شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه اغلب افراد جامعه که دارای توان مالی مناسبی هستند در پی خرید یا ساخت ویلا هستند. البته طراحی نقشه ویلای کوچک را بیشتر مد نظر دارند زیرا دیگر کسی تمایلی به خرید ویلا بزرگ ندارد. جالب است بدانید که طی نظر سنجی های صورت گرفته کسانی که دوست دارند یک ویلا مستقل برای خود داشته باشند. بیشتر تلاش می کنند تا یک ویلا با متراژ پایین را خریداری کنند. اما همین متراژ پایین را به بهترین و مدرن ترین شکل ممکن طراحی کنند.

 

طراحی نقشه ویلای کوچک

یکی از دلایل افراد برای طراحی نقشه ویلای کوچک این است که این مدل از ویلاها را می توان با سرمایه اندک هم خریداری کرد. براساس همین متراژ پایین هم می توان طراحی نقشه ویلا را به گونه ای انجام داد که دارای همه امکانات باشد. شاید این سوال برای بسیاری از خوانندگان پیش بیاید. که چگونه می توان همه امکانات یک ویلا را که معمولا دارای متراژ بیش از هزار متر هستند. مثلا در نقشه ویلا 200 متری اجرایی کرد.

موضوع طراحی نقشه ویلاهای بیشتر از هزار متر مربوط به سال های گذشته است. اما رفته رفته و با گذشت زمان کسانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کردند. سعی کردند تا برای این مسئله چاره ای بیندیشند و گامی در این راستا بردارند. تا اکثر مردم توان خرید یک ویلا مستقل برای خود را داشته باشند.

طراحی نقشه ویلای کوچک با هزینه کم

 

نقشه ویلا 200 متری

اغلب شرکت های ساختمانی که در راستای ویلا سازی گام برداشته اند زمین های مربوطه را 200 متری انتخاب کرده اند. زیرا این متراژ برای طراحی نقشه ویلا 200 متری بسیار مناسب است و با اندکی خلاقیت میتوان یک ویلا شیک با همه امکانات را ساخت.  نکته ای که مهندسان سازنده هنگام طراحی نقشه ویلای کوچک در همان ابتدای نقشه کشی تئوری و عملی باید در نظر بگیرند. این است که با سلایق و علایق مردم آشنایی لازم را پیدا کنند. به گونه ای که هنگام مراجعه مشتریان برای ثبت قرارداد همه سوالات لازم در خصوص چگونگی طراحی نقشه ویلای کوچک را بپرسند.

یکی از دلایل مهم پرسیدن سوالات توسط مهندسان سازنده از مشتریان در خصوص نظراتی که آنان مد نظر دارند. و خواستار توضیحات کامل و شفاف از آنان این است. برخی از افراد علاقه زیادی دارند که طراحی ویلای کوچک آنها دارای محوطه بیشتری نسبت به ساختمان مسکونی باشد. برخی دیگر ترجیح می دهند که ساختمان مسکونی آنها بزرگتر باشد تا همه امکانات رفاهی مد نظر خود را در آن جانمایی کنند. به گونه ای که تفاوت زیادی با منزل مسکونی آنها داشته باشد. زیرا معمولا افرادی که در آپارتمان های کوچک و چند طبقه زندگی می کنند تمایل به خرید ویلا دارند.

برخی از افراد هم تمایل دارند که تناسب ساختمان مسکونی و محوطه سازی ویلا به یک میزان باشد. به این صورت که همه امکاناتی را که می توان در یک ویلا بزرگ طراحی کرد اکنون در طراحی نقشه ویلای کوچک اجرایی کرد. طراحی نقشه ویلا 200 متری به دلیل داشتن یک متراژ خوب و استاندارد کار سختی نیست. و می توان از هر ایده ای برای زیبا سازی آن استفاده کرد و تقریبا همه امکانات رفاهی را هم در آن جانمایی کرد.

 

طراحی ویلای کوچک

طراحی ویلای کوچک  را معمولا مهندسان بر این اساس انجام می دهند. که ساختمان مسکونی را بیش از یک طبقه باشد زیرا اینگونه می توان امکانات بیشتری را در آن اجرایی کرد. البته مهندسان طراح پیش از اجرایی کردن نقشه نهایی باید رضایت کامل مشتریان را جلب نمایند. پس از گذر از این مرحله چند نمونه نقشه طراحی ویلای کوچک را در اختیار آنان قرار دهند. اینگونه می توانند بهترین طراحی ویلای کوچک را که به سلیقه آنها نزدیک تر است انتخاب نمایند.  رایج ترین طراحی ویلای کوچک به سه روش به صورت می گیرند که در ادامه به هر سه مورد آن اشاره خواهیم کرد.

اولین و پرطرفدارترین مدل طراحی نقشه ویلا به این صورت است که در ابتدای ورود از درب اصلی که منتهی به کوچه می شود. افراد پس از عبور از درب اصلی محوطه حیاط را روبروی خود می بینند. محوطه ای که به سلیقه افراد ابتدا از پیاده راه شروع می شود و در اطراف آن فضای سبز قرار دارد.

معمولا پیاده راه طراحی ویلای کوچک پوشیده از شن است و افراد پس از عبور وارد فضای سبز محوطه می شوند. برای زیبایی طراحی ویلای کوچک از درخت های بلند قامت استفاده می کنند. البته این درخت ها علاوه بر زیباسازی محوطه می توان از آنها بعنوان یک سایبان طبیعی در فصل بهار و تابستان استفاده کرد.

در گوشه ای از محوطه یک آلاچیق زیبا قرار می گیرد که با استفاده از جذاب ترین موزاییک ها و رنگ ها ساخته می شود. تا برای برگزاری دورهمی ها و جشن های کوچک خانوادگی مناسب باشد. برخی از مهندسان طراح دارای سلیقه خاصی هستند و در کنار آلاچیق هم یک باربیکیو قرار می دهند تا افرا دسترسی راحت تری داشته باشند.

در قسمت دیگری از محوطه حیاط معمولا فضایی سبز که پوشیده از چمن های مصنوعی یا طبیعی است. و بر روی این چمن ها با قرار دادن تاب، سرسره و... فضایی برای بازی کودکان تعبیه می کنند.

در حاشیه محوطه حیاط از گلهای تزیینی چهار فصل استفاده می کنند تا زیبایی این گلها مواره جلوه خاصی به ویلا بدهد.

طراحی نقشه ویلای کوچک با هزینه کم

 

نقشه ویلای کوچک دوبلکس

نکاتی که در بالا ذکر شد مربوط به فضای محوطه بیرونی طراحی ویلای کوچک بود و در ادامه به طراحی داخلی ویلا می پردازیم. بهترین طراحی نقشه ویلا برای ساختمان مسکونی طراحی دوبلکس یا طراحی دو طبقه است. اصول ساختمان های دوبلکس اینگونه است که در طبقه پایین سالن پذیرایی و آشپزخانه قرار می گیرد. افراد پس از گذر از پله های داخلی منتهی به طبقه دوم با یک سالن بزرگ روبرو می شوند. که در آن تعداد اتاق خواب ها متغیر است و امروزه هم آنها را مستر طراحی می کنند و سرویس های بهداشتی قرار دارد.  

البته برخی از افراد ترجیح می دهند در طبقه اول علاوه بر سالن پذیرایی و آشپزخانه حداقل یک اتاق خواب و سرویس بهداشتی طراحی شود. دلیل آن هم این است که اینگونه هنگام برگزاری مهمانی و جشن ها طبقه بالا که دیگر اتاق خواب ها قرار می گیرند جزو فضای خصوص خانه می شود. و مهمان ها می توانند از طبقه اول که جزو فضای عمومی ویلا به شمار می رود استفاده نمایند.

نکته ای که شاید مهندسان سازنده بیش از گذشته بر روی آن هنگام طراحی نقشه ویلای کوچک مانور می دهند. و باعث جذابیت طراحی نقشه ویلا می شود تعبیه روف گاردن و استخر بر روی پشت بام ساختمان مسکونی ویلا است. یکی از حسن های دیگر تعبیه استخر بر روی پشت بام ساختمان مسکونی ویلا این است که استخر کاملا اختصاصی است. و هیچ فرد دیگری به خود اجازه استفاده از آن را نمی دهد.

طراحی نقشه ویلای کوچک با هزینه کم

 

آرین پاراکس بهترین مجری طراحی ویلا

طراحی نقشه ویلا دوبلکس یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین طرح های مد نظر اغلب افراد است. که در بالا در خصوص آن مطالبی را ذکر کردیم. اما دو روش دیگر است که تقریبا طراحی آن کلی آن شباهت زیادی به طراحی ویلا دوبلکس دارد اما با اندک تفاوت هایی که به اختصار در مورد آنها توضیحاتی خواهیم داد.

یکی دیگر از طراحی نقشه ویلای کوچک این است که مهندسان سازنده علاوه بر فضای باز و محوطه حیاط یک پارکینگ هم برای ویلا تعبیه می کنند. تا علاوه بر اینکه افراد بتوانند ماشین های خود را در آن قرار دهند. بتوانند یک باشگاه کوچک ورزشی را هم با قرار دادن وسایل ورزشی مورد علاقه خود داشته باشند. افراد وسایلی مانند میز تنیس، میز پینگ پنگ، دروازه های گل کوچیک، وزنه، میز فوتبال دستی و... در آن طراحی می کنند.

اما آخرین طراحی مورد علاقه افراد که از مهندسان سازنده می خواهند طراحی نقشه ویلای کوچک آنها را انجام دهد. قرار دادن ساختمان مسکونی ویلا در ابتدای ورود به ویلا و قرار دادن محوطه و فضای باز در پشت ساختمان است. مانند خانه های مسکونی جنوبی که حیاط در قسمت پشت ساختمان قرار می گیرد و بقیه طرح ساختمان مانند طراحی ویلاهای دوبلکس است.

برخی از افراد هنگام طراحی نقشه ویلا خود دغدغه این را دارند که به هیچ عنوان با شرکت های ساختمانی آشنایی لازم را ندارند. و نمی دانند که باید به چه شرکت هایی مراجعه نمایند که بتوانند همه ایده های مورد نظر آنها را به خوبی برای آنها اجرا نماید. افرادی که قصد دارند طراحی ویلای کوچک خود را را به شرکت آرین پاراکس بسپارند می توانند به آدرس سایت این شرکت  مراجعه نمایند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ssBYsH8H
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه