یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، بازدهی بازار طلا در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰، با ۱،۶۵ درصد رشد همراه بود. قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ اسفند، یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز گذشته، به قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۰ تومان رسید.

قیمت اونس هفته گذشته ابتدا روندی افزایشی داشت و وارد کانال دو هزار دلاری شده بود. به ویژه خبر احتمال تحریم نفتی روسیه از سوی آمریکا و انگلیس قیمت ها را در بازارهای جهانی صعودی کرد. اما در ادامه، قیمت اونس کاهشی شد و دوباره به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشت.

قیمت طلا و سکه از تب و تاب افتاد

قیمت سکه

خریداران بازار سکه نیز در هفته سوم اسفند، رشد قیمت قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی برای سکه طرح جدید، ۱٫۹۲ درصد بود.

قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شد، اما روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه هر دو در هفته جاری تحت تاثیر تحرکات بازار ارز، نوساناتی داشتند. برخی روزها، طلا در کانال ۱ میلیون و ۱۰۰ و برخی روزها در کانال ۱۲۰۰ بود. سکه نیز بین کانال ۱۱ و ۱۲ میلیونی نوسان داشت.

روند طلای جهانی

با افزایش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده آمریکا نسبت به آخرین گزارش تورم از این کشور که بیشترین افزایش از ۴۰ سال گذشته را نشان می داد، طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و حتی به زیر مرز روانی ۲۰۰۰ دلار نیز عقب نشینی کرد. با این حال پس از اینکه مذاکرات بین روسیه و اوکراین تاکنون پیشرفت چندانی را در پی نداشت، طلا توانسته است در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی قرار گیرد.

بر این اساس این فلز گرانبها ساعت ۱۹:۳۰روز گذشته ۱۹۸۲ دلار معامله شد. سرمایه گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات متحده با صدور تصمیم سیاستی خود در ۱۶مارس، نرخ بهره را افزایش دهد. همین امر می تواند بهای طلای جهانی را مجددا به سطوح پایین هدایت کند. به همین دلیل انتظار می رود که این بازار روند متعادل   تری را برای هفته آینده پیش بگیرد.

سکه هفته گذشته را با افزایش تمایلات صعودی پشت سر گذاشت. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی جایگاه خود را از سطوح ۱۱ میلیون تومان به بالای ۱۲ میلیون تومان هدایت کرد. بر این اساس سکه امامی هفته گذشته را با عملکرد مثبت ۳/ ۲درصدی سپری کرد.

نکته قابل توجه معاملات هفته اخیر رشد پله ای ارزش ذاتی قیمت سکه بود و قیمت این فلز در بازار به دلیل تردید سرمایه گذاران برای ورود به بازار رشد بسیار آرام تری را به همراه داشت. به عقیده برخی از کارشناسان از آنجا که بهای طلای جهانی رشد چشمگیری داشته و سکه برخلاف آن رفتار احتیاطی را پیش گرفته و همسان با طلای جهانی رشد نداشت، انتظار می رود که با مشخص شدن روند آتی دلار در بازار ارز داخلی سرعت تغییرات قیمت سکه نیز تغییرات قابل توجهی داشته باشد.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BFbzZTVz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه