جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سفر کردن یکی از تفریحات لذت بخشی است که می‌ تواند روح و روان شما را از دغذغه های روزمره زندگی ماشینی کاملا دور کند؛ اما دلیل اصلی اینکه سفر برای شما به تجربه ‌ای خاطره انگیز و هیجان انگیزی تبدیل شود، چیست؟ بسیاری از افراد که قصد سفر کردن با تورهای داخلی همچون تور کیش، مشهد و قشم  را دارند شاید ندانند که بهترین زمان برای رفتن به این مناطق کشور چه موقع از سال است. بدیهی است که اطلاع از بازه زمانی مناسب می ‌تواند کمک قابل توجهی از لحاظ جنبه ‌های مختلف اقتصادی، تفریحی و… به سفرتان بکند. از این جهت شاید تا به حال از کسانی که زیاد سفر می‌ کنند اصطلاحاتی مانند "های سیزن " یا " لو سیزن " را زیاد شنیده باشید.

با معانی low season و high season در تورهای داخلی بیشتر آشنا شوید

بی شک اصطلاحات گردشگری، سفر و هتلداری برخی از اطلاعاتی است که باید قبل از هر سفری تا حدی با آنها آشنایی داشته باشید تا در صورت مواجهه بتوانید بدرستی از آنها استفاده کنید. در ادامه این مطلب آژانس مسافرتی نامی گشت شما را با مهمترین عبارت سفر آشنا خواهد کرد؛ پس همراه ما باشید.

 

منظور از های سیزن در تور داخلی چیست؟

قطعا می ‌دانید که شرایط آب ‌و هوایی از جمله مواردی است که تاثیر چشمگیری بر روی جذب گردشگران به یک منطقه دارد. های سیزن (High Season) اصطلاحی است که برای فصل ‌های پرطرفدار و شلوغ سفر به کار برده می ‌شود. مثلا ایام نوروز را می ‌توان گفت که تقریبا اکثر مناطق ایران High Season محسوب‌ می‌ شوند. البته توجه داشته باشید که این مفهوم برای همه‌ مناطق ایران یکسان تعریف نمی ‌شود، چرا که در برخی نواحی ممکن است فصول گرم " های سیزن " باشند و در برخی دیگر، فصول سرد سال طرافداران بیشتری برای سفر کردن به خود اختصاص داده باشد.

در ضمن امکان دارد های سیزن شامل 1 یا 2 ماه باشد و کل فصل را در شامل نشود. در ادامه لازم است بدانید که امکان دارد افراد زیادی ترجیح دهند که در این بازه زمانی به مقصد مورد نظرشان سفر کنند؛ اما باید بدانند با وجود آنکه آب ‌و هوا مطلوب است، مشکلات دیگری اعم از شلوغی و ازدحام جمعیت، کمبود اقامتگاه مناسب، گران بودن قیمت بلیط و هتل‌ها، هزینه بالای تفریحات و … وجود دارد که می‌تواند برای شما دغدغه به حساب آید! از این رو به شما پیشنهاد می‌ کنیم اگر در های سیزن قصد رفتن به مقصدی را دارید بهتر است برای آن از چند ماه جلوتر برنامه ‌ریزی کنید.

 

منظور از لو سیزن در تور داخلی چیست؟

در مقابل های سیزن، مفهوم دیگری به نام " لو سیزن " وجود دارد و به بازه زمانی گفته می ‌شود که گردشگران خیلی کمی به یک منطقه سفر می‌ کنند. اگر می خواهید که از هزینه‌ های سفرتان تا حد امکان کاهش یابد یکی از راهکارهایش این است که در این بازه زمانی به مقصد مد نظرتان سفر کنید. در این زمان علاوه بر اینکه جاذبه ‌های گردشگری خلوت هستند، قیمت خدمات مختلف از جمله بلیط، اقامتگاه، غذا و… هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. با این حال توجه کنید که در زمان لو سیزن ممکن است شرایط آب ‌و هوایی نامطلوب باشد و یا خدمات رفاهی ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشند.

 

ایام پیک (high season) و غیر پیک (low season) کیش چه زمانی است؟

تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر ما ایرانیان است. افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند در این بازه زمانی به سفر می روند تا خستگی یک سال کاری را از تنشان دور کنند. سفر به کیش هم در این ایام بسیار پر طرفدار و شلوغ است. آب و هوای مطبوع و عالی بهاری که لذت سفر را چند برابر میکند یکی از دلایل اصلی پر طرفدار بودن این زمان برای سفر است. تفریحات لذت بخش دریایی و غیر دریایی در این آب و هوای بهاری قطعاً فوق العاده تر خواهد بود. بنابراین سعی کنید برنامه ریزی سفرتان را به این روزها موکول کنید! در این ایام فرودگاه کیش یکی از پرترددترین زمان های خود را می گذراند.

 

با معانی low season و high season در تورهای داخلی بیشتر آشنا شوید

 

اما زمان های غیر پیک و خلوت کیش درست بعد از تعطیلات نوروز است که در واقع یکی از اصلی ترین بازه زمانی هایی است که می ‌توان ارزان ترین زمان سفر به کیش نام برد. در ایام نوروز مردم فرصت زیادی برای گردش و تفریح به کیش داشته ‌اند و درست بعد از تعطیلات، کار و امور روزمره به طور جدی شروع می ‌شود. بنابراین دور از انتظار نیست که بلیط ارزان کیش، تور ارزان و هتل ارزان در کیش پیدا کنید. موقعیت بعدی جهت تجربه سفر ارزان به کیش، اوایل مهرماه است. در روزهای تابستان و به دلیل تعطیل بودن مدارس، مردم فرصت مناسبی برای سفر و گردش داشته ‌اند مانند ایام نوروز. بنابراین دور از دهن نیست که تعداد سفرها بعد از این تعطیلات کاهش یابد. از طرفی هم با باز شدن مدارس خانواده‌ها موقعیت کمتری به سفر می روند، از این جهت تعداد سفرها کاهش می یابد و با کاهش تعداد سفرها، قیمت بلیط هواپیما کیش ارزان ‌تر خواهد شد.

 

ایام پیک (high season) و غیر پیک (low season) مشهد چه زمانی است؟

درست همزمان با آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروز، تور مشهد مورد استقبال بی نظیری از مسافران قرار می گیرد؛ البته که در این فصل مشهد بسیار شلوغ و پرجمعیت می شود و برای افرادی که ترجیح می دهند سفری ارزان و آرامش بخشی را تجربه کنند زمان مناسبی نمی باشد. اگر با ازدحام و شلوغی مشهد مشکلی ندارید، بهار بهترین فصل سفر به این شهر مذهبی است، چون این شهر در فصل بهار دارای هوایی دل انگیز و متعادل است که نه گرمای بیش از حد هوا باعث آزار توریست ها می شود و نه سرمای زیاد هوا باعث آزردگی خاطرشان می شود.

 

با معانی low season و high season در تورهای داخلی بیشتر آشنا شوید

 

حالا می رسیم به زمان غیر پیک شهر مشهد که درست در ماه ‌های سرد سال و فصل زمستان این شهر خلوت ‌تر از هر زمان دیگر می شود. اگر تحمل سرمای مشهد را داشته باشید و بتوانید در این ایام سفر کنید، دیگر ترافیک ‌های سنگین یا ازدحام و شلوغی شما را اذیت نخواهد کرد، حتی طرح‌ های ترافیکی هم در اطراف حرم اعمال نمی ‌شود. حالا اگر می ‌خواهید حرم خلوت باشد و به راحتی بتوانید قشنگ زیارت کنید، داخل حرم زیارت نامه و نماز بخوانید، باید در زمان‌ های خلوت سال یا در اصطلاح بازه زمانی لو سیزن به مشهد سفر کنید.

یکی دیگر از ویژگی ‌های لوسیزن مشهد این است که هزینه ‌های اقامت، حمل و نقل، حتی خرید کردن هم در این ایام پایین ‌تر از دیگر زمان هاست و سفری ارزان و مقرون به صرفه ‌ای تجربه می کنید؛ به همین دلیل تورهای مشهد در این فصل با قیمت بسیار مناسب به فروش می ‌رسد.

 

ایام پیک (high season) و غیر پیک (low season) قشم چه زمانی است؟

اگر شما هم جزو دسته ای از مسافران هستید که ترجیح می دهید ایام خلوت قشم را برای سفر انتخاب کنید؛ در اواخر بهار که دمای هوا کاهش می ‌یابد، به ‌تدریج از شمار مسافران این شهر کاسته می ‌شود. البته بهترین زمان برای خرید در تور قشم هم همین بازه زمانی می باشد و با توجه به کاهش تقاضا، قیمت اجناس نیز ارزان ‌تر از فصل‌ های شلوغ و های سیزن قشم می‌ شود؛ اما با این اوصاف تحمل گرمای جزیره مقرون‌ به ‌صرفه خواهد بود. شاید مواجهه با گرما، عدم ‌امکان بازدید از دیدنی‌ های قشم، خلوت بودن جزیره یا… برای شما چندان لذت بخش نباشد. خبر خوب این است که بسیاری از مسافران هم با شما هم عقیده ‌اند! قشم دیدنی‌ های طبیعی و تاریخی بسیار متنوع و شگفت انگیزی دارد که چشم ‌پوشی از آن‌ ها چندان پیشنهاد نمی شود.

 

با معانی low season و high season در تورهای داخلی بیشتر آشنا شوید

 

بهترین زمان یا همان های سیزن قشم را می توان فصول پاییز و زمستان نام برد که هوای جزیره بسیار مطبوع و دلپذیر شده است و می ‌توانید با خیال راحت از تمام جاذبه ‌های طبیعی قشم بازدید کنید. اما باید توجه کنید که در پاییز و زمستان هزینه ‌های اقامت و رزرو هتل در جزیره قشم کمی بالا می رود و همچنین با نزدیک شدن به فصل زمستان دمای هوای آب پایین آمده و شنا کردن در دریا کمی سخت خواهد شد. البته این به آن ‌معنی نیست که نتوانید از تفریحات مهیج آبی استفاده کنید و یا از قدم زدن روی سواحل ماسه‌ ای لذت ببرید.

 

نتیجه گیری نهایی

در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای ارائه شده برای تورهای کیش، مشهد، قشم و... از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوع و مقرون به صرفه است، کیفیت و آرامش را در بالاترین سطح تجربه کنید. البته ناگفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تورهای داخلی به مقاصد کیش، مشهد، قشم و... هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به صفحه اصلی سایت نامی گشت به آدرس namigasht.com، مراجعه کنند و نرخ تورهای داخلی با را مشاهده کنید و بنا به بودجه خود انتخاب های مناسبی را داشته باشید. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تورهای داخلی - خارجی در متنوع ترین حالت فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر آژانس نامی گشت بهره مند شوید

لازم به ذکر است که آژانس نامی گشت در حال حاضر تنوع بی نظیری را در تورهای کیش، مشهد، قشم و... ارائه کرده است که شامل تورهای 3 شب و 4 روز، 4 شب و 5 روز، 7 شب و 8 روزه می باشد که شما عزیزان این امکان را دارید کیفیت و آرامش در سفر را در بالاترین سطح آن تجربه کنید و البته نا گفته نماند که شما مسافران در خصوص اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان با تجربه این مجموعه با شماره تلفن 5 رقمی ما بشماره 49398-021 هم تماس بگیرند و در خصوص تور مورد علاقه خود هر سوالی دارید بپرسید و با خیال راحت سفری آرامش بخش و عالی را تجربه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0VkQDUpB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه