یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش گفت: تقاضای خودرو در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است و آنچه امسال تولید می شود یک میلیون دستگاه است که ۵۰۰ هزار دستگاه کمبود عرضه خواهیم داشت. این کمبود در سال آینده جبران می شود. 

تک نرخی شدن قیمت خودرو در آینده نزدیک

او وعده داد: طبق این برنامه افزایش تولید متناسب با تقاضا خواهد بود و با این فرایند، قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱، که مدت کمی به آغاز آن مانده است، حذف می شود.

اخیرا یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس توضیح داد که وزارت صمت چگونه می خواهد قرعه کشی را حذف کند.

فرهاد طهماسبی، دبیر اول کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین طرح جایگزین احتمالی را حذف قیمت کارخانه ای خودرو و تک نرخی شدن بهای آن دانسته است.

ماجرا چیست؟

کاظم محمدی نیک خواه، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: تک نرخی شدن قیمت خودرو فعلا پیشنهادی است که مطرح شده.

او افزود: اجرایی شدن این طرح به منزله حذف قیمت گذاری دستوری است که نتیجه آن مثبت خواهد بود. قیمت گذاری دستوری باید حذف شود تا قیمت کالا را عرضه و تقاضا در بازار مشخص کند.

محمدی نیک خواه توضیح داد: در این طرح، کارخانه محصول خود را تولید و به نمایندگی ها عرضه می کند. نمایندگی ها نیز بر اساس تعهداتی که دارند، نمی توانند در فروش خودروها تخلف کنند. اگر این طرح اجرا شود میزان تخلفات، بسیار کمتر از رانت هایی خواهد بود که در طرح های فروش کارخانه ای توزیع می شود.

این کارشناس خودرو ادامه داد: قیمت گذاری دستوری در هر حوزه ای صورت بگیرد زیان آور است. رانت هایی که در طرح های فروش شرکت های خودروسازی بوجود آمد، خودرو را از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل کرد.

او در مورد تاثیر این طرح بر بازار گفت: این موضوع فعلا در حد حدس و گمان است و اجرایی شدن یا نشدن آن مشخص نیست. اما اگر اجرا شود، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می رسد و احتمال بیشتری وجود دارد که بازار به ثبات برسد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9vWM8Qdu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه