد بود.

سریال شهرک کلیله و دمنه کار جدید خانم مرضیه برومند است که قرار است در اواخر اردیبهشت در شبکه نمایش خانگی منتشر شود. در ادامه به بررسی این سریال و عوامل ساخت آن خواهیم پرداخت.

 

سریال شهرک کلیله و دمنه

 

بررسی سریال شهرک کلیله و دمنه

سریال شهرک کلیله و دمنه یک مجموعه نمایشی عروسکی همراه با نکته های پندآموز و طنز استکتاب کلیله و دمنه توسط نویسنده ای هندی به زبان سانسکریت نوشته شده است. داستان های این کتاب به حدود 20 قرن گذشته باز می گردد. در زمان پادشاه ساسانی این کتاب توسط یک طبیب از هند به ایران آورده و توسط خود او ترجمه شد. این کتاب بسیار ارزشمند از زبان دو گرگ نوشته شده است. دو گرگی که نامشان کلیله و دمنه است، این داستان ها را تعریف کرده اند. داستان های این کتاب شامل زندگی، دوستی و دشمنی حیوانات است. داستان هایی که هر کدام موضوعی جداگانه دارد و در هر داستان نکاتی آموزنده برای کودکان و نوجوانان قرار دارد. این داستان ها برگرفته از موضوعات اخلاقی و راه و روش هایی برای زندگی بهتر و آموزش راه و رسم زندگی است.

فهرست داستان های کتاب کلیله و دمنه، ماهی خوار و خرچنگ، موش آهن خوار، شتر ساده لوح و کلاغ ناقلا، فیل ها در چشمه ی ماه، داستان موش و گربه، آهو و لاک پشت، ماهی کوچولو، کبوتر ها و زاغ، مرغابی ها و لاک پشت نادان، دختری که موش بود، درخت سخن گو، خرگوش دانا و شیر مغرور، مار بدجنس و شغال دانا، کلاغی که قدر خود را نمی دانست، مرد خوش خیال، خرگوش حسود و گاو قهوه ای، مرد دهن بین، روباه باهوش، قورباغه و خرچنگ دانا، گربه ناقلا، قلب میمون، مار حیله گر، مرد ثروتمند و دزدان احمق، جواهر فروش و مرد نوازنده، گرگ و مرد شکارچی، شیر گَر، ماهی خوار خیالباف، شغال دانا و شیر دهن بین، شیر پر خور، پسر پادشاه و پرنده ی مادر، میمون بیچاره، انتقام خوابگزاران نا اهل، میمون و مار و ببر، مرد هیزم شکن، کبوتر عجول، آز و مال است.

این داستان ها بسیار معروف است و بارها کارتون هایی با همین موضوعات از رسانه های مختلف پخش شده است. یکی از این داستان های معروف، داستان مرغابی ها و لاک پشت نادان است که درباره لاک پشتی است که از مرغابی ها در خواست می کند تا او را از مسیر آسمان به جایی ببرند. مرغابی ها قبول می کنند و از او می خواهند تا چوبی را به دهان بگیرد و دو طرف این چوب را دو مرغابی بگیرند و او را به آسمان ببرند. فقط لاک پشت باید حواسش جمع باشد که دهانش را باز نکند، چون از آسمان می افتد و کشته می شود. اما لاک پشت طاقت نمی آورد و دهانش را باز می کند و از آن بالا به پایین پرت می شود.  

خانم مرضیه برومند این بار با یک سریال عروسکی زیبا مهمان خانه های ما هستند. این سریال زیبا و دیدنی با نگاهی به داستان های آموزنده کتاب کلیله و دمنه ساخته شده است و مانند همه سریال های خانم برومند حس و حال بسیار خوبی خواهد داشت. عروسکهای این سریال تماشایی می توانند مانند عروسکهای قدیمی سریال های خانم برومند برای ما تداعی کننده حس های قشنگی باشد.

این مجموعه عروسکی را خانم مرضیه برومند به زیبایی کارگردانی کرده اند و آقای مصطفی احمدی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند.

برای داشتن لحظاتی شاد و مفرح نه تنها برای فرزندانمان بلکه برای خودمان به دیدن این سریال عروسکی می نشینیم. دانلود سریال شهرک کلیله و دمنه را می توانید به راحتی از سایت های معتبر انجام دهید. این سریال را می توانید به صورت قانونی و با اینترنت نیم بها از شبکه نمایش خانگی تماشا کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qx24hbDA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه