پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی شهر وان ترکیه

2 سال پیش ( 1400/11/24 )
 

کشور ترکیه یکی از زیباترین مقاصد برای گردشگری است. بسیاری از ایرانیان به دلیل نزدیک بودن مسافت بین ایران و ترکیه، ترجیح می دهند تعطیلات خود را در این کشور بگذرانند. یکی از شهرهایی که طرفدار زیادی برای توریست های ایرانی دارد، شهر وان ترکیه است. این شهر تنها یک ساعت با ایران فاصله دارد و حتی از طریق زمینی هم می توان به آن سفر کرد. در ادامه قصد داریم این شهر را به عنوان مقصد گردشگری به شما معرفی کنیم؛ اگر شما هم به رزرو تور زمینی وان فکر کرده اید در ادامه همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر وان ترکیه

اگر بین انتخاب تور ارمنستان زمینی و تور وان نمی توانید انتخاب کنید موقعیت جغرافیایی، زمان سفر و آب و هوا می توانند راهنماهای خوبی برای شما باشند. شهر زیبای وان در شرق ترکیه قرار دارد. این شهر قدمت تاریخی زیادی دارد. شهر وان، بزرگ ترین شهر در شرق کشور ترکیه است. دریاچه وان در شمال و غرب این شهر، کوه وارک و کوه آرتوس نیز در شرق و جنوب این شهر قرار دارند. اگر بخواهید به صورت زمینی به وان سفر کنید کافی است از تهران عازم تبریز شوید، سپس از آنجا به وان سفر کنید. البته از شهر ارومیه هم می توان به شهر وان رفت که مسیری کوتاه تر را طی می کنید.

معرفی شهر وان ترکیه

آب و هوای شهر وان ترکیه

شهر وان به دلیل داشتن دریاچه و کوهستان، آب و هوایی تقریباً سرد و کوهستانی دارد. بهترین زمان برای سفر به شهر وان ترکیه، اواخر بهار تا اوایل فصل پاییز است که بارش باران کمتر شده است. اما در نظر داشته باشید که این فصول هم قیمت بلیت ها گران تر و هم شهر وان شلوغ تر است. در زمستان، هوای وان سرد و برفی و در تابستان گرم و خشک است. به طور کلی آب و هوایی بسیار متفاوت از ایران را در وان شاهد نخواهید بود. اگر دوست دارید اسکی و برف بازی در این شهر را تجربه کنید، زمستان بهترین فصل برای سفر به وان است.

دقت کنید در ایامی که به های سیزن مشهور است، ممکن است هزینه هتل و خدمات به شدت گران باشد؛ بنابراین اگر محدودیتی ندارید، می توانید سفر خود را به زمانی دیگر موکول کنید. می توان گفت ایام نوروز از ایام  های سیزن برای سفر به شهر وان است؛ اما بی شک از دیدن زیبایی های این شهر در ایام اعتدال بهاری لذت خواهید برد. این زمان تور زمینی آنتالیا هم پر طرفدار است.

اگر قصد خرید از فروشگاه های این شهر را دارید، اغلب فروشگاه در پایان فصل تخفیفات خوبی برای مشتریان خود در نظر می گیرند. فصل زمستان هم به دلیل بارش برف قیمت هتل ها و خدمات تقریباً نصف می شود، پس می توانید خریدهای خود را در این ایام انجام دهید.

مراکز تفریحی شهر وان

یکی از دلایلی که شهر وان برای گردشگران ایرانی بسیار محبوب است، این است  که بسیاری از برندهایی که در استانبول به فروش می رسد، در شهر وان هم نمایندگی دارند و شما می توانید خرید خود را انجام دهید. به علاوه این شهر به دلیل داشتن دریاچه، آب و هوایی خوب و سواحلی زیبا برای گردش و تفریح دارد.

معرفی شهر وان ترکیه

کلیسای آختامار

کلیسای آختامار، در حدود 40 کیلومتری شهر وان قرار دارد. این کلیسا، از زیباترین بناهای تاریخی این شهر است که بین سال های 915 تا 921 میلادی ساخته شده است. شاید تا کنون بنایی به این قدمت ندیده باشید!

آبشار مرادیه

اگر دوست دارید به دل طبیعت بروید و به بخشی از تاریخ دوره عثمانی سری بزنید، به آبشار مرادیه بروید. این آبشار در حدود 90 کیلومتری شهر وان قرار دارد. نامش از دوره عثمان ها الهام گرفته شده است و دیدن آن در فصول بهار و تابستان خالی از لطف نیست.

خیابان جمهوریت

اگر می خواهید به بازار شهر وان بروید، ابتدا به خیابان جمهوریت بروید. جایی که می توانید انواع فروشگاه با انواع برندها نظیر ال سی وایکیکی، دیفاکتو، نایکی، ماوی، آدیداس و... و همچنین فروشگاه های معمولی تر را ببینید.

گربه ای اهل وان!

شاید عجیب باشد که یکی از جاذبه های گردشگری شهر وان، گربه های سفید و ملوس این شهر هستند که برای مرغ ها احترام قائل اند و زندگی مسالمت آمیز را دوست دارند. این گربه ها را می توانید در خانه گربه از نزدیک ببینید.

شهر احلات

شهری تاریخی که در بخش شمالی دریاچه وان قرار گرفته است و تنها به خاطر داشتن یک گورستان مشهور شده است. سنگ قبرهای این گورستان دو تا سه متر ارتفاع دارند و از این نظر در نوع خود رکود دارند.

موزه وان

موزه ای قدیمی که هم سالن باستان شناسی و هم بخش قوم نگاری دارد. اگر شما هم در دوران مدرسه با دو سلسله آق قویونلوها و قراقویونلوها آشنا شدید، در این موزه چندین سنگ قبر مربوط به این دوران وجود دارد که به شکل قوچ و گوسفند هستند. در این موزه،  طلا و جواهر، آثار برنزی، ظروف سفالی و سرامیکی و انواع سکه و نسخ تاریخی و خطی نگه داری می شود.

کتیبه خشایار شاه

کتیبه ای که به سه زبان عیلامی، بابلی و فارسی باستان نگارش شده است و خدای یکتا را ستایش می کند. این کتیبه ایرانی است و به دستور داریوش کبیر ساخته شده، اما متأسفانه در سال های دور از مرز ایران خارج شده و هم اکنون در این موزه نگهداری می شود.

پارک کورتولوش
اگر دوست دارید خودتان و فرزندانتان کمی استراحت کنید، به پارک کورتولوش بروید. در این پارک هم جای بازی مهیا است و هم مکانی برای خوردن نوشیدنی و غذاهای ترکی وجود دارد.

تور وان، در کنار دیگر تورها مانند تور اروپا، از تورهای محبوب ایرانیان است. اگر قصد رزرو تور ترکیه، تور شهر وان ترکیه، تور زمینی وان یا هر تور دیگری مانند انواع تور اروپا را دارید، با ما تماس بگیرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m37CJOFr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه