سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آمازون برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی با وجود رشد ۲۹درصدی درآمد از پیش بینی تحلیلگران پایین تر بوده و از همین رو منجر به کاهش ارزش سهام این شرکت شده است.

به گزارش زومیت، آمازون گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط آمازون این شرکت طی تابستان سال جاری موفق شده است تا سود ۲.۸۸ میلیارد دلاری را از درآمد ۵۶.۶ میلیارد دلاری به دست آورد. هرچند آمازون درآمدی پایین تر از پیش بینی کارشناسان وال استریت کسب کرده، اما سود آن بسیار رضایت بخش بوده و بالاتر از عددی است که تحلیلگران انتظار داشتند.

تحلیلگران اقتصادی انتظار داشتند تا سود کسب شده توسط آمازون به ازای هر سهم این شرکت ۶برابر سود کسب شده طی مدت مشابه سال گذشته باشد، حال آنکه رقم ثبت شده برای سود هر سهم توسط آمازون ۱۰ برابر سودی است که سال گذشته به ثبت رسانده است، ریشه این افزایش سوددهی را باید در افزایش فروش در آمریکای شمالی و همچنین درآمدزایی بالای سرویس های ابری این کمپانی جست وجو کرد.

پایین بودن درآمد سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی آمازون در مقایسه با پیش بینی کارشناسان تنها خبر بد آمازون نیست، چراکه این شرکت پیش بینی کرده است که عملکردی ضعیف تر از پیش بینی ها در سه ماهه چهارم خواهد داشت که با پایان فصل خرید به مناسبت سال نوی میلادی تمام می شود. همچنین باید به پیش بینی Amazon مبنی بر پایین بودن سود سه ماهه چهارم نیز اشاره کرد که پایین تر از پیش بینی ها خواهد بود.

آمازون موفق شده است تا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ درآمدی ۵۶.۶ میلیارد دلاری را کسب کند که پایین تر از پیش بینی ۵۷.۱ میلیارد دلاری تحلیلگران است؛ با این وجود مقایسه درآمد ۴۳.۷میلیارد دلاری آمازون طی سه ماهه سوم ۲۰۱۷ نشان از رشد درآمدزایی آن دارد.

آمازون پیش بینی کرده است که طی سه ماهه چهارم سال جاری درآمدی ۶۶.۵ تا ۷۲.۵ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد. تحلیلگران وال استریت کسب درآمد ۷۳.۸ میلیارد دلاری را برای این شرکت پیش بینی کرده بودند. پاییز سال ۲۰۱۷ آمازون موفق شد تا درآمد ۶۰.۵ میلیارد دلاری را کسب کند.

سرویس های ابری آمازون یا AWS را باید بزرگ ترین محرک افزایش سوددهی و درآمد برای آمازون خواند، این بخش از آمازون شاهد افزایش درآمد ۴۶درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده و درآمدی ۶.۷ میلیارد دلاری را برای آمازون به ارمغان آورده است. همچنین باید به افزایش ۷۷درصدی سود عملیاتی این بخش نیز اشاره کرد که ۲.۱ میلیارد دلاری را عاید آمازون کرده است.

کسب و کار خرده فروشی آمازون در آمریکای شمالی نیز با افزایش ۳۵درصدی درآمد همراه شده و ۳۴.۳میلیارد دلاری را نصیب آمازون کرده است. از دیگر بخش های سودده و درآمدزای آمازون باید به فروش حق عضویت سرویس پرایم اشاره کرد، این بخش رشدی ۵۲درصدی تجربه کرده و درآمد ۳.۷میلیارد دلاری را برای آمازون به ارمغان آورده است. بخش تبلیغات نیز با کسب درآمد ۲.۵ میلیارد دلار، رشد ۱۲۲درصدی را نشان می دهد.

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mJh2DFB5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه