یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده مردم مرودشت و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در رابطه با موضوع واردات خودرو اظهار داشت: همه مسئولین و مردم اذعان دارند و به این نتیجه رسیده اند که خودروسازی کشور ما صنعتی است که نمی تواند نیاز جامعه ما را برطرف کرده و بتواند مطالبات به حق مردم را پاسخ بدهد. مقام معظم رهبری تا دولت و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این موضوع را اشاره کردند و تاکید داشتند. در کنار همه این ها مردم ما از این صنعت ناراضی اند. نمی شود اسم این صنعت را، صنعت خودروسازی بگذاریم چرا که ما مونتاژ می کنیم و برای این که این نارضایتی حضرت آقا و مردم بر طرف شود، ما دنبال این هستیم که باید واردات انجام شود.

شکسته شدن قیمت خودرو با آزادسازی واردات

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرگزاری برنا، رشیدی ادامه داد: قرار نیست که خودروهای تجملاتی وارد کنیم، خودرو زمانی تجملاتی می شود که ما صد درصد عوارض و گمرک و مالیات روی آن می بندیم و خودرو 20 هزار دلاری را به 60-70 هزار دلار می رسانیم و بعد به مردم می فروشیم. این خودرو تجملاتی است. در صورتی که این خودروها در کشورهای دیگر تاکسی هستند و خودروهای اقتصادی به نظر می آیند. ما تاکیدمان این است که اگر قرار است انحصار شکسته شود، با واردات خودرو باشد و دوستان هم استدلالاتی دارند که ما خودروسازی مان را به بخش خصوصی واگذار کنیم. اما ما می بینیم که شرکت های خصوصی خودروسازی بیشتر از خودروسازان دولتی قیمت ها را افزایش می دهند و نارضایتی ایجاد می کنند. لذا تنها راه شکستن این انحصار واردات هدفمند و درست با کاهش عوارض و مالیات است. ما نباید اجازه دهیم خودروی وارداتی با گمرک و عوارض و مالیات 200 درصد به بازار وارد شود. پالس های مثبتی دیده می شود و ان شاالله اتفاق می افتد.

وی در مورد دلایل مخالفین واردات خودرو نیز گفت: تشخیص مصلحت نظام و خود آقای لاریجانی اشاره کردند که مخالفت نیستیم. آن هیات عالی بوده که مخالفت کرده و من جلسه ای را داشتم با بعضی از دوستان و آن ها تاکید دارند عددی که  در نظر گرفته شده خودش باعث رانت می شود و با 50-60 هزار، مشکل خودروسازی ما برطرف نمی شود. اما استدلال ما این است که این شروع کار است و ما سالی 100 یا 150 هزار هم می توانیم وارد کنیم. علت دیگر بحث ارز است که بحث ارز هم باز استدلال قانع کننده ای داریم. اختلاف و مخالفت در چگونگی انجام کار است که امیدواریم باز بتوانیم ان شاالله این را هم برطرف کنیم. 

این نماینده مجلس در پایان در رابطه با آینده واردات خودرو خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم. پالس های جدید و مثبتی وارد می شود که امیدوار کننده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cp54jIHC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه