سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

IBM، کل سهام شرکت ردهت را با قیمت ۳۴میلیارد دلار به صورت نقدی خریداری کرد. با این معامله، آی بی ام به شرکتی بزرگ در حوزه سرویس ابری هیبریدی تبدیل می شود.

به گزارش زومیت، چند روز قبل شایعه هایی در مورد تصمیم جدید IBM مبنی بر تصاحب شرکت ردهت منتشر شده بود. روز گذشته IBM در بیانیه ای اعلام کرد که تمام سهام ردهت را خریداری کرده است.

IBM برای تصاحب ردهت، موظف به پرداخت ۳۴میلیارد دلار است. قیمت هر سهم ردهت برای رفتن به زیر پرچم آی بی ام ۱۹۰ دلار تعیین شده است. براساس اعلام IBM، هیات مدیره هر دو شرکت، در مورد انجام این معامله به توافق رسیده اند، ولی کماکان منتظر تایید سهامداران ردهت و جلب نظر سازمان های رگولاتوری هستند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می رود که تصاحب ردهت توسط IBM در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ نهایی شود.

بی شک این معامله به نفع IBM تمام خواهد شد. IBM از جمله بزرگ ترین بازیگران حوزه سرورهای بیزینس است و سرمایه گذاری آی بی ام در حوزه فضای ابری و سرویس های مبتنی بر آن و همچنین معماری مبتنی بر فضای ابری می تواند جهشی بزرگ برای IBM به همراه داشته باشد. شرکت های ردهت و IBM از ماه مه سال جاری میلادی در حوزه سرویس های مبتنی بر فضای ابری، وارد همکاری جدیدی با یکدیگر شده بودند. شرکت ردهت قرار است یک واحد مجزا در تیم Hybrid Cloud آی بی ام داشته باشد که هم اکنون ۱۹میلیارد دلار از کسب و کار IBM متکی به همین واحد است و در نظر دارد کماکان با تمرکز به نرم افزار متن باز کار خود را پیش ببرد. جینی رومتی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره IBM در بیانیه ای اعلام کرد:

تصاحب ردهت، جریان بازی را برای IBM تغییر می دهد و می تواند همه چیز را در حوزه کسب و کار فضای ابری تغییر دهد.IBM بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات ابری هیبریدی جهان خواهد شد و می تواند به شرکت ها راهکارهای ابری متن باز ارائه دهد. خدمات ابری می تواند برای شرکت ها ارزش های بسیاری به همراه داشته باشد و تغییراتی در کسب و کار آن ها ایجاد کند.

IBM اعلام کرد که با تصاحب ردهت و فعالیت مشترک این دو شرکت، می تواند در حوزه های ارائه سرویس های نرم افزار در لینوکس، کانتینرها (containers) و همچنین Kubernetes، مدیریت بر سرویس ابری چندگانه یا مالتی کلاد، مدیریت بر فضای ابری و اتوماسیون وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شود. IBM همچنین اضافه کرد که با همکاری ردهت به مشارکت با سایر ارائه دهندگان خدمات ابری مختلف از جمله مایکروسافت آژور، سرویس ابری آمازون، مایکروسافت، علی بابا و گوگل کلاد خواهد پرداخت.

تصاحب ردهت توسط IBM، یکی از بزرگ ترین معامله های فناوری است. شاید بتوان به جرات گفت که این معامله، بزرگ ترین معامله نرم افزاری تاکنون است. دل توانست با پرداخت ۶۷ میلیارد دلار، شرکت EMC را تصاحب کند؛ حال آنکه این تصاحب در حوزه سخت افزار بود.

در حالی که شرکت هایی همچون آمازون بر مبنای سرویس های ابری، کار خود را پیش می برند؛ بسیاری از شرکت ها نیز به تدریج وارد این حوزه می شوند. آمار و بررسی های IBM نشان می دهد که تا ۸۰درصد از حجم کارهای تجاری، به فضای ابری منتقل نشده است که مربوط به ماهیت اختصاصی بازار سرویس های ابری می شود. IBM با تصاحب ردهت، فرصت های بهتری برای فعالیت بیشتر در چنین بازار تخصصی خواهد داشت. رومتی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد:

هم اکنون، تنها ۲۰درصد فعالیت های خود را مبتنی بر سرویس ها و خدمات ابری به انجام می رسانند و از قدرت محاسبه برای کاهش هزینه ها استفاده می کنند. ۸۰درصد باقی مانده قرار است تا ارزش واقعی و رشد حقیقی را نشان دهد. این مباحث سرفصل بعدی فعالیت های ابری است و نیازمند تغییر برنامه های کسب و کار به سرویس های مبتنی بر فضای ابری هیبریدی می شود تا بتواند داده های بیشتری استخراج کند و باعث بهینه سازی بخش های مختلف کسب و کار از زنجیره های تامین تا فروش می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ujftzFEq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه