پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا می دانید خواص عسل برای عفونت بدن چیست؟ عسل که به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی، التیام بخشی و ضد التهابی خود شناخته شده است، برای درمان زخم، سوختگی، التهاب تنفسی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. بدون شک عسل هم به دلیل طعم و هم برای فواید سلامتی آن استفاده می شود.

در زمینه خواص عسل برای عفونت بدن می توان به این نکته اشاره کرد که در طول جنگ جهانی اول، از عسل در سنگرها برای درمان زخم‌ های سربازان استفاده می ‌شد تا سرعت بهبودی آن ها تسریع شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

خواص عسل برای عفونت بدن بر اساس نوع آن

خواص عسل برای عفونت بدن، لثه و عفونت رحم + روش مصرف

انواع مختلف عسل بسته به میزان پراکسید هیدروژن و تاثیر آن بر اسمولاریته و اسیدیته عسل، قدرت و ماهیت فعالیت ضد باکتریایی متفاوتی دارند. پس خواص عسل برای عفونت بدن بر اساس نوع آن متفاوت است.  با این حال، فعالیت باکتریایی عسل مانوکا (و سایر گیاهان از جنس Leptospermum ) به محتوای پراکسید هیدروژن بستگی ندارد.

در عوض، ویژگی های شفابخش عسل نتیجه متیل گلوکسال است. این یک مولکول کوچک و به راحتی قابل حل در آب با قابلیت های ضد باکتری است که خاصیت تحریک ایمنی و ضد التهابی دارد.

عسل چه کاری می تواند انجام دهد؟

در زمینه خواص عسل برای عفونت بدن باید گفت که این ماده را می توان روی هر نوع زخمی در هر مرحله از بهبودی استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که عسل می تواند عفونت را از بین ببرد، زخم های جراحی عفونی را التیام بخشد و از پیشرفت فاسیای نکروزان (مانند قانقاریای فورنیه) جلوگیری کند. گاهی زخم ها به درمان آنتی بیوتیکی و ضد عفونی معمولی پاسخ نمی دهند و در زخم های آلوده به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک استفاده می شود. در این زمان عسل بوی بد عفونت و زخم را از بین می برد و روند بهبودی را تسریع می کند. 

همچنین در زمینه فواید عسل برای عفونت بدن گزارش شده است که عسل با تحریک رشد اپیتلیوم نیاز به جراحی پلاستیک را خنثی می کند. نشان داده شده است که التهاب، ادم و اگزودا را کاهش می دهد. زخم ها و سوختگی ها را تسکین می دهد و جای زخم را به حداقل می رساند. 

درمان عفونت لثه با عسل

درباره درمان عفونت لثه با عسل باید گفت تحقیقات نشان داده است که عسل حاوی آنزیمی است که پراکسید هیدروژن تولید می کند که به نظر می رسد دلیل اصلی فعالیت ضد میکروبی عسل باشد. عسل نه تنها مانع از رشد باکتری های پلاک دندانی می شود بلکه میزان اسید تولید شده را نیز کاهش می دهد، این باعث می شود باکتری ها از تولید دکستران که یک جزء پلاک دندانی است و به طور سرسختانه به سطح دندان ها می چسبد، جلوگیری کند.

عسل همچنین در درمان پیوندهای پوستی، زخم ‌های تروماتیک، آبسه ‌ها، سینوس ‌های پیلونوئیدی، زخم ‌های فشاری، زخم ‌های وریدی، زخم ‌های دیابتی، زخم‌ های گرمسیری موثر است. همچنین برای مدیریت بریدگی پریستومی در اطراف ایلئوستومی ها و کولوستومی ها برای تسهیل اپیتلیال شدن استفاده می شود.

خواص ضد عفونی و آنتی بیوتیکی عسل

از دوران باستان به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده عسل از این ماده استفاده می شد. عسل به دلیل داشتن آنزیم گلوکز اکسیداز از تکثیر باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، غلظت پروتئین پایینی دارد که جلو رشد باکتری ها را می گیرد.

در نهایت اسیدیته آن مانع از تکثیر باکتری ها شده و عمل ضد باکتریایی آن را کامل می کند. برای این منظور هم در سطح پوست و هم در بلع برای گوارش قابل استفاده است.

خواص عسل برای عفونت بدن، لثه و عفونت رحم + روش مصرف

خواص عسل برای عفونت بدن و خواص درمانی

همان گونه که در زمینه خاصیت ضدعفونی کننده عسل گفته شد، این ماده اغلب به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم ها استفاده می شود. همچنین دارای خواص درمانی است که باز هم استفاده از آن بر روی پوست را توجیه می کند. سپس از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و بافت پوست را بازسازی می کند تا بهبودی خوبی داشته باشد.

این عمل به دلیل اسمولاریته بالای آن است که باعث می شود عسل آب را جذب کرده، لنف و پلاسما را به سمت بیرون تخلیه کند که باعث پاکسازی زخم می شود. بنابراین عسل یک ضد عفونی کننده و ضد باکتری بسیار شناخته شده است که به بهبود زخم کمک می کند.

درمان عفونت رحم با عسل

بسیاری از اختلالات هورمونی که زنان در معرض آن قرار دارند، می تواند عامل ایجاد تغییرات در بدن به خصوص در نواحی رحم و تخمدان ها باشد که در اثر این زخم های رحمی ممکن است عفونت های حاد ایجاد شود. درمان عفونت رحم با عسل یکی از راه های طبیعی است که منجر به از بین بردن عفونت ها می شود؛ زیرا عسل حاوی ترکیبات فنولیک و فلاونوئیدی است که اینها به فعالیت بالای آنتی اکسیدان کمک کرده و این امر می تواند از اکثر بیماری های مقاربتی که در زنان به وجود می آید، پیشگیری و یا درمان کند.

برای درمان ابتدا باید به پزشک مراجعه کرده و پس از انجام معاینه دهانه رحم، علت واقعی عفونت دهانه رحم مشخص شود؛ زیرا ممکن است عفونت حاد باشد و درمان از طریق محصولات طبیعی کارساز نباشد. به توصیه پزشکان در طول دوره درمان باید از هرگونه رابطه جنسی خودداری شود. آن ها برای درمان رفع زخم و سپس فرآیند پاكسازی، ضدعفونی كننده مناسب تجویز می کنند. عسل کتیرا آهوتا و عسل کنار ahoota ازجمله عسل های مناسب برای درمان عفونت های بدن می باشند.

برای بهره بردن از خواص عسل برای عفونت بدن چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

اگر در نظر دارید عسل را در برنامه مراقبت از زخم و پوست خود بگنجانید، ممکن است بخواهید این گزینه ها را بررسی کنید. در ادامه به بررسی خواص عسل برای عفونت بدن می پردازیم.

آماده سازی بستر زخم

از عسل می توان برای مدیریت اگزودا، جداسازی بافت های از بین رفته و رفع بار زیستی استفاده کرد. استفاده مناسب از پانسمان های عسل راهی به جلو در مدیریت خطرات بالقوه مرتبط با زخم برای بهبودی است.

مدیریت اگزودا

عسل می تواند از طریق توانایی ضد التهابی خود برای افزایش حرکت مایع به داخل بافت نرم و متعاقبا افزایش ترشح سطحی به کاهش مقدار ترشح زخم کمک کند. پیامدهای اضافی مدیریت موثر التهاب شامل کاهش درد و ادم و همچنین به حداقل رساندن جای زخم هیپرتروفیک است.

کشش اسمزی

عسل لنف را از بافت های عمیق تر می کشد و به طور مداوم بستر زخم را شستشو می دهد. پروتئازهای موجود در مایع لنفاوی باعث افزایش عملکرد دبریدینگ عسل می شود. به علاوه، پاکسازی مداوم ممکن است به حذف مواد بازدارنده بهبودی کمک کند.

رفع بوی بد عفونت

از آنجایی که عسل یک منبع جایگزین انرژی با گلوکز برای باکتری ها فراهم می کند، این ترکیبات مضر دیگر تولید نمی شوند و از بوی بد زخم جلوگیری می شود.

کاهش خطر خیساندن

نشان داده شده است که فعالیت اسمزی عسل خطر خیساندن را کاهش می دهد. همچنین از پوست اطراف زخم در برابر هیدراتاسیون بیش از حد محافظت می کند.

آلودگی متقابل

ویسکوزیته عسل ممکن است یک مانع فیزیکی ایجاد کند که از آلودگی متقابل جلوگیری می کند.

خواص عسل برای عفونت بدن، لثه و عفونت رحم + روش مصرف

ترکیب عسل و آب: یک سلاح قوی در برابر عفونت ها

این مطالعه خواص عسل برای عفونت بدن که در مجله آسیب شناسی بالینی منتشر شد، تاثیر عسل را بر دو گونه مختلف باکتریایی ، E.coli و Proteus mirabilis بررسی کرد. ریشه کن کردن یک عفونت باکتریایی منعقد شده معمولی بسیار دشوار است. تقریبا 3.3 درصد مخلوط با چگالی کم عسل و آب، جمعیت باکتری‌های موجود در بیوفیلم را تمیز کرده و از چسبیدن باکتری‌ها به سطوح جلوگیری می‌کند. بنابراین، داخل لوله پروب تمیز و استریل باقی می ماند.

در مطالعه دیگری که در مجله Asian Pacific Journal of Tropical Biomedicine در سال 2011 منتشر شد، بیان شد که دارای خواص ضد باکتریایی است . همچنین پراکسید هیدروژن تولید شده به صورت آنزیمی در عسل یافت شد. پراکسید هیدروژن، همراه با pH پایین عسل، عسل را به یک باکتری کش طبیعی و یک ماده مغذی تنظیم کننده سیستم ایمنی تبدیل می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QxC4xZh1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه