شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، دلار که در سال های اخیر نوسانات سنگینی را تجربه کرده بود، سال ۱۴۰۰ را با آرامش نسبی پشت سر گذاشت. شاهد این ادعا را می توان با مقایسه بازدهی دلار طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ جستجو کرد. 

بررسی روند قیمتی دلار در 5 سال اخیر

اسکناس آمریکایی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است، حال آنکه در سال ۹۹ بالای ۵۰ درصد رشد را تجربه کرد و در سال ۱۳۹۷ حتی میزان بازدهی این ارز به نزدیک ۱۷۰ درصد رسید. در سال های ۹۸ و ۹۶ نیز اسکناس آمریکایی بالای ۲۰ و ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود. 

بررسی روند قیمتی دلار در 5 سال اخیر / کمترین نوسان قیمت دلار در سال 1400

کمترین نوسان قیمت دلار در سال 1400

با توجه به این داده ها، به نظر می رسد که دلار در سال ۱۴۰۰ نوسان کمتری را طی نیم دهه اخیر تجربه کرده است. اسکناس آمریکایی در انتهای سال ۹۹ در کانال ۲۵ هزار تومانی به کار خود پایان داده بود و در انتهای سال ۱۴۰۰ با هزار و ۲۵۰ تومان رشد در محدوده ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت. دلار در حالی در این محدوده قیمتی به کار خود پایان داد که در اوایل پاییز قیمت های بالای مرز ۳‍۱ هزار تومانی را تجربه کرده بود. 

صحبت های فعالان نشان می دهد که نگاه خوشبینانه و منتظر نسبت به توافق هسته ای موجب شده بود که خریداران زیادی در بازار در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ حضور پیدا نکنند و همین موضوع موجب شد که اسکناس آمریکایی بیشتر در مدار نزولی حرکت کند. 

بازاری بدتر از بازار دلار 

وضعیت بازار سهام از دلار در سال ۱۴۰۰ بدتر بود. شاخص کل بورس در سال گذشته تنها حدود ۳ درصد رشد قیمت را به ثبت رساند. گفته می شود که بازار مسکن نیز زیر ۱۰ درصد بازدهی را در سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است. طلایی ترین بازار برای معامله گران در سال ۱۴۰۰ بازار سکه بود که بالای ۱۱ درصد بازدهی را به ثبت رساند.

بیشتر فعالان باور دارند در صورتی که در سال ۱۴۰۱ توافق هسته ای به سرانجام نرسد، ممکن است انرژی خفته آزاد نشده بازارها در سال جاری رها شود و بازارساز باید به این مساله دقت ویژه ای داشته باشد. 

جدول کامل قیمت دلار و ارزهای معتبر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y7jvWyue
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه