یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

سئو مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده که نشان دهنده بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. تعاریف مختلف سئو با توجه به کاربرد های آن و تجربیات افراد مختلف  بررسی می شود. بطور کلی، سئو یک چیز واحد نیست و موارد زیادی در آن دخیل اند؛ از طراحی وب سایت گرفته تا دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و موارد دیگر بازاریابی اینترنتی!

به هر حال می خواهیم در این مقاله تعریفی جامع از سئو و عوامل موثر بر آن به همراه توضیح نقش های قالب سایت وردپرس و شبکه های اجتماعی برای شما داشته باشیم. همه این تعاریف در آخر به یک نتیجه واحد منتهی خواهند شد که بهتر است خودتان نتیجه را بخوانید!

سئو چیست؟ پله پله تا ملاقات گوگل

سئو چیست؟ آیا گوگل سئو را ساخته است!؟

در پاسخ به سوال سئو چیست باید بگوییم که سئو در لغت، با عبارت SEO شناخته می شود که مخفف شده عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت به این معنی است که شما طراحی سایت با وردپرس یا سیستم های مدیریت دیگر را انجام دهید و از همان ابتدای طراحی وب سایت با رعایت برخی اصول و استانداردها برای دیده شدن در نتایج جستجو تلاش کنید.

اصولا تعریف واحدی برای سئو گفته نمی شود؛ زیرا پارامتر های متعددی در تعیین سئو سایت و رشد آن نقش خواهند داشت که بررسی هر یک از این پارامترها خود دنیایی بزرگ است. به همین دلیل آموزش سئو و بهینه سازی سایت حوزه ای گسترده است. به علاوه باید در نظر داشته باشید که هرچه یک وب سایت بیشتر برای رشد سئو قدم بر می دارد، کارش سخت تر نیز می شود. زیرا انتظارات گوگل و دیگر موتور های جستجو از این سایت بیشتر شده اند. گفتیم گوگل؛ بنظر شما آیا سئو را گوگل ساخته است!؟

جواب خیر است! گوگل فقط پارامترهای خاص خود را مطابق با الگوریتم ها ارائه می دهد. متاسفانه در برخی دوره های آموزش سئو تمام هدف را فقط پیشرفت از دید موتور جستجوی گوگل می بینند. اما سخن اصلی در آموزش سئو پس از طراحی وب سایت این است که شما باید از دید مخاطب خوب به نظر برسید. حال برای این خوب به نظر رسیدن می توانید فاکتور های مختلفی را بررسی کنید که در ادامه همه آن ها را به شما خواهیم گفت.

به طور کلی، علاوه بر موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی نیز می توانند در افزایش رتبه و سئو وب سایت شما نقش داشته باشند. برای مثال، سئو اینستاگرام یکی از این موارد است که در ادامه به شما خواهیم گفت. بیایید ابتدا ببینیم که اصلا عوامل موثر بر سئو چیست!

 

سئو سایت به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟

معمولاً سئو وب سایت به عوامل متعددی برای رشد یا نزول بستگی دارد. هریک از این عوامل می توانند در بخش های مختلفی از وب سایت شما توسط موتورهای جستجو دیده شوند. بهتر است اینگونه تصور کنید که برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل شما یک مسیر ۱۰۰ قدمی دارید و این صد قدم را باید به صورت مداوم و با سرعت مناسب و بهینه طی کنید تا رفته به مقصد خود نزدیک تر شوید. البته باید در نظر داشت که آموزش سئو سایت معمولاً بر اساس الگوریتم های گوگل انجام می‌ شود؛ زیرا گوگل مهم ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است که الگوریتم های آن تعیین کننده نمایش داده شدن وبسایت شما در اول یا آخر نتایج است!

5 فاکتور موثر روی سئو را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

1. دامنه وب سایت

اگر هنوز اقدام به طراحی سایت با وردپرس نکرده‌ اید، بهتر است ابتدا بدانید که دامنه ای که شما برای وبسایت انتخاب می کنید، بسیار مهم است. دامنه، بخشی از پروتکل آدرس وبسایت است که قبل از پسوندهایی مانند .com یا .ir و… نوشته می شود. یکی از بهترین انتخاب ها برای دامنه وب سایت برای افزایش سئو سایت این است که دامنه را متناسب با حیطه شغلی و فعالیت وب سایت خود تعیین کنید.

برای مثال اگر شما در زمینه خرید و فروش قطعات خودرو کار می کنید، بهتر است دامنه شما یک بخش به عنوان car داشته باشد. این باعث می‌شود تا موتور های جستجو شما را به خوبی بشناسند؛ پس این اولین قدم در آموزش سئو است. اگر هم قبلا دامنه وب سایت را تعیین کرده اید و الان می خواهید آموزش سئو سایت را برای سایت قدیمی خود ببینید، فاکتور های دیگر را با دقت بیشتری بخوانید!

 

2. طراحی سایت با وردپرس و قالب سایت وردپرس

در انواع آموزش وردپرس مشاهده می کنیم که انواع مختلفی از طراحی ها با داشتن انواع قالب ها امکان پذیر است. یکی از مهم ترین عواملی که در سئو تاثیر می گذارد، طراحی سایت است.

سئو چیست؟ پله پله تا ملاقات گوگل

شما نمی دانید که درون قالب وردپرس، چه کد هایی نوشته شده اند که باعث می شوند موتورهای جستجو چه دیدی نسبت به وب سایت پیدا کنند. به همین خاطر باید در انتخاب قالب سایت وردپرسی در هنگام طراحی سایت بسیار دقت کنید. این مهم هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما بخواهید با دیگر رقبا به رقابت بپردازید! در این مواقع حتی کوچکترین کدهایی که درون قالب سایت شما وجود دارند نیز در سئو موثر خواهند بود.

 

3. سرعت سایت نیز در سئو تاثیر گذار است

سرعت سایت می تواند از دید مخاطبان بسیار جذاب باشد. برای مثال، خود شما انتخاب کنید: وارد وب سایتی می شوید که در کسری از ثانیه شما را به مطلبی که می خواهید می رساند یا وب سایتی را انتخاب می کنید که لود هر صفحه آن 30 ثانیه طول می کشد! پس همین که شما وارد وب سایت با سرعت بالاتر می شوید و در آن وب سایت می مانید، خود یک امتیاز مثبت برای سئو سایت هدف است.

 

4. دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و تاثیر جالب آن بر سئو!

انجام دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام نیز به عنوان یک بازاریابی اینترنتی بسیار مهم شناخته می شود. بطور کلی، تاثیر دیجیتال مارکتینگ با شبکه های اجتماعی بسیار خوب است. زیرا گوگل این سیگنال ها را دریافت می کند و می بیند که مخاطبان از جای جای اینترنت می خواهند وارد وب سایت شما شوند.

در این راستا، مفهومی به نام سئو اینستاگرام رایج شده است. این مفهوم همانند سئو سایت با توجه به پارامترهایی که اینستاگرام برای رشد تعریف کرده است، می تواند باعث رشد یا سقوط پیج اینستاگرام شود. اگر به عنوان صاحب یک پیج اینستاگرام نمی دانید چه عواملی در سئو اینستاگرام مهم است؛ ادامه این مطلب را تا انتها بخوانید!

سئو چیست؟ پله پله تا ملاقات گوگل

5. لینک سازی در سئو

لینک دهی باعث می شود تا وب سایت شما ارتباط خوبی با بخش مختلف درون خود بگیرد. علاوه بر این، نوعی از آن لینک ها، به بک لینک معروف اند. این یعنی لینکی که شما از یک وبسایت دیگر گرفته اید و این لینک نشان دهنده اعتبار وب سایت شما است. البته بحث لینک بسیار بسیار مفصل است و در مباحث آموزش سئو نیاز به بررسی بیشتری دارد.

علاوه بر این 5 نکته بسیار مهم، نکات دیگری نیز وجود دارد مانند:

  • سعی کنید همیشه وب سایت را زنده نگه دارید!
  • تولید محتوا به شکل یونیک و اختصاصی را فراموش نکنید!
  • تحلیل رقبا نیز فراموش نشود!
  • مخاطبان را به چالش بکشید تا آن ها نیز در رشد وب سایت شما سهیم باشند!
  • از ابزار های وبمستر گوگل برای بررسی سئو سایت خود استفاده کنید.

 

چگونه بهترین آموزش سئو و بهینه سازی سایت را پیدا کنیم؟

کمک گرفتن از یک مرجع معتبر برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است. در این راستا، وب سایت ها و افراد مختلفی وجود دارند که پیشنهادات عجیب و غریبی نیز به شما خواهند داد. برای مثال، برخی شعارها این است که در سه روز رتبه اول گوگل شوید و سئو خود را منفجر کنید و...! بهتر است بدانید این ها شعاری بیش نیستند و سئو فرایندی مداوم ولی موثر در رشد وب سایت است.

پکیج های خدمات سئو دارکوب می توانند نیاز شما را از تمام جنبه های رشد سئو وب سایت شما تامین کنند. علاوه بر این می توانند بهترین پیشنهادها را با کمترین هزینه به شما عرضه کنند. علاوه بر این، خدمات اینستاگرام نیز باید برای شما ارائه گردد تا بتوانید سئو اینستاگرام را نیز تقویت کنید!  خدمات سئو اینستاگرام نیز توسط دارکوب عرضه می شوند که نشان دهنده تیم حرفه ای و کامل این مجموعه است.

 

جمع بندی

در این مقاله همه چیز را در بر سئو وب سایت و اینکه سئو چیست گفتیم! علاوه بر این، گفتیم که آموزش سئو سایت برای سایت هایی که از قالب وردپرس استفاده می کنند و یا دیگر سایت ها، با کمک دارکوب امکان پذیر خواهد بود.

خدمات شبکه های اجتماعی که باعث رشد وب سایت شما می‌ شوند، نیز توسط تیم حرفه‌ ای دارکوب برای شما مهیا شده است. همچنین بازاریابی اینترنتی را فراموش نکنید و استفاده از شبکه های اجتماعی را در بخشی از اولویت های خود قرار دهید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ib5LVkTt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
mdmmehrdad :
2 سال پیش
با سلام .!مطلب بسیار مفیدی بود.! به دنبال یک مقاله در رابطه با طراحی وب هستم .! ممنون میشم از شما اگر من را راهنمایی کنید.!
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه