دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در این مقاله قصد داریم به زبان ساده و خودمانی، به مفهوم وب سایت خبری و خبرگزاری اینترنتی بپردازیم.

در لغت نامه های مختلف از جمله معین، خبرگزای یعنی سازمانی که خبرها را کسب و منتشر می کند. در واقع خبرگزاری اخبار را از سراسر جهان جمع آوری کرده و در اختیار مخاطبین قرار می دهد. اگر بخواهیم معنای لغوی خبرگزاری را بیان کنیم،خبرگزاری یعنی ابلاغ و رساندن خبر به مخاطب.

حالا ببینیم وب سایت خبری چیست؟ وب سایت خبری همان طور که از نامش پیداست یک پایگاه سازمان یافته و جامع و کامل است که اخبار مختلف مانند خبرهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… را در اختیار مخاطب قرار می دهد. در واقع وب سایت خبری، یک وب سایت تخصصی و سازمان دهی شده از خبرگزاری است. حال واقعیت انکارناپذیر این است که بدون وجود وب سایت خبری، موفقیت خبرگزاری در دنیای امروز امکان پذیر نخواهد بود.

خبرگزاری ها در واقع به پوشش روابط انسانی ، روابط بین دولت ها ، کشورها و.. از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی و.... می پردازند.

به جرات می توان گفت که خبرگزاری ها مهمترین بخش در حوزه ی خبررسانی و همچنین تولید محتوا و تولید خبر به شمار می آیند.

همه چیز در مورد یک وب سایت خبری کاربردی و همگام با نیاز روز

انواع مختلف خبرگزاری:

 

وب سایت های خبری با توجه به نوع فعالیتشان به سه بخش کلی تقسیم می شوند

 

۱. خبرگزاری های جهانی یا بین المللی که اخبار سراسر دنیا را پوشش می دهند.

 

۲. خبرگزاری های داخلی یا ملی که اخبار داخل یک کشور یا اخبار مربوط به کشور خود را منتشر می کنند.

 

۳. خبرگزاری هایی که شامل چند سازمان خبری از چند ملیت مختلف هستند که به مبادله اخبار می پردازند.

 

حال بپردازیم به اینکه یک وب سایت خبری و یا خبرگزاری معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

همه چیز در مورد یک وب سایت خبری کاربردی و همگام با نیاز روز

امروزه بیشتر اخبار از طریق دنیای وب و به صورت آنلاین یا به صورت خودمانی از طریق فضای مجازی دنبال می شوند و ما برای پیگری و اطلاع از خبر مورد نظرمان مستقیم به سراغ اینترنت و وب سایت های خبری می رویم. حال پرسش هایی که در اینجا مطرح می شوند این است که با وجود وب سایت های متعدد خبرگزاری، کدام سایت بهتر بوده و خبرش موثق تر از بقیه است؟ و اینکه نهایتاً کدام وب سایت و خبرگزاری را انتخاب کنیم؟ برای یافتن جواب درست پیشنهاد می کنم موارد زیر که ویژگی های یک وب سایت خبری معتبر و موفق است را مطالعه نمایید.

 

سرعت و بارگذاری سریع وب سایت خبری:

اولین موردی که زمان جستجو برای یافتن خبر موردنظرمان توجه ما را جلب می کند، سرعت بارگذاری سایت است. کاربران، سایت هایی که سرعت بالایی دارند را ترجیح داده و به سرعت خبرگزاری های باسرعت پایین را ترک می کنند. بنابراین سرعت وب سایت خبری از نکات اولیه و مهم در انتخاب آن است.

 

اخبار بروز و لحظه ای :

به روز رسانی مداوم اخبار و همچنین اخبار بروز و لحظه ای ، یکی از مهم ترین فاکتورهای بقا و به نوعی وفادار کردن کاربران سایت است. درصورتی که وب سایت خبری همیشه اخبار روز را منتشر نماید، کاربران دیگر نیازی به مراجعه ی خبرگزاری های دیگر را ندارند.

همه چیز در مورد یک وب سایت خبری کاربردی و همگام با نیاز روز

بخش دیدگاه، اشتراک گذاری و منبع خبر :

قرار دادن بخش دیدگاه و قابلیت به اشتراک گذاری مطالب توسط کاربر، حس اعتماد بیشتری را در مخاطب ایجاد می کند. همچنین ذکر منبع خبر، موثق و معتبر بودن آن خبر را تأیید می کند. همانطور که می دانید در وب سایت های معتبری چون ویکی پدیا، ذکر منبع مطلب، امری رایج و اجتناب ناپذیر است.

 

دسته بندی مناسب اخبار و مسیر مشخص:

همه چیز در مورد یک وب سایت خبری کاربردی و همگام با نیاز روز

یکی از مهمترین و ضروری ترین موارد در یک وب سایت خبری این است که سایت مسیر مشخص و ساده ای داشته باشد و کاربر با وارد شدن به وب سایت خبری، مستقیم به مقصد مورد نظر خود برسد. ایجاد دسته بندی مناسب، از گیج و خسته شدن کاربر جلوگیری کرده و موجب می شود با دیدن نظم و انسجام وب سایت خبری، مجدد به آن مراجعه کند.

 

تعامل پذیری وب سایت خبری با دستگاه های مختلف:

بسیاری از کاربران اخبار موردنظر خود را از طریق موبایل یا تبلت چک می کنند، اگر وب سایت خبری قابلیت واکنشگرایی را نداشته باشد، به سرعت مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

 

فونت و قلم محتوای خبری :

فونت مناسب نکته ی بسیار مهمی در سایت های خبری است. زیرا در صورتی که مقالات و اخبار منتشر شده در وب سایت خبری، از فونت مناسبی برخوردار نباشند، به دلیل دلزدگی و خستگی چشم، مخاطبان به سرعت وب سایت را ترک کرده و دیگر به آن مراجعه نمی کنند.

 

سخن پایانی

مواردی که در بالا عنوان شدند از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خبری خوب و معتبر هستند. اگر وب سایتی به غیر از موارد ذکر شده، از امکان تحلیل خبر نیز برخوردار باشد، متخصصان حوزه های مختلف را نیز به عنوان کاربران همیشگی، به سمت خود جذب می کند.

وب سایت خبری و تحلیلی تفاهم آنلاین، علاوه بر انتشار اخبار به روز در زمینه های سیاسی،اقتصادی، اجتماعی و… به صورت تخصصی نیز اخبار حوزه های مختلف را تحلیل و بررسی می کند. همچنین نکته ی جالب و حائز اهمیت این وب سایت خبری، انتشار خبر و تولید محتوای تخصصی در حوزه ی کارآفرینی و چاپ زندگی کارآفرینان کشور، با هدف ایجاد انگیزه و حس مثبت و ترغیب تولیدکنندگان و کارآفرینان است. همانطور که می دانید نیاز به کسب و کار جدید و کارآفرینی ، همچنین تولیدات داخلی، به مقدار زیاد در داخل کشور عزیزمان احساس خواهد شد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NlbNz8du
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه