دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ساله در کشور ما از گوشت گوسفند زنده در انواع مراسم  های سنتی و مذهبی استفاده می شود. یکی از مراسم های پسندیده در سنت ما ایرانی ها، قربانی کردن گوسفند به عنوان نذر و اهدای گوشت آن به افراد کم برخوردار است. علاوه بر این در انواع جشن های ما نیز از گوسفند به عنوان هدیه استفاده می شود. در ادامه می خواهیم نکاتی را بررسی کنیم تا بهترین انتخاب را در هنگام خرید گوسفنده زنده را داشته باشید که علاوه بر قیمت گوسفند زنده از کیفیت آن نیز اطمینان حاصل کنید.

آخرین وضعیت قیمت در بازار گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده

اکثر ما ایرانی ها در مراسم های مختلف از گوسفند زنده استفاده های زیادی می کنیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای کاری نیاز به گوسفند زنده داشته باشید، اما در خرید آن بخاطر نداشتن اطلاعات کافی از گوسفند سالم، تردید داشته باشید. راه ‎های تشخیص گوسفند سالم خیلی پیچیده و سخت نیست و فقط باید به چند نکته توجه کنید تا بهترین انتخاب را در خرید دام زنده انجام دهید. موارد بسیاری مشاهده شده است که در آن افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از گوسفنده سالم متاسفانه از روی بررسی ظاهری اشتباه، اقدام به خرید گوسفند می کنند و بعد از ذبح آن، متوجه گوشت بی کیفیت یا وجود بیماری در آن دام می شوند. با ما همراه باشید تا مهم ترین  نکات برای خرید گوسفند زنده را بررسی کنیم.

تشخیص گوسفنده سالم

اگر برای نذر باشد یا برای مصرف خانگی، فرقی نمی کند به هرحال باید از سالم بودن گوشت اطمینان حاصل کرده تا جلوی مشکلات احتمالی را گرفت. از آن جایی که خوردن گوشت ناسالم منجر به انواع بیماری ها می شود، پس توانایی شناخت گوسفند سالم امری مهم برای خرید آن است. در اولین گام برای خرید گوسفند زنده باید به محل نگهداری و پرورش دام توجه کنید. بدون شک دامداری ها و مکان هایی که گواهی سازمان دامپزشکی را دارند، امن ترین جا برای خرید گوسفند هستند. مکان هایی که دارای مجوز هستند بخاطر زدن واکسن های لازم و استفاده از علوفه های سالم بدون شک دام های سالمی دارند و شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید دام زنده کنید. اما برای بررسی بیشتر،  نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

برای بررسی سالم بودن گوسفند زنده و تشخیص آن از دام های بیمار، راه های زیاد وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای انواع بیماری ها در دام، نشانه های مختلفی وجود دارد و کافی است یک بار آن ها را یاد بگیرید تا برای همیشه خیالتان بابت یک خرید مطمئن، راحت باشد. اولین و بارزترین نشانه یک گوسفند سالم، سرحال بودن و نشخوار زیاد است. پس گوسفند سالم همیشه اشتها دارد و اگر اینطور نبود بدون شک آن گوسفند مشکل دارد. در گام بعدی برای تشخیص دام سالم باید به چشم های آن نگاه کرد، دام زنده سالم چشمان براق و تمیزی دارد و اگر چشم های حیوان دارای رگه های خونی یا زردی باشد به این معنی است که آن حیوان بیمار است. یکی از شایع ترین مشکلات در دام ها داشتن انواع بیماری های ریوی است. اگر در چشم ‍ ها یا بینی گوسفند زنده ترشحات چرکی وجود داشته باشد به معنی ابتلا آن دام به بیماری ریوی است. در گام بعدی، برای فهمیدن سلامت کبد گوسفند کافی است قسمتی از پشم حیوان را با دست گرفته و بکشید، اگر پشم به راحتی از پوست جدا شد به معنی بیماری کبدی در حیوان است.

گوشت روز یا گوسفنده زنده؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا خرید گوشت آماده بهتر است یا خرید دام زنده؟  بدون شک مهم ترین فاکتور برای خرید گوشت، کیفیت آن است. در خرید گوشت آماده شما از نوع نژاد حیوان، سلامتی ظاهری یا محل نگهداری آن اطلاعی ندارید، این درحالی است که شما با خرید گوسفند زنده به راحتی می توانید همه این موارد را شخصا بررسی کنید. نکته بعدی در خرید گوشت دام زنده و گوشت آماده قیمت آن است. بدون شک قیمت گوسفند زنده مقرون به صرفه تر است. همچنین شما با خرید دام زنده، از جگر، گله پاچه، دمبه و ... آن نیز برخودار خواهید بود که به معنی به صرفه بودن قیمت دام زنده است.

آخرین قیمت دام زنده

طی سال های اخیر به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ارز، قیمت انواع گوشت ها بخصوص گوشت دام زنده افزایش پیدا کرده است و شاید برای شما هم سوال باشد که چرا قیمت گوسفنده پرورش یافته در داخل کشور باید وابسته به ارز باشد؟ حقیقت این است که چون بخش زیادی از خوراک دام و طیور از خارج کشور وارد می شوند پس قیمت ارز تاثیر مستقیمی روی قیمت انواع گوشت خواهد داشت. با این حال افرادی هستند که متاسفانه از شرایط سواستفاده کرده و قیمت ها را بسیار بالاتر از محدوده واقعی خود اعلام می کنند، پس بهتر است از مکان هایی گوسفنده زنده و دام بخرید که علاوه بر کیفیت از قیمت منصفانه ای نیز برخوردار باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی https://bazargosfand.com مراجعه نمایید.

آخرین وضعیت قیمت در بازار گوسفند زنده

تشخیص گوشت سالم

بعد از بررسی ظاهری دام زنده برای مطمئن شدن از سلامت آن، می توان گوشت آن را بررسی کرد تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. برای این کار کافی است مشخصات گوشت سالم را بدانید تا به راحتی آن را از گوشت ناسالم تشخیص دهید. اولین نشانه گوشت سالم رنگ آن است به این ترتیب که گوشت سالم رنگ قرمز روشن یا قرمز رو به صورتی دارد. این درحالی است که گوشت فاسد یا ناسالم معمولا رنگ تیره و خاکستری یا مایل به سیاه دارد. بعد از رنگ باید به بافت گوشت توجه کرد و اگر سطح گوشت لزج یا مرطوب بود به معنی ناسالم بودن گوشت است. نکته جالب در خرید گوشت سالم توجه به قیمت دام زنده است و معمولا قیمت گوسفند زنده سالم بالاتر از قیمت گوسفنده ناسالم است.

در مرحله بعد باید گوشت را بو کرد و اگر گوشت بوی بدی داشته باشد نشان دهنده فاسد بودن آن است و اگر کبودی، خون مردگی، ضربه یا علائم قارچ زدگی را روی گوشت مشاهده کردید از خرید آن خودداری کنید. نکته بعدی برای تشخیص دام زنده سالم بررسی جگر آن حیوان است. رنگ جگر سالم باید دقیقا جگری باشد و رنگ روشن تر یا تیره تر نشان دهنده وجود بیماری در حیوان است. برای اطمینان بیشتر می توانید روی جگر برشی بزنید و داخل آن را بررسی کنید و اگر داخل رگه های جگر، چروک و لکه وجود داشت از خرید آن خودداری کنید.

ارزش غذایی گوشت گوسفند

اولین چیز در رابطه با گوشت گوسفندی و فایده آن برای بدن انسان، پروتئین است. در هر 100 گرم گوشت گوسفندی 17/1 گرم پروتئین وجود دارد که برای تامین پروتئین بدن منبعی عالی محسوب می شود. گوشت گوسفند یکی از کم چربی ترین گوشت های موجود در بازار است که گوشت ایده آل برای افرادی محسوب می شود که قصد کاهش وزن دارند. از فواید دیگر گوشت گوسفند زنده می توان به وجود مقادیر زیادی کلسیم در این گوشت اشاره کرد که سلامتی استخوان های شما را تضمین می کند. افرادی که با کمبود گلبول قرمز یا کم خونی مواجه هستند برای رفع این مشکل می توانند روی گوشت گوسفندی حساب کنند. این گوشت با داشتن آهن و انواع ویتامین های B منبع غذایی خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی به حساب می آید.

آخرین وضعیت قیمت در بازار گوسفند زنده

نحوه استفاده از گوشت تازه

بطور کلی برای استفاده از گوشت تازه هیچ مشکلی وجود ندارد اما بهتر است به نکات توصیه شده از جانب متخصصین تغذیه توجه کرد تا علاوه بر لذت بردن از گوشت تازه، از سلامتی آن نیز اطمینان حاصل کرد. طبق گفته های متخصصان بهتر است گوشت تازه کمی بیشتر از معمول حرارت ببیند و به خوبی پخته شود تا عاری از هرگونه باکتری مضر شود. در خصوص نگهداری از گوشت تازه نیز گفته می شود بهتر است ابتدا آن را به خوبی بسته بندی و ایزوله کرد، سپس در فریزر نگهداری کرد که یخ زده شود تا سرانجام از وجود مضرات احتمالی پاک شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6zCnSvBf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه