جمعه, 01 دی 1396 - 19:09

معرفی صنایع موفق برای استارت آپ ها

یکی از دلایل اصلی موفقیت استارت آپ این است که بتواند وارد بازار مناسبی شود. صنایع زیادی وجود دارند که هنوز هم جای پیشرفت دارند و فرصت مناسبی به شمار می روند.

شبکه های اجتماعی از ابتدای راه اندازی، محلی برای بیان نارضایتی های مردم از خدماتی که دریافت می کنند بوده است. ما هم نمونه این شکایت ها را زیاد دیده ایم. به عنوان مثال پست های زیادی در رابطه با غذاهای فست فود از طرف کسانی منتشر می شود که غذایی متفاوت از سفارش مورد نظر خود دریافت کرده اند. یا خریداران فروشگاه های آنلاینی که کالای دریافتی شان با کالای معرفی شده در سایت مغایرت داشته است. همچنین پست های زیادی در مورد مسافرانی وجود دارد که به دلیل کوتاهی از طرف آژانس های مسافرتی تعطیلات شان مطابق برنامه ریزی پیش نرفته است.

صنایعی مانند فست فود، خرده فروشی آنلاین و آژانس های مسافرتی اشتباهات زیادی مرتکب می شوند و این فرصت خوبی برای کارآفرینان است. کارآفرینان می توانند از این چشم اندازهای باارزش برای راه اندازی استارت آپ های ساختارشکن در این صنایع استفاده کنند. در ادامه این مقاله به نقل از زومیت به معرفی سه صنعتی می پردازیم که کارآفرینان می توانند از شکایت مشتری ها برای ایده های استارت آپی استفاده کنند.

۱- صنعت هواپیمایی

مدتی پیش خانمی به دلیل شیر دادن به فرزند خود از هواپیما بیرون شد. این خانم به همراه پدر، مادر و پسر دو ساله خود در حال مسافرت از تگزاس به نیوجرسی بود و پرواز آنها چندین بار به تأخیر افتاده بود. در نهایت زمانی که هواپیما آماده پرواز بود او به فرزند خود شیر می داد و نتوانست زمانی که مهمانداران پرواز از او خواستند کمربند ایمنی فرزندش را ببندد به خواسته آنها گوش دهد.

درنتیجه او و سایر اعضای خانواده اش از هواپیما بیرون شدند. بعد از همه گیر شدن تلفن های هوشمند سراسر اینترنت پر از داستان های مشابه و تلخی شده است که بی کفایتی شرکت ها و خدمات آنها را نشان می دهد. به عنوان مثال تنها با یک جست وجوی ساده در توییتر متوجه می شوید که بسیاری از مردم از پروازهایی که داشته اند ناراضی بوده اند و بیرون شدن از هواپیما تنها یکی از هزاران مشکل آنها است.

امروزه پروازهای هواپیمایی بیش از پیش گران شده اند و در عین حال خدمات کمتری به مسافران ارائه می دهند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی امکانات خود را حذف کرده اند و مردم مجبور هستند برای خدماتی که قبلا به صورت رایگان عرضه می شد، هزینه بیشتری پرداخت کنند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها وعده های غذایی خود را حذف کرده اند. تعداد دیگری برای حمل چمدان مسافرها در پروازهای داخلی هزینه اضافی دریافت می کنند.

فاصله میان صندلی ها در قسمت اقتصادی هواپیما کم شده است و مسافرانی که فضای بیشتری می خواهند باید پول اضافه پرداخت کنند. حتی در برخی از خطوط هواپیمایی مسافران نمی توانند به صورت رایگان از امکانات سرگرم کننده بهره مند شوند. مردم به دنبال این هستند که بتوانند با پرداخت هزینه معقول از خدمات باکیفیت تری بهره مند شوند.

چند سال پیش شخصی وب سایتی به نام Skiplagged را راه اندازی کرد. این وب سایت به مسافران اجازه می دهد محل های اقامت را با هزینه کمتری در سطح شهر اجاره کنند. همانطور که می دانید بسیاری از پروازها چند قسمتی هستند و برخی مسافران ترجیح می دهند بین دو پرواز خود چند روزی در نیمه مسیر اقامت داشته باشند و بلافاصله بلیت پرواز بعدی به سمت مقصد را خریداری نمی کنند. این وب سایت محل های اقامت ارزان قیمتی را به مسافران پیشنهاد می کند.

زمانی که شرکت های هواپیمایی از وجود این وب سایت مطلع شدند از صاحب آن شکایت کردند. اما صاحب ۲۲ ساله این کسب و کار توانست شرکت های هواپیمایی به ارزش ۲۱میلیارد دلار را شکست دهد و در جریان شکایت آنها پیروز شود. این دقیقا همان اختلالی است که برخی صنایع برای ایجاد تغییر باید با آن مواجه شوند، بنابراین استارت آپی که بتواند بهترین خدمات را با نازل ترین قیمت به مسافران عرضه کند بسیار موفق خواهد شد.

۲- خدمات درمانی

تا به حال برایتان پیش آمده است که بعد از مراجعه به پزشک از هزینه های سنگین آن شگفت زده شوید و از خودتان بپرسید چرا این خدمات شامل بیمه نشده است؟ چرا ارائه دهندگان خدمات درمانی هزینه تمام مراحل درمان را پیش از جلب رضایت شما مطرح نکرده اند؟ همچنین این سؤال پیش می آید که با وجود پیشرفت تکنولوژی چرا روند انتقال پرونده ها از یک دکتر به یک دکتر دیگر دشوار است؟ با اینکه اطلاعات مربوط به سوابق بیمار در دسترس است، اما زمان زیادی برای انتقال آنها هدر می رود، درحالی که این زمان می تواند صرف تشخیص و درمان شود.

صنعت خدمات درمانی و پزشکی رشد بسیار زیادی داشته و فرصت خوبی را برای کارآفرینان مهیا کرده است تا با به کارگیری تکنولوژی و نوآوری، خدمات جدیدی را در این صنعت ارائه دهند. استارت آپ HealthHeart استارت آپی است که از سیستم ناکارآمد مراقبت از سلامتی برای ارائه ایده های جالب استفاده کرده است. این استارت آپ سوابق مرتبط به بیمار را به صورت الکترونیکی ذخیره و مدیریت می کند. چالش اصلی استارت آپ این است که گزارش ها را با امنیت بالا نگهداری کرده و انتقال آنها میان پزشکان را راحت تر کند. زمانی که شخصی به خدمات درمانی احتیاج دارد تحت فشار و استرس است و هر نوع اختلال در روند درمان می تواند استرس بیمار را بیشتر کند. این مشکلات پیچیده در عرض یک شب حل نخواهند شد، اما فرصت خوبی برای استارت آپ ها مهیا شده است تا با ارائه ایده های تسهیل کننده درآمد کسب کنند.

۳- صنعت خودرو

صنعت خودرو شبیه به هیچ صنعت دیگری نیست. مخصوصا زمانی که صحبت از معامله خودرو به میان می آید. خرید و فروش ماشین به راحتی خرید و فروش سایر کالاها نبوده و با مشکلات زیادی همراه است و همچنین از طرفی بازار آنلاین بزرگی برای خودرو وجود ندارد. خراب شدن ماشین ها اجتناب ناپذیر است و اغلب مردم اطلاعات کمی در این زمینه دارند. درنتیجه هنگام خرابی ماشین به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند. حدود یک دهه پیش زمانی که شرکت تسلا خودروهای برقی را به بازار ارائه داد، اختلال بزرگی در معامله میان مشتری و دلالان ماشین ایجاد کرد. امروزه این شرکت وسایل نقلیه خود را در استرالیا و هنگ کنگ همراه با بیمه به فروش می رساند. درواقع می توان این طور نتیجه گیری کرد که شرکت تسلا یک شرکت پیشگام در بازار وسایل نقلیه به شمار می آید.

در طول یک دهه گذشته شرکت تسلا با مشکلات زیادی از طرف دیگران روبه رو شده است. در ابتدای امسال این شرکت مجبور شد فروشگاه های خود را به دلیل شکایت و اعتراض معامله کنندگان ماشین در ایالت میزوری تعطیل کند. اما در چند ماه گذشته دادگاه به نفع این شرکت رأی داده و این موفقیت بزرگی برای شرکتی است که بتواند محصولات خود را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برساند.

با این حال هنوز هم تعداد شکایت ها زیاد است و صنعت تولید، بیمه و تعمیر ماشین هنوز هم جای پیشرفت دارد. کارآفرینان علاقه مند به صنعت خودرو می توانند از فرصت های موجود استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی