دوشنبه, 13 آذر 1396 - 15:37

مزایا و معایب خرید فالوئر شبکه های اجتماعی

همه ما در شبکه های اجتماعی شاهد حضور شخصیت های بزرگ و تأثیر گذار بوده ایم که هزاران نفر را گردهم می آورند و برای انجام کاری پول دریافت می کنند که در ظاهر کارهای عادی یک فرد در زندگی روزمره به نظر می رسد.

این موضوع می تواند تا حد زیادی، خصوصا برای فعالان حوزه بازاریابی، ناامید کننده باشد. این در حالی است که طبق اطلاعات منتشر شده از سایت هاب اسپات، تقریبا 83درصد از بازاریابان فعالانه این شخصیت های بزرگ را دنبال می کنند.

در واقع همین نکته کلیدی و اساسی است که موجب می شود خرید دنبال کننده شیوه ای مرسوم و معمول باشد.

شاید بسیاری از افراد دید منفی نسبت به خرید دنبال کننده و فالوئر داشته باشند، چرا که تقلب به نظر می رسد، درحالی که می تواند یک روش خوب برای رسیدن به موفقیت باشد.

البته باید توجه کرد که مرز بین تقلب شناخته شدن و درست انجام دادن این کار بسیار باریک و کمرنگ است.

از این رو در ادامه این مطلب به نقل از ibazaryabi  قصد داریم به مزایا و معایب حاصل از این رویکرد بپردازیم.

مزایای خرید فالوئر

موافق باشید یا مخالف، همواره مزایای بسیار زیادی در خرید فالوئر شبکه های اجتماعی برای بالا آوردن صفحه شما وجود دارد.

اصل اساسی پشتیبانی کننده از تفکر خرید فالوئر افزایش تأیید اجتماعی یا قدرت شما در یک حوزه تخصصی است.

باید توجه کرد این رویکرد مورد تأیید بسیاری از اشخاص مطرح آنلاین و برندها از هنرمندان گرفته تا سیاسیون است.

بزرگ ترین دلیل اتخاذ این رویکرد برای چهره ها کمک به کسب اعتبار و فالوشدن توسط کاربران حقیقی در آغاز راه است.

علاوه بر این، هدف نهایی این سرمایه گذاری کمک به استفاده از این رسانه ها به عنوان یک ابزار رسمی است، نه استفاده فقط به عنوان یک سرگرمی و انتشار دهنده محتوا تکراری.

اما نکته مهم در این راه این است که اگر قصد استفاده از این روش برای کسب اعتبار دارید، باید انجام آن را در حد اعتدال مد نظر داشته باشید.

فراموش نکنید، هیچ کس حساب کاربری با بیش از 10 هزار عضو را که تنها چند ماه پیش ثبت شده، باور نمی کند، اما شاید داشتن 2 تا 5 هزار عضو منطقی به نظر برسد.

با افزوده شدن بر تعداد فالوئرهای حقیقی شما، در نهایت قادر به ایجاد تمایز بین فالوئرهای حقیقی و غیرحقیقی می شوید. در آغاز به یاد داشته باشید که این کار با ریسک های زیادی همراه است؛ اگر مثلا خبر خریداری شدن بخشی از فالوئرها درز کند، فعالیت اجتماعی شما قبل از آغاز به پایان می رسد.

معایب خرید فالوئر

در خرید فالوئر در واقع شانس بسیار بزرگی برای اعتبار خود در بازار کار قائل شده اید. با وجود اینکه برندهای بسیاری این روش را پیش می گیرند، اما ناخواسته توجه زیادی را هم به خود جلب می کنند.

در مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است، گزارش شده که بیش از 48 میلیون از حساب های توئیتر توسط بات های اینترنتی ایجاد و مدیریت شده اند. همین مورد کافی است تا صرف هزینه های گزاف در این شبکه برای تمایز دادن فالوئرهای حقیقی از غیرحقیقی را توجیه کند.

پس اگر این روش را پیش می گیرید، توجه به تعداد فالوئرهای کسب شده از این روش بسیار اهمیت دارد.

بزرگ ترین دلایل برای بد بودن ایده خرید فالوئر ناشی از چند فاکتور مختلف است.

اول اینکه اگر مشخص شود که فالوئرهای خود را خریده اید، شانس زیادی برای خراب شدن پل های پشت سر شما برای همکاری با برندها و حتی طرفداران شما وجود دارد.

دوم اینکه اگر در پی جذب مشتری برای سفارش تبلیغات روی وب سایت یا صفحه خود باشید، در پی برملا شدن دستکاری کردن در تعداد فالوئرها ممکن است با مسائل حقوقی روبه رو شوید.

نهایتا این موضوع موجب نابود شدن اعتبار برند شما می شود که خارج شدن از آن کار فوق العاده سختی است.

نتیجه گیری

خودتان را به جای مشتری بگذارید که بعدها می فهمد فالوئرهای شما دروغین بوده است؟ چه احساسی نسبت به شما پیدا خواهد کرد؟ در آن صورت آیا تمام این سرمایه گذاری ها بی معنی و مفهوم نخواهد بود؟ سود ناشی از آنها برای شما ارزشی خواهد داشت؟

هیچ میانبری به مقصد موفقیت وجود ندارد. . .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز