دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خبر بامداد شنبه درباره لغو محدود برخی تحریم‌ های آمریکا علیه ایران، بازار ارز و سکه را ریزشی کرد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اکوایران، پدیده ای که در بازار اولین روز هفته وجود داشت، ورود دلارهای خانگی بود. معامله گران تصور می کردند عرضه ارز از کانال دلارهای دپوشده بالا رفته و به همین خاطر شیب کاهش قیمت تند شد.

قیمت دلار تحت تاثیر هیجان و ترس

دلار و سکه ریزشی شد

خبر بامداد شنبه درباره لغو محدود برخی تحریم های آمریکا علیه ایران، بازار ارز و سکه را ریزشی کرد. دلار هرات تا کف 26 هزار فرو ریخت، دلار تهران وارد کانال 26 شد و تا 26 هزار و 590 تومان ریخت و قیمت سکه تا 11 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. ریزش دلار تا حدی بود که کف قیمت شش ماهه را شکست داد، اما سکه هنوز بالای کف 6 ماهه خود یعنی 11 میلیون و 600 هزار تومان معامله می شود.

ورود دلارهای خانگی به بازار ارز

پدیده ای که اولین روز هفته بازار وجود داشت، ورود دلارهای خانگی بود. معامله گران تصور می کردند عرضه ارز از کانال دلارهای دپوشده بالا رفته و به همین خاطر شیب کاهش قیمت تند شد.

معامله گران پیش بینی می کنند بازار ارز یک پولبک داشته باشد، پولبک به معنی این است که به سطح مقاومت قبلی خودش سر بزند و مجددا ریزشی شود.

بازار گرفتار هیجان و ترس شد

تحلیل های فنی معامله گران نیز نشان می دهد کف بعدی قیمت دلار 25 هزار و 500 تومان و بعد از آن نیز کف 23 هزار و 700 تومان است که از دید بسیاری کف مقاومی است. این معامله گران برای این گزاره دو تا دلیل می آورند، اول اینکه طی 8 ماه گذشته دلار بالای این سطح بوده و شکستن آن کار آسانی نخواهد بود. دوم اینکه دولت در بودجه سال آینده، دلار را 23 هزار تومان قرار داده و کاهش قیمت دلار به زیر این سطح به منزله کسری بودجه جدید برای دولت است.

برخی از معامله گران معتقدند بازار گرفتار هیجان و ترس است و بخشی از این هیجان را بازارساز هدایت می کند. از این رو تصور می کنند با وجود تمام اخبار مثبتی که می آید سطح 26 هزار تومان، محدوده ماندگاری برای دلار است.

جدول کامل قیمت دلار و ارزهای معتبر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jrTC18I6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه