جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اصطلاح حسابرس مالی اغلب به جای یک حسابدار استفاده می شود، اما این دو حرفه دارای تفاوت های قابل توجهی هستند. حسابرس مالی مطمئن می شود که صورت های مالی شرکت از نظم و ترتیب مطلوبی برخوردار است و مطابق با اصول حسابداری عمومی هستند. حسابرسان مالی و حسابداران وظایف مشابهی را از نظر بررسی داده های مالی انجام می دهند، اما حسابرسان بیشتر بر کشف تقلب یا خطا در اسناد مالی شرکت متمرکز هستند.

این دو میزان درآمد متفاوتی دارند و ممکن است شرکت های بزرگ که حسابدار استخدام میکنند با شرکت هایی که حسابرس استخدام می کنند، میزان حقوق متفاوتی به کارکنان خود بدهند. در این مقاله به بررسی این دو حیطه و بیان میزان درآمد آنها می پردازیم.

 

درآمد حسابدار و حسابرس چقدر است؟

شرح وظایف حسابرس مالی

حسابرس مالی صورت های مالی، اسناد، داده ها و اطلاعات حسابداری شرکت را بررسی می کند. حسابرسان مالی اطلاعات سیستم های گزارشگری مالی یک شرکت، مانده حساب ها، صورت جریان های نقدی، صورت های درآمد، ترازنامه، اظهارنامه مالیاتی و سیستم های کنترل داخلی را جمع آوری می کنند. سپس اطلاعات مورد بررسی و استفاده قرار می گیرند تا کلیه داده های مالی مربوط به یک سازمان خاص را به صورت دقیق و منصفانه ارائه دهند و از عدم تقلب یا خطای فاحش در شرکت اطمینان حاصل شود.

حسابرسان مالی در پیگیری داده های تحلیلی با بخش های مختلفی از جمله تیم های مدیریتی سطح پایین و بالا، پرسنل حسابداری و مالی و مدیران شرکت صحبت و همکاری می کنند. این مباحث بر درک هدف شرکت، عملیات، سیستم های گزارشگری مالی و خطاهای شناخته شده یا درک شده در سیستم های سازمانی آن متمرکز است. حسابرسان مالی مصاحبه هایی را با پرسنل کلیدی انجام می دهند تا درک کنند که وظایف حسابداری و مالی در حال انجام است و وظایف، سیاست ها یا رویه هایی که ممکن است به روند حسابرسی کمک کنند را در سازمان به وجود آورند.

حسابرسان مالی به طور روزمره از مهارت های تحلیلی برای ارزیابی گزارش های حسابداری و مالی با آزمایش اسناد معاملات ارائه شده توسط شرکت استفاده می کنند. علاوه بر این، حسابرسان مالی حساب های دریافتنی، فاکتورها، پرداخت های فروشندگان و پرداخت صورتحساب را بررسی می کنند تا از رعایت دستورالعمل های حسابداری اطمینان حاصل کنند.

اطلاعات جمع آوری شده از تجزیه و تحلیل حسابرس مالی برای توسعه کارها و اقدامات ویژه برای سازمانی که حسابرسی در آن انجام شده است، استفاده می شود. حسابرسان مالی اغلب تغییرات در کنترل های داخلی و روش های گزارشگری مالی را برای افزایش کارایی، مقرون به صرفه بودن و عملکرد کلی شرکت پیشنهاد می کنند.

در برخی موارد، آنها باید اطلاعات ارائه شده از طریق حسابرسی را تأیید کنند. این گواهی نشان دهنده مهر تایید روش های حسابداری شرکت و سیستم های گزارشگری مالی است. با این حال، حسابرسان مالی مسئولیت عملکردهای حسابداری شرکت یا اشتباهات کشف شده را بر عهده نمی گیرند.

بر خلاف حسابداران شرکتی یا مدیریتی، حسابرسان مالی حساب ها را با هم تطبیق نمی دهند و همچنین برای یک سازمان حسابداری نمی کنند. در عوض، آنها اطلاعات لازم برای تصحیح خطاها و تقلب حسابداری را به حسابداران یا سایر پرسنل مالی ارائه می دهند. آنها همچنین تغییراتی در سیاست ها یا رویه های حسابداری یا مالی در یک شرکت اعمال نمی کنند.

 

درآمد حسابدار و حسابرس چقدر است؟

حقوق و دستمزد حسابرس مالی

از آنجایی که نوع وظایف حسابرس با حسابدار تفاوت دارد، از این رو میزان دریافتی آنها نیز متفاوت است. به این ترتیب حقوق یک حسابرس در ایران به طور میانگین از 900 هزار تومان در شرکت های کوچک و با سابقه پایین به عنوان کمترین آغاز می شود و ممکن است تا 14 میلیون تومان نیز برای کار در شرکت های بزرگ و با سابقه بالا متغیر باشد.

شرح وظایف حسابدار

برای رسیدن به پاسخ سؤال حسابداری مناسب چه کسانی است؟ باید بدانیم که یک حسابدار چه وظایفی دارد و چه کارهایی را باید انجام دهد. حسابداران از آموزش و تجربه خود برای ایجاد یا بررسی صحت صورت های مالی استفاده می کنند. حسابداران اطمینان حاصل می کنند که کلیه سوابق و صورت های مالی مطابق قوانین، مقررات و اصول پذیرفته شده حسابداری هستند. این سوابق و صورت ها ممکن است شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد و اظهارنامه مالیاتی شود.

حسابداران همچنین معاملات مالی مشاغل را در طول زمان ثبت می کنند. آنها اطلاعات مورد نیاز برای تهیه ورودی حساب های شرکت مانند دفتر کل را جمع آوری می کنند. این اطلاعات برای تهیه صورت های هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه و گزارش حسابداری هزینه مورد استفاده قرار می گیرد. حسابداران همچنین باید هر گونه مغایرت یا بی نظمی را که در سوابق، صورت ها یا معاملات مستند مشاهده می کنند را، برطرف کنند. آنها معمولاً رویه های کنترل حسابداری را از طریق یک سیستم حسابداری یا برنامه نرم افزاری رعایت می کنند.

غالباً حسابداران علاوه بر تجزیه و تحلیل سوابق و صورت های مالی، وظایف مربوط به امور مالی دیگر را نیز به عهده دارند. سایر وظایف شغلی شامل نظارت بر کارایی روش های کنترل حسابداری یا برنامه های نرم افزاری است. حسابداران کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که روش ها و برنامه ها با مقررات دولتی همسو هستند.

همچنین حسابداران موظف هستند در مورد منابع و رویه های شرکت به بخش های مختلف یا کارکنان توصیه کنند. این توصیه ها به منظور ارائه راه حل هایی برای نگرانی ها یا مشکلات مالی بالقوه مشاغل است.

 

درآمد حسابدار و حسابرس چقدر است؟

 

در برخی موارد ، حسابداران مسئول تهیه و بررسی فاکتورها برای مشتریان و فروشندگان هستند تا در پرداخت به موقع به آنها کمک کنند. تطبیق حقوق و دستمزد، تأیید قراردادها و دستورات، وصول مطالبات ممکن است بخشی از وظایف حسابدار باشد. در سطوح بالاتر، حسابداران در تهیه بودجه شرکت و توسعه مدل های مالی مشارکت دارند.

علاوه بر این وظایف، حسابداران برای شرکت ها و افراد مالیات تهیه و تنظیم می کنند. آنها کلیه دارایی ها، درآمد، هزینه های پیش بینی شده و بدهی های شرکت را تجزیه و تحلیل می کنند تا به کل تعهد مالیاتی در سال برسند. با آماده سازی و تشکیل پرونده مالیاتی شرکتی و فردی، انتظار می رود که حسابداران تجزیه و تحلیل دقیقی ارائه دهند. پس از اتمام تجزیه و تحلیل، آنها توصیه هایی در مورد چگونگی کاهش کل بدهی های مالیاتی در آینده ارائه می دهند.

حقوق و دستمزد حسابدار

به گزارش جام جم: بازار کار برای حسابداری در ایران بازار خوب و قابل قبولی است و متقاضیان بسیاری نیز دارد. یکی از دلایل این موضوع نیز می تواند حقوق این شغل باشد. میزان حقوق حسابداران از شرکت به شرکت می تواند متفاوت باشد، اما به طور میانگین و به طور معمول آنها معمولاً هر ماه حدود 6 تومان دریافتی دارند. این میزان حتی در برخی شرکت های و با توجه به سابقه کار می تواند به 10 میلیون تومان نیز برسد. برخی حسابداران تازه کار نیز ممکن است در برخی شرکت های کوچک 3 میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wpc5Vx4E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه