جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یو پی اس چیست؟

2 سال پیش ( 1401/2/18 )
 

یو پی اس یا همان منبع تغذیه برقی بدون مکث (سیستم برق اضطراری) که در واقع خلاصه شده عبارت uninterruptible power supply  است، یک منبع تغذیه الکتریکی است که اصلی‌ ترین وظیفه و کاربرد آن تامین بدون مکث و بی وقفه برق است و دستگاهی که به آن متصل است به آن نیاز دارد. این سیستم درواقع بین دستگاه برقی و برق شهری قرار گرفته و علاوه بر اینکه از قطع شدن برق دستگاه، هنگامی که برق شهری قطع می‌ شود جلوگیری می‌ کند؛ از ورود نویز شبکه برق‌ رسانی و نوسانات برق شهری به دستگاه‌ های مهم و حساس  مصرف کننده نیز جلوگیری می‌ کند.

یو پی اس چیست؟

درواقع این سیستم، مانند یک منبع برق بدون مکث است که انرژی الکتریکی را رزرو و ذخیره می‌ کند. هنگامی که برق شهری قطع می‌ شود این دستگاه، انرژی الکتریکی ذخیره شده را در اختیار دستگاه برقی که به آن متصل است قرار می‌ دهد و به این صورت در نبود برق شهری، دستگاه شما از کار نمی‌ افتد. این موضوع به حفظ سلامت دستگاه شما در برابر مشکلات ناشی از برق شهری کمک می‌ کند و علاوه بر این به از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده در دستگاه نیز جلوگیری می‌ کند.

سه عملکرد اساسی ups

یو.پی.اس از آسیب به سخت افزار ناشی از جریان اضافه و افزایش ولتاژ، جلوگیری می کند. بسیاری از مدل‌ های یو پی اس به‌ طور مداوم، برق ورودی را تنظیم کرده و از حدررفت داده‌ ها و آسیب جلوگیری می‎ ‌نمایند. درواقع بدون UPS داده‌ های ذخیره شده در دستگاه‌ هایی که در معرض خاموش شدن ناگهانی هستند، ممکن است خراب یا به‌ طور کامل از بین بروند. اگر از یک نرم افزار مدیریت انرژی نیز استفاده شود، UPS امکان خاموش شدن کنترل شده سیستم را فراهم کرده و آن را تسهیل می‌ کند. در دسترس بودن شبکه‌ ها و سایر برنامه‌ ها را تضمین کرده و درعین حال مانع خرابی دستگاه می‌ شود. هنگام استفاده همراه با ژنراتورهای برق، مطمئن شوید که زمان کافی برای دفع احتراق در صورت قطع برق وجود داشته باشد.

انواع یو پی اس

انواع یو پی اس شامل آنلاین، آفلاین، لاین اینتر اکتیو می‌ باشد و قیمت سیستم‌ های برق اضطراری با توجه به انواع و توان آنها متفاوت است.

باتری یو پی اس

از جمله مهمترین و اصلی‌ ترین بخش‌ های یو پی اس باتری آن است، چراکه اگر باتری نباشد عملا منبع تغذیه الکتریکی بدون مکث نمی‌ تواند برق را در خود رزرو ‌کند تا در زمان قطعی برق بتواند انرژی مورد نیاز مصرف‌ کنندگان را تامین کند. در واقع هنگامی که برق وصل است، این سیستم برق شهری را در باتری خود ذخیره کرده و هنگام قطعی برق این انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری یو پی اس را عرضه می‌ کند. به‌همین دلیل کیفیت و نوع باتری اهمیت بسیاری در انتخاب آن دارد.

انواع باتری یو پی اس

  • باتری نیکل کادمیوم
  • باتری سیلد اسید
  • باتری سیلد لیک اسید
  • باتری ژله‌ای
  • باتری نمکی
  • باتری خشک
  • و......

یو پی اس چیست؟

تعمیر یو پی اس

با توجه به این که سیستم برق اضطراری یا همان  یو پی اس یک سیستم بسیار کاربردی و گاهاً در برخی موارد، مثل بیمارستان‌ ها جزو سیستم‌ های حیاتی است؛ نحوه نگهداری، سرویس و در صورت نیاز تعمیر آن اهمیت بسیاری دارد. تعمیر یو پی اس باید توسط افراد کار آزموده و ماهر در این زمینه صورت بگیرد. برای تعمیر این سیستم مراحل زیر طی می‌ شود:

  • ابتدا دستگاه توسط مشتری به مرکز معتبر تعمیر یو پی اس ارسال می‌ شود.
  • سپس دستگاه توسط متخصصان ماهر، بررسی و عیب‌ یابی می‌ شود.
  • پس از عیب‌ یابی، هزینه‌ های تعمیر برآورد می‌ شود و به مشتری از طریق پیام کوتاه یا تماس اطلاع داده می‌ شود.
  • درصورت تایید ارباب رجوع عملیات تعمیر شروع می‌ شود.
  • بعد از تحویل تا زمان تست و آزمایش کامل از مشتری هیچ مبلغی دریافت نمی‌ شود.

استابلایزر

استابلایزر یا همان ثابت کننده ولتاژ کاهنده برق،  به‌عنوان یک محافظ برای دستگاه‌ های برقی در برابر نوساناتی که در برق شهری ایجاد می‌ شود، عمل می‌ کند. در واقع این دستگاه هنگامی که برق شهری دچار کاهش و افت می‌ شود، کاهش ولتاژ را اصلاح کرده و همیشه خروجی ۲۲۰ ولتی برق را به‌ طور ثابت ارائه می‌ دهد و موجب مصونیت دستگاه برقی از آسیب‌ هایی که ممکن است بر اثر بالا و پایین شدن ولتاژ برق در آنها ایجاد شود، می‌ گردد.

انواع استابلایز

  1. استابلایزر رله‌ ای: در این نوع از استابلایزر دستگاه هنگامی عمل می‌ کند که افت ‌ولتاژ برق تا ۱۰ ولت باشد و به این شکل به صورت پله‌ ای و تصاعدی نوسانات برق را اصلاح می‌ کند. در واقع این مدل، افت ولتاژ زیر ۱۰ ولت را نادیده گرفته و آن را اصلاح نمی‌ کند.
  2. تکنولوژی سرور: این مدل به‌ صورت آنلاین کاهش ولتاژ را اصلاح می‌ کند. مزیتی که این مدل استابلایزر نسبت به مدل رله‌ ای دارد این است که در استابلایزر رله‌ ای ما، حد خطای ۱۰ ولتی را داریم یعنی اگر افت ولتاژ زیر ۱۰ ولت باشد، دستگاه عمل نمی‌ کند. اما در این سیستم حتی یک ولت اختلاف نیز تشخیص داده شده  و اصلاح می‌ شود.
  3. تکنولوژی avr : در این نوع از استابلایزر از ترانس استفاده نشده است، وزن آن نسبت به دو نوع قبلی کمتر بوده و سیستم آن به صورت سوئیچینگ عمل می‌ کند و دقت عمل بسیار بالایی دارد. در واقع این سیستم هیچ نوسان و افت فشاری را به بیرون انتقال نمی‌ دهد و کمترین نوسانات و افت فشار‌ها را نیز اصلاح می‌ کند. به‌ همین دلیل برای دستگاه‌ های حساس مناسب است‌‌.

یو پی اس چیست؟

حال اگر شما نیز قصد خرید یو پی اس، باتری یو پی اس و استابلایزر را دارید و یا سیستم برق اضطراری یا سیستم تثبیت کننده نوسانات کاهنده برق شما دچار مشکل شده و قصد تعمیر آن را دارید؛ توصیه می‌ کنیم به شرکت رسام یو پی اس مراجعه کرده و از متخصصان این شرکت در زمینه‌ های انواع باتری، یو پی اس، استابلایزر و شرایط تعمیر و نگهداری آنها مشاوره بگیرید. این شرکت با چندین سال سابقه در زمینه مشاوره، تامین، فروش، خدمات پس از فروش و تعمیر انواع یو پی اس، باتری، استابلایزر با بهترین و بروزترین برند‌های جهان همکاری می‌ کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://rasamups.com مراجعه فرمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aIt4BvnN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه