شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
آشنایی با راه و رسم تولید محتوای متنی

نگارش محتوا (Content Writing)؛ یک راهنمای بی دردسر

3 ماه پیش ( 1402/10/14 )

تولید محتوا کاری است که هر بازاریابی از همان روز اول فعالیتش باید به خوبی انجام دهد. بدون تولید محتوا نه خبری از کمپین های حیرت انگیز است، نه مخاطب توجهی به برندها نشان خواهد داد. وقتی محتوا تولید شده و سپس از طریق کانال های ارتباطی مختلف به دست مخاطب می رسد، تازه بازاریابی معنای واقعی خود را پیدا می کند. در این میان صحبت از تولید محتوا فورا آدم را یاد محتوای متنی می اندازد. خب یکی از پرطرفدارترین و صدالبته قدیمی ترین فرمت محتوا همین متن است. بنابراین طبیعی است آدم ها خیلی زود به یاد آن افتاده و حس نوستالژیکی نسبت به ماجرا داشته باشند. 

برخی از کارآفرینان فکر می کنند در دنیای امروز صحبت از محتوای متنی دیگر معنایی ندارد. خب در جهانی که پلتفرم های ویدئو محوری مثل یوتیوب و تیک تاک حسابی پرطرفدار هستند، چرا کسی باید به گونه های دیگر محتوا توجه نشان  دهد؟ این سوالی است که خیلی ها را به سوی خداحافظی با فرمت متن ترغیب کرده است. خب اگر نظر ما را بخواهید، فرمت متن هنوز آنقدرها که بعضی می گویند، جایگاهش را از دست نداده است. هنوز هم خیلی از کاربران برای اینکه اخبار روز را دنبال کنند، از خبرگزاری ها استفاده می کنند. به علاوه، روزنامه ها نیز همچنان با قدرت جایگاه شان را حفظ کرده اند. به همین خاطر صحبت از افول فرمت متن به این زودی ها در میان نخواهد بود. 

نگارش محتوا

شکی نیست که فرمت هایی مثل ویدئو طرفدارهای زیادی در دنیا دارد. با این حال محبوبیت این فرمت به معنای مرگ کامل فرمت متن نیست. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریاب ها هنوز هم برای موفقیت در بازار نیاز به استفاده درست از فرمت متن دارند. بنابراین اگر حواس تان نباشد، خیلی زود کارتان به جاهای باریک کشیده و اعتبارتان در زمینه تولید محتوا با تردید رو به رو خواهد شد. 

ما در این مقاله قصد نداریم درباره معنا و مفهوم فرمت متن صحبت کنیم. بی شک در فضای اینترنت کلی محتوا درباره معنای تولید محتوای متنی یا نگارش محتوا وجود دارد. در عوض ما سراغ یک موضوع جذاب تر رفته ایم: چطور باید دست به نگارش محتوا زد؟

مطلب مرتبط: تقویت مهارت نگارش محتوا: نکاتی برای بازاریابی بهتر

بی شک خیلی ها در دنیا خودشان را بازاریاب می دانند. با این حال تا صحبت از تولید محتوا می شود، خیلی زود از ادعاهای خود عقب نشسته و دیگر آن را پیگیری نمی کنند. این دقیقا همان مسئله ای است که شما باید نسبت به آن حساس باشید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای یادگیری اصول نگارش محتواست. اینطوری شما برای همیشه ماهیگیری را یاد گرفته و از مزایای آن استفاده خواهید کرد. 

نگارش محتوا: چند اصل طلایی

نکات اصلی نگارش محتوا

هر کاری در این دنیا قلق خاص خودش را دارد. فوتبالیست هایی مثل رونالدو یا مسی که با گل های شان مو به تن طرفداران سیخ می کنند، از همان روز اول بازیکنان بی عیب نبودند. در عوض تمرین و تکرار به آنها فرصت بهبود مهارت شان را داد. به علاوه، آنها فوت و فن هایی را بلد هستند که بقیه بازیکنان حتی روح شان هم از آنها خبر ندارد. ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین فوت و فن های تولید محتوای متنی را به شما یاد دهیم. اگر شما هم دوست دارید در این زمینه بدل به کارآفرینی و بازاریابی حرفه ای شوید، با ما همراه باشید. 

انتخاب موضوع مرتبط 

انتخاب موضوع مرتبط 

چند بار تا حالا برای تان پیش آمده شروع به نگارش متنی کنید و دست آخر متوجه ارتباط اندکش با حوزه کارتان شوید. این امر برای بسیاری از کارآفرینان تجربه ای دردناک محسوب می شود. خب آدم که وقتش را از سر راه نیاورده تا همینطور بی خود و بی جهت هدر دهد. در عوض شما باید کمی به خودتان فشار آورده و دنبال موضوعاتی مناسب باشید.

شما را نمی دانم، ولی من که هر بار کسی درباره عنوان «موضوع مناسب» صحبت می کند، حسابی تعجب می کنم. اصلا چه چیزی یک موضوع را مناسب می سازد؟ این سوالی است که ما در ادامه قصد داریم بدان جواب دهیم.

اولین نکته ای که باید یادتان باشد، ارتباط میان موضوع انتخابی تان با حوزه کسب و کارست. مثلا اگر شما در زمینه خدمات بهداشتی فعالیت دارید، باید موضوع محتوای تان به علم پزشکی ربط داشته باشد. به علاوه، نگارش ساده محتوا نیز امری کلیدی خواهد بود. شما را نمی دانم، ولی به نظر من که محتوای بازاریابی باید بی نهایت ساده باشد. وگرنه کسی بدان توجه نخواهد کرد. 

ایراد خیلی از بازاریاب ها انتخاب یک موضوع و سپس تأمل درباره آن است. اینطوری خیلی وقت ها دیگر فرصتی برای انتخاب درست موضوع ندارند. توصیه ما در این بخش فکر کردن درباره بخش های مختلف کمپین تان و سپس دست زدن به انتخاب موضوع و تیتر است. 

اینطوری حداقل مقداری شانس برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. اگر این نکته را به خوبی در ذهن داشته باشید، همیشه فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب را پیدا می کنید وگرنه همه چیز به شانس گره می خورد. 

انتخاب فرمت مناسب

انتخاب فرمت مناسب

آیا تا حالا فکر کرده اید متن بازاریابی تان در چه فرمت و شکلی باید تحویل مخاطب شود؟ این نکته ای است که بسیاری از بازاریاب ها حتی روح شان هم از آن خبر ندارد. خب ما در دنیای مارکتینگ به طور کلی چند نوع محتوای متنی داریم:

•    مقالات کوتاه که بیشتر برای اطلاع رسانی های سریع مورد استفاده قرار می گیرد.

•    داستان های جذاب که در کنار بیان حوزه کاری یک برند به سرگذشت یا اهداف افتخارآمیز آن اشاره دارد.

•    محتوای متنی طولانی که بیشتر در وبلاگ ها یا سایت های تخصصی به چشم می خورد و بیش از 2500 کلمه است. 

بی شک هر کدام از فرمت های بالا برای برند خاصی کاربرد دارد. بنابراین اگر بدون اطلاع شروع به تولید محتوا کنید، شاید هیچ وقت فرصت اثرگذاری درست و حسابی بر روی مخاطب را به دست نیاورید. آن وقت بعد از کلی هزینه در دنیای بازاریابی دست تان به هیچ جا بند نخواهد بود. 

یادتان باشد، شما قرار نیست همیشه فرمت محتوای متنی را بر اساس اندازه اش ارزیابی کنید. گاهی اوقات براساس موضوع محتوا به دو دسته آموزشی و تفریحی تقسیم می شود. در حالی که محتوای آموزشی اطلاعات آموزنده ای تحویل مخاطب می دهد، در شرایط مشابه بسیاری از برندها توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب شان را ندارند؛ چراکه مخاطب همیشه دنبال محتوای آموزنده نیست. چه بسا گاهی اوقات یک لبخند ساده برند شما را بهتر در دل مشتریان جا کند. ماجرا جالب شد، نه؟

این روزها هر برندی راهکاری برای نگارش محتوای متنی دارد. اگر نظر ما را بخواهید، نکته کلیدی در این میان توجه به انتظارات مخاطب است. خب هر نوع محتوای بازاریابی در نهایت باید از سوی مخاطب مورد تایید قرار گیرد. پس تمام تلاش های شما در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که از این آزمون مهم سربلند بیرون بیایید. 

مطلب مرتبط: نگارش محتوای بازاریابی با تکنیک‏ های طلایی

نگارش خلاصه

نگارش خلاصه

هر محتوایی باید خلاصه ای هم داشته باشد. اجازه دهید بحث را با یک مثال ساده شروع کنیم. وقتی آدم یک کتاب می خرد، معمولا علاوه بر فهرست موضوعات، بخشی تحت عنوان مقدمه نیز در کتاب به چشم می خورد. قبول دارم همه ما آن بخش را به سادگی مورد بی توجهی قرار می دهیم، اما شما با مطالعه آن اطلاعات دست اولی درباره ماهیت کل کتاب به دست خواهید آورد. درست به همین خاطر در همه کتاب های راهنمای مطالعه عمیق به اهمیت بخش مقدمه اشاره شده است. 

اگر راستش را بخواهید، بخش مقدمه در واقع خلاصه ای از کل کتاب و آنچه مخاطب در ادامه مشاهده خواهد کرد، محسوب می شود. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم نگارش خلاصه محتوای بازاریابی امری ضروری خواهد بود. البته شما لازم نیست اول از همه دست به تولید محتوا زده و سپس خلاصه ای را از آن استخراج کنید. در عوض بهتر است کارتان را برعکس کرده و اول از همه خلاصه را تهیه کنید. این طوری صفر تا صد مسیر برای تان روشن می ‎شود.

یادتان باشد، خلاصه موردنظر قرار نیست به طور رسمی منتشر شود. در عوض شبیه نقشه راهی است که مانع از بی راهه رفتن شما در ادامه کارتان خواهد شد. پس به جای اینکه الکی ماجرا را برای خودتان سخت کنید، بد نیست از همین امروز شیوه کارتان را تغییر داده و اول از همه خلاصه را طراحی کنید. 

یک خلاصه خوب باید شامل اهداف و صدالبته فضای محتوا باشد. مثلا اگر دنبال یک متن آموزشی هستید، باید نوع لحن مناسب را تعیین کرده و در صورت امکان منابع کلیدی برای استفاده در فرآیند نگارش محتوا را نیز مشخص سازید. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری بر روی مخاطب تان اثر گذاشته و کارتان را جلو ببرید. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

طراحی متن کمک کننده

طراحی متن کمک کننده

یک متن خوب حتی در صورتی که شوخی های جالبی هم در خود دارد، دست آخر باید به مخاطب کمک کند. این امر شامل استفاده از نکات متنوع برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین پرداختن به نیازهای شان است. خیلی وقت ها بازاریاب ها اصلا به این نکته کلیدی توجه نمی کنند. به همین خاطر محتوای شان اصلا چنگی به دل نمی زند. 

اگر نظر ما را بخواهید، یک ایده خوبی برای شروع کار در این بخش مرور محتوای متنی برندهای بزرگ است. خب آنها نه تنها منابع بهتری در دست دارند، بلکه تجربه طولانی تر هم در تعامل با مخاطب پشت سرشان است. این امر به آنها کمک می کند تا خیلی راحت تر کارشان را جلو ببرند. 

یادتان باشد، شما قرار نیست از محتوای تولیدی رقبای تان تعریف کنید. در عوض ماموریت شما ارزیابی انتقادی محتوای مورد نظر و تلاش برای استفاده از نقاط قوتش در نگارش متن خودتان است. اینطوری در مدت‎زمانی کوتاه بدل به یکی از بازاریاب های همه فن حریف خواهید شد. این اتفاقی است که برای بسیاری از کسب و کارها حسابی جذاب به نظر می رسد. 

اگر فکر می کنید تولید محتوای متنی کار ساده ای است و اصلا نیاز به آمادگی ندارد، باید حسابی ناامیدتان کنیم. این روزها هر کاری در دنیا نیاز به استفاده از مهارت لازم دارد بنابراین شما هم باید کارتان را طوری جلو ببرید که دست آخر فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب داشته باشید. به زبان خودمانی، بد نیست قبل از اینکه دست به تولید محتوا بزنید، کمی درباره شیوه هایی که می توانید به مخاطب کمک کنید، فکر نمایید. قول می دهم این تکنیک ساده حسابی کارتان را ساده خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: ضرورت تولید محتوای جذاب برای نگارش متن تبلیغاتی

تفکر خارج از چارچوب

تفکر خارج از چارچوب

برخی از کسب و کارها برای اینکه خودشان را در دنیای بازاریابی متمایز کنند، همیشه دنبال ایده های متفاوت می روند. البته این راهکار ریسک های خاص خودش را هم دارد. مثلا اگر شما از عهده تولید محتوای متمایز برنیایید، به احتمال زیاد برای همیشه باید با مخاطب تان خداحافظی کنید. درست به همین خاطر خیلی از بازاریاب ها حتی دور و بر چنین ایده ای هم پیدای شان نمی شود؛ چه برسد به اینکه واقعا از آن استفاده کنند. 

نکته ای که در اینجا باید بدان توجه کرد، مسئله مربوط به نحوه مرور ترندهاست. یکی از ایده های جذاب برای تولید محتوای خارج از چارچوب یافتن ترندهای تازه یا حتی ساختن یکی از آنهاست. به طور کلی ترندها به شیوه ای از تولید محتوا و  رفتار در شبکه های اجتماعی اشاره دارد که متفاوت از حالت عادی است. 

فرمول طلایی ما  در این بخش حفظ ارتباط نزدیک با مخاطب است. وقتی شما شناخت درست و اصولی از مخاطب تان داشته باشید، به مرور زمان فرصت اثرگذاری بهتر بر روی آنها را نیز پیدا می کنید. در این میان شناخت تان از مخاطب بهتر شده و همیشه فرصت اثرگذاری بر روی آنها را پیدا خواهید کرد. 

برخی از بازاریاب ها فکر می کنند ترندها از دل یک فرآیند بی نهایت پیچیده بیرون می آیند و هیچ راهکاری برای کشف این فرآیند وجود ندارد. خب در این صورت باید کمی امیدوارتان کنیم؛ چراکه در دنیا کلی فرصت تازه برای تولید ترند وجود دارد. کافی است درک درستی از وضعیت مخاطب، بازار و صد البته برند خودتان داشته باشید. 

یادتان نرود، چندین برند دیگر نیز به موازات شما به دنبال طراحی ترند هستند. پس اگر چند بار شکست خوردید، اصلا لازم نیست ناامید شوید. در نهایت این تلاش شماست که نتیجه نهایی را مشخص خواهد کرد. 

استفاده از کلیدواژه های مرتبط

استفاده از کلیدواژه های مرتبط

کلیدواژه ها دنیای بی نهایت جذاب و صدالبته گیج کننده ای دارند. اصلا به خاطر همین است که خیلی از بازاریاب ها سراغ بحث سئو نمی روند. سر و کار داشتن با کلیدواژه ها برای کسانی که شناخت خوبی از اصول کار دارند، یکی از ساده ترین ماموریت های دنیا محسوب می ‎شود. 

البته ما اینجا قصد نداریم شما را بدل به یک کارشناس سئو کنیم. در عوض همه حرف مان استفاده از کلیدواژه های محبوب و پرطرفدار در فرآیند تولید محتواست. این امر به شما فرصت اثرگذاری ویژه بر روی مخاطب را داده و کارتان را بی نهایت ساده تر می سازد. 

نکته مهمی که معمولا کسی درباره اش حرف نمی زند، نحوه یافتن کلیدواژه های اساسی است. این کاری است که خیلی از بازاریاب ها به راحتی انجام نمی دهند. درست به همین خاطر محتوای نهایی شان چنگی به دل نمی زند. خوشبختانه امروزه یافتن کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری یکی از ساده ترین راهکارهای دنیاست. کافی است شما سری به ابزارهای درست بزنید. مثلا گوگل کی وردز (Google Keywords) یا هاب اسپات (Hubspot) را در نظر بگیرید؛ این ابزارها به شما فرصت بسیار خوبی برای شناسایی کلیدواژه های پرطرفدار در هر حوزه خواهد داد. 

بی شک ابزارهای بالا حرف زیادی درباره شبکه های اجتماعی ندارند. درست به همین خاطر ما سراغ یک راهکار دیگر نیز رفته ایم. در این میان شما می توانید بدون هیچ دردسری از توانایی تان برای اثرگذاری بر روی کاربران شبکه های اجتماعی فقط با مرور هشتگ های برتر استفاده کنید. خب هرچه استفاده از یک هشتگ بیشتر باشد، نمایانگر محبوبیتش در میان مخاطب است. درست به همین خاطر شما باید همیشه شش دانگ حواس تان به این مسئله کلیدی باشد وگرنه حسابی ضرر خواهید کرد. 

برخی از بازاریاب ها وقتی یکسری کلیدواژه پیدا می کنند، دیگر دور آن را خط نمی کشند. انگار نه انگار که یافتن کلیدواژه ها کاری است که شما باید در طول زمان انجام دهید. توصیه کلیدی ما در این بخش مرور کلیدواژه ها در طول زمان است. خب رفتار کاربران هرچند وقت یکبار حسابی عوض می شود. پس شما اصلا نباید از جریان اصلی در این میان غافل شوید. 

مطلب مرتبط: آیا محتوای متنی دیگر در دنیای بازاریابی جایی ندارد؟

استفاده از تیتر مناسب

استفاده از تیتر مناسب

محتوای متنی در قالب تیتر اولین برخورد را با مخاطب دارد. اگر تیتر شما به اندازه کافی تعامل برانگیز باشد، کاربران انگیزه ای برای مطالعه ادامه متن پیدا می کنند. این در حالی است که خیلی از بازاریاب ها آنقدر درگیر اصل متن هستند که دیگر جایی برای تیتر باقی نمی گذارند. 

یک ایده ساده در این میان استفاده از تجربه شخصی درباره تیترهای مناسب است. به نظر شما چه تیتری در دنیا استاندارد محسوب می شود؟ اگر کمی درباره این سوال و تجربه شخصی تان فکر کنید، جواب های حیرت انگیزی پیدا خواهید کرد. آن وقت می توانید به راحتی آب خوردن سراغ مخاطب تان رفته و بر روی او اثر بگذارید. 

یک راهکار هوشمندانه در این بخش طراحی تیتر و سپس همفکری با دوستان یا همکاران است. خب هر کسی در این دنیا مسائل را از زاویه دید خاص خودش نگاه می کند بنابراین هرچه تیتر موردنظر شما از زیر دست افراد گوناگونی عبور کرده باشد، در نهایت فرصت بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا می کنید. این نکته ای است که باید همیشه مدنظر داشته باشید. 

جالب اینکه اغلب بازاریاب ها دوست دارند صفر تا صد یک محتوا را خودشان طراحی کرده و بنویسند. در این صورت باید بگوییم که دوران قهرمان بازی سال هاست تمام شده است. در عوض شما باید خودتان را برای همکاری در حوزه بازاریابی آماده کرده و این مسئله را در کانون توجه تان قرار دهید. وگرنه هیچ وقت فرصتی برای بهبود اوضاع پیدا نمی کنید. 

ساختاربندی درست محتوا

ساختاربندی درست محتوا

محتوای متنی هرچه طولانی تر می شود، نیاز به ساختار دقیق تری دارد. درست به همین خاطر خیلی وقت ها محتوای طولانی عملا حوصله آدم را سر می برد. متاسفانه بازاریاب ها وقتی شروع به نگارش محتوای طولانی می کنند، دیگر به هیچ چیز در این دنیا توجه ندارند. پس بهتر است از همین جا تفاوت تان با دیگران را نشان دهید. 

اولین نکته ای که در این میان باید حواس تان بدان باشد، استفاده از تیترهای فرعی برای تقسیم بندی بخش های مختلف محتواست. اگر قرار باشد شما یک متن بدون دسته بندی را تحویل مخاطب دهید، خیلی زود حوصله اش سر می رود. آن وقت شما می مانید و کلی انرژی که الکی هدر داده اید. 

این روزها کلی ابزار هوش مصنوعی دم دست من و شماست که کارهای مربوط به بازاریابی و تولید محتوا را انجام می دهد. شما می توانید برای دسته بندی محتوا از این ابزارها کمک بگیرید، اما یادتان نرود در نهایت این خودتان هستید که باید حرکت نهایی را انجام دهید. پس اگر فکر کرده اید چنین ابزارهایی همه کار را برای شما انجام می دهد، سخت در اشتباهید. 

بی شک مطالعه چند باره یک محتوا، مخصوصا وقتی طولانی باشد، اصلا کار لذت بخشی نیست. با این حال شما باید همیشه حواس تان به این نکته کلیدی باشد. وگرنه خیلی زود کارتان به جاهای باریک خواهد کشید. هرچه بیشتر یک محتوا را قبل از انتشار مرور کنید، اشتباهاتش را بهتر درک کرده و آنها را رفع خواهید کرد. پس اصلا این بخش از کار را شوخی تلقی نکنید. در عوض سعی کنید به بهترین شکل ممکن فرآیند مرور محتوا را ساماندهی نمایید. 

چک کردن نمره راحتی مطالعه

چک کردن نمره راحتی مطالعه

دسته بندی محتوا از سوی کارشناس ها در طول سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است. یکی از تغییرات مهم در این میان مربوط به نمره راحتی مطالعه است. این نمره در واقع پس از ارزیابی میزان سادگی و روان بودن یک متن تعیین می شود. هرچه یک متن ساده تر قابل فهم باشد، نمره اش در این زمینه بالاتر خواهد بود. فکر می کنم دیگر فهمیده باشید دوره و زمانه کمپین های پیچیده و چند پهلو تمام شده است، مگر نه؟

بی شک برخی از حوزه ها برای تولید محتوا پیچیدگی های خاص خودشان را دارند. مثلا تولید محتوا درباره تعمیر ماشین های شاسی بلند، شاید چندان ساده نباشد. با این حال شما نباید خودتان دست به پیچیده ساختن محتوا بزنید. این کار حسابی برای تان گران تمام خواهد شد. به طوری که در طول زمان مخاطب تان یکی پس از دیگری از دست خواهد رفت. 

احتمالا شما هم در تجربه روزمره تان در شبکه های اجتماعی بیشتر سراغ آن دسته از محتواها می روید که خیلی راحت قابل فهم هستند. در این میان فرقی ندارد شما دنبال چه نوع محتوایی هستید، در نهایت هر مدل که راحت تر قابل مطالعه باشد، گزینه نهایی خواهد بود. پس شما هم در زمینه تولید محتوا همین نکته را سرمشق خود قرار دهید. اینطوری دست کم خیلی از مشکلات مربوط به تولید محتوا را دیگر تجربه نخواهید کرد. 

یکی از نکاتی که به فهم راحت تر متن کمک می کند، استفاده از لحن یکپارچه است. قرار نیست هر بخش از محتوای شما لحن خاص خودش را داشته باشد. این کار وضعیت تان را حسابی به هم ریخته کرده و دیگر اجازه اثرگذاری درست بر روی مخاطب را نمی دهد. پس سعی کنید از ابتدا تا انتها از یک لحن مشخص سود ببرید. این امر به شما فرصت خوبی برای ارتباط و تعامل بهتر با مخاطب هدف خواهد داد. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

مطلب مرتبط: بهبود محتوای متنی با 13 ابزار رایگان

سخن پایانی

نکات کلیدی برای نگارش محتوای جذاب

تولید محتوای متنی هنوز هم طرفدارهای خاص خودش در صنعت بازاریابی را دارد. در نقطه مقابل، کاربران نیز مایل به مطالعه چنین محتوایی هستند. بنابراین تقویت مهارت های تولید محتوا امری ضروری برای شما خواهد بود. این نکته به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکل و مسئله ای در زمینه تولید محتوا فعالیت کنید. 

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات کلیدی برای نگارش محتوای جذاب را به شما یاد دهیم. فراموش نکنید، استفاده همزمان از تمام این نکات موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. پس همین حالا دور هر فکر و خیالی برای استفاده گزینشی از نکات مورد بحث را فراموش کنید. به علاوه، هرجا هم سوال یا مشکلی درباره تولید محتوا داشتید، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و همیشه با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.semrush.com

https://blog.hubspot.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HHTOxGRZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه