پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چشم ها دنیایی روشن هستند که اگر از آن ها مراقبت نکنید، به مکانی بی نور و تاریک تبدیل می شوند. این نعمت ارزشمند همواره در معرض آسیب های مختلف است. شما به عنوان مخاطب این مقاله، ممکن است یک گرافیست باشید و یا یک برنامه نویس و تولید کننده محتوا، یک گیمر و یا یک تریدر مالی که ساعت ها به صفحه مانیتور چشم می دوزید، بی آنکه اقدامات احتیاطی برای محافظت از چشم انجام دهید. اما با درک بهتر از عملکرد عینک کار با سیستم، شما می توانید با خیال آسوده تری به استفاده از سیستم های کامپیوتری بپردازید.

برای شناخت عینک مخصوص کامپیوتر که بخش عظیمی از آسیب های چشمی را به حداقل می ساند به مطالعه ادامه دهید.

نور آبی و تاثیر آن در ایجاد خستگی چشمی

خورشید مهم ترین منشاء نور آبی است. البته بهتر است بگوییم مهم ترین منشاء طبیعی نور آبی. اگر به محیط پیرامون خود نگاه کنید، احتمالاً ده ها منبع نور آبی را مشاهده خواهید کرد. از لامپ های ال ای دی و فلورسنت گرفته تا تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، آیپد و گوشی تلفن همراه، همه و همه منشاء بلولایت هستند و مزایا و معایبی برای سلامتی ما دارند.

نور آبی از مجموعه نورهای مختلفی تشکیل شده است. آبی، قرمز، نیلی، زرد، بنفش، سبز، نارنجی، زرد، بنفش از جمله آن ها هستند و هر کدام در طول موج متفاوتی ساطع خواهند شد. نور آبی مزایا و مضراتی برای سلامتی ما دارد. محققانی که در این باره مطالعاتی انجام داده اند به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند. آنا الکوزی، محقق برجسته دانشگاه آریزونا یکی از این پژوهشگران است که خاصیت های نور آبی برای سلامتی را تایید می کند. براساس تحقیقات او نور آبی روی قشر مغز تاثیر می گذارد و خلق و خو افراد را بهبود می بخشد. به علاوه، کمک به افزایش سطح هوشیاری از مزیت های ویژه نور آبی است. طبق بررسی ها اگر نیم ساعت در معرض نور آبی قرار بگیرید، تا ۴۰ دقیقه از اثرات آن بهره مند خواهید بود.

اما از آنجایی که نور آبی مضرات زیادی به همراه دارد، باید به مقدار زمانی که در معرض این نور قرار می گیریم توجه داشته باشیم. خستگی چشم یکی از شایع ترین مضرات نور آبی است. برای آشنایی هر چه بیشتر با این عارضه در ادامه با ما همراه باشید.

از خستگی چشم ها چه می دانید؟

درست زمانی که شما به نمایشگر تلویزیون زل زده اید یا ساعت ها است پای لپ تاپ و تبلت نشسته اید و یا هنگام استفاده از گوشی موبایل، علائم خستگی چشم خود را نشان می دهد. سوزش و قرمزی چشم ها، تغییرات ناگهانی نمره چشم، برخی سردردها و… اینها همه هشدار خستگی چشم را به صدا درمی آورد. البته عوارض خستگی چشم به همینجا محدود نمی شود و ممکن است در دراز مدت بیماری های خطرناک چشمی نظیر تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولای خشک و آب مروارید زود هنگام بروز پیدا کند.

راه حل چیست؟ کاهش دادن مدت زمان استفاده از سیستم های کامپیوتری؟ البته که این راه حل مناسبی است. اما این روزها بسیاری از ما به واسطه شغلی که داریم ملزم به استفاده طولانی مدت از لپ تاپ و کامپیوتر هستیم و یا همواره از گوشی استفاده می کنیم. با این تفاسیر راه چاره چیست و چه باید کرد؟ با ما همراه باشید. 

منظور از عینک ضد اشعه کامپیوتر چیست؟

عینک ها انواع مختلفی دارند. در میان آنها می توان به عینک طبی، عینک آفتابی و عینک ضد اشعه کامپیوتر اشاره کرد. مسلماً هر کدام از این عینک ها کارکرد متفاوتی دارند. برای مثال عینک طبی برای کنترل مشکلات بینایی طراحی شده  است و عینک آفتابی برای ممانعت از تابش مستقیم نور آفتاب به چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه عینک ضد اشعه کامپیوتر به صورت ویژه به منظور کاهش خستگی چشمی طراحی شده است و نه اصلاح مشکلات بینایی.

خرید بهترین عینک کامپیوتر

عینک کامپیوتر متشکل از عدسی و فریم می باشد. عدسی های مورد استفاده در ساخت عینک مخصوص کامپیوتر، پوشش ضد تابش و ضد انعکاس دارند و می توانند به کاهش تابش خیره کننده از صفحه نمایش کامپیوتر کمک شایانی نمایند. با وجود این پوشش، صرفاً بلولایت فیلتر نخواهد شد؛ بلکه اشعه ماورا بنفش ساطع شده از نمایشگر کامپیوتر به چشم نمی رسد و سلامت آن را به خطر نمی اندازد.

انواع عینک مخصوص کامپیوتر

امروزه دیگر مشتریان دغدغه های همیشگی در خرید عینک کامپیوتر ندارند؛ چرا که متنوع ترین مدل از این محصولات تولید و به بازار ارائه شده است. تنها کافیست تصمیم بگیرند که کدام عینک برای آن ها مناسب تر است.

انواع عینک مخصوص کامپیوتر کدام است:

  • عینک پیشرو حرفه ای: از بهترین مدل های عینک مخصوص کامپیوتر محسوب می شود. شرکت سازنده یک لنز چند کانونی بدون خط برای این مدل از عینک کامپیوتر در نظر گرفته است که با استفاده از آن دید نزدیک، متوسط و دور اصلاح خواهد شد.
  • عینک رایانه ای دو و سه کانونی: این عینک ساخته شده از لنزهای دو کانونی و سه کانونی است. این لنزهای چند کانونی، خط دار هستند و مناطق گسترده تری برای بینایی دارند.
  • عینک کامپیوتر تک کانونی: ساده ترین مدل عینک مخصوص کامپیوتر، عینک تک کانونی است که خطر تاری دید و خستگی چشمی را به حداقل می رساند و مانع از ایجاد گردن درد و کمردرد می شود. این عینک ها دارای یک لنز انفرادی است که شفافیت در دید را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

مزایای عینک مخصوص کامپیوتر و تلویزیون چیست؟

چه امتیازاتی در این عینک وجود دارد که باعث شده استقبال قابل توجهی را از خرید و فروش آن شاهد باشیم. یا به عبارت بهتر چرا عینک استفاده از کامپیوتر؟

فواید استفاده از انواع عینک کار با کامپیوتر:

  • عینک مخصوص کامپیوتر، دید واضح تری به ما می بخشند. آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که گاهاً برای دید بهتر به صفحه نمایش رایانه نزدیک می شوند؟ راه حل بهتر استفاده از عینک مخصوص کار با کامپیوتر است. با این کار فشار زیادی به چشم ها و گردن شما نیز وارد نخواهد شد. این عینک ها نه تنها وضوح دید را برای شما به ارمغان می آورند، بلکه سردردهای ناشی از خستگی چشم ها را نیز کاهش می دهند.
  • این عینک مانع از تابش خیره کننده نمایشگر خواهد شد. تابش خیره کننده ای که از یک صفحه نمایش می بینیم، در واقع نقطه تفاوت بین نقاط تاریک و روشن است. این امر خستگی چشم ها را مضاعف خواهد کرد. عینک مخصوص کامپیوتر، این عامل را از بین می برد و از آنجایی که دارای پوشش ضد تابش است، تاثیرات خسته کننده نمایشگر رایانه را به کم ترین میزان می رساند.
  • نور آبی را فیلتر می کند. در بخش های گذشته گفتیم که خستگی چشمی و حتی اختلال در خواب از پیامدهای قرار گرفتن در معرض نور آبی است. اگر از عینک ویژه کار با رایانه استفاده کنید، نور آبی فیلتر شده و به چشم آسیب نخواهد زد. اگر این عینک ها دارای لنز رنگی زرد باشند، کنتراست را بالا برده و مانع از صدمه دیدن چشم در برابر نور شدید کامپیوتر می شوند.
  • کمک به کاهش علائم سندروم چشم کامپیوتر. اگر به مدت طولانی پای تلویزیون و کامپیوتر می نشینید و یا بیش از حد به صفحه نمایش گوشی نگاه می کنید، باید منتظر سندروم چشم کامپیوتر باشید. این آسیب با علائمی مانند خشک شدن چشم ها، قرمزی چشم و اختلال در خواب بروز می یابد و استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر به کاهش اثرات این عارضه کمک خواهد کرد.
  • اصلاح آستیگماتیسم. این شاید جالب ترین مزیت استفاده از عینک کار با سیستم باشد. در طراحی این عینک ها از لنزهایی استفاده شده که با اندازه گیری کاملاً دقیق ساخته شده اند. جالب است بدانید زمانی که عینک را به چشم می زنید، مرکز نوری هر یک از این لنزها در برابر مردمک چشم قرار می گیرد و تمرکز چشم بهتر می شود.

بهترین برند تولید کننده عینک مخصوص کامپیوتر

برای انتخاب بهترین عینک کار با کامپیوتر، ضروری است که با برندهای مختلف عینک آشنا باشید. برندهای معتبر جهانی مسلماً به کیفیت محصولات خود اهمیت بیشتری می دهند و از بهترین مواد اولیه برای ساخت عینک کامپیوتر استفاده می کنند. شرکت زایس در آلمان، هویا در ژاپن، هوتا در هنگ کنگ و مکسی در هلند از بهترین برندهای تولید کننده عدسی هستند که محصولات آن ها در کیفیت بی نظیراند.

در مقابل برخی از کارخانه های چینی که انواع عینک را به طور انبوه تولید و روانه بازار می کنند، شما با قیمت پایینی می توانید آن ها را خریداری کنید. طبیعتاً نباید از چنین عینک هایی انتظار زیادی داشته باشید. استفاده از مواد اولیه ارزان، فریم های بی کیفیت و لنزهای غیر استاندارد در ساخت این عینک ها، دلیل عدم کیفیت این عینک ها است.

اگر علاقمند به خرید بهترین عینک کامپیوتر هستید، می توانید به سایت بلو بای بای اعتماد کنید. بلو بای بای ارائه دهنده انواع برند های معتبر عینک مخصوص کامپیوتر با قیمت عمده در خدمت شما است و افتخار آنرا دارد که مدل های درجه یک از عینک را به دست شما برساند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jC4Cgcu4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه