یادداشت اختصاصی

هوش هیجانی، کلید بسیاری از معماهای سازمان

شنبه, 16 ارديبهشت 1396 - 12:15

هوش هیجانی، کلید بسیاری از معماهای سازمان

روان شناس حوزه منابع انسانی، توسعه فردی و مدیریتی انسان معاصر برای زیست و بقای با کیفیت تر، این روزها به سمت دهکده جهانی پیش می رود و می کوشد هر روز رازهایی از زندگی خود را بگشاید. اما در دنیای امروز...
تحلیل هفتگی بازار بورس تهران

شنبه, 16 ارديبهشت 1396 - 11:30

تحلیل هفتگی بازار بورس تهران

بازار بورس تهران از روز شنبه تا ظهر چهارشنبه هر هفته فعال است از این رو هر شنبه با همکاری روزنامه « فرصت امروز»  و سایت بورس سبز تحلیل هفتگی ارائه می شود. این تحلیل بیشتر جنبه اطلاع رسانی و آموزش...
چرا کاندیداهای ریاست جمهوری از برنامه های شان نمی گویند / کدام ایده؟ کدام راه؟

شنبه, 16 ارديبهشت 1396 - 10:10

چرا کاندیداهای ریاست جمهوری از برنامه های شان نمی گویند / کدام ایده؟ کدام راه؟

در کارزار انتخابات، شور شعار فضای کشور را گرفته است. کاندیداها و هواداران آنها در مورد ایده، دیدگاه ها و برنامه های آینده صحبت می کنند. گاهی ایده ها بلندپروازانه و برخی مواقع دور از ذهن به نظر می...
1000  کلمه از فیلیپ کاتلر(بخش اول)

شنبه, 16 ارديبهشت 1396 - 09:40

1000 کلمه از فیلیپ کاتلر(بخش اول)

کاتلر استوره (این کلمات با ت درست تر است) بازاردانان جهان است. من فکر می کنم وقتی کتابی از او به 20 زبان زنده دنیا ترجمه می شود حتماً نوشته هایش شایستگی خواندن دارد. در ایران هم خوشبختانه موج ترجمه...
نامزدهای اصولگرا و امتناع توسعه

شنبه, 16 ارديبهشت 1396 - 09:00

نامزدهای اصولگرا و امتناع توسعه

مسئله اول «توسعه» در کشورهای با دسترسی محدود براساس پژوهش های «داگلاس نورث»، اقتصاددان برجسته، حرکت به سمت اشکالی از سازمان اجتماعی است که بازده اقتصادی بیشتر، خشونت کمتر، نتایج سیاسی باثبات و...
بیان حقایق از سوی روابط عمومی ها زمینه ساز حضور پر رنگ مردم در انتخابات

پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 13:15

بیان حقایق از سوی روابط عمومی ها زمینه ساز حضور پر رنگ مردم در انتخابات

وقتی دستاوردهای نظام با صداقت و صراحت تبیین شود، اعتماد عمومی ایجاد خواهد شد و مردم با خودباوری و اعتماد به نفس برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران حضوری پرشور و گسترده در انتخابات خواهند داشت....
اوراق صكوک اسلامی  (فرابورس) و كاربرد آنها در طرح های نوآورانه  (قسمت چهارم)

پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 11:50

اوراق صكوک اسلامی (فرابورس) و كاربرد آنها در طرح های نوآورانه (قسمت چهارم)

سرمایه یکی از نهاده های اصلی هر فعالیت اقتصادی است که می توان از آن تحت عنوان انباشت نقدینگی برای آغاز فعالیت یا ادامه آن در یک بنگاه اقتصادی نام برد. در یک بنگاه اقتصادی، سرمایه به دو طریق تأمین می...
تحلیل انتقادی «اشتغال از طریق توریسم»

پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 11:10

تحلیل انتقادی «اشتغال از طریق توریسم»

حسن روحانی در مناظره قبلی گفته است که  «اگر ۱۰ میلیون توریست وارد کشور شوند از طریق آن می توان ۴ میلیون شغل جدید ایجاد کرد.» تلاش می کنیم برخی جنبه های این گزاره را تحلیل انتقادی کنیم. پیش از ورود...
رشد اقتصادی امسال 6.5 تا 7.5 درصد خواهد بود

پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 09:00

رشد اقتصادی امسال 6.5 تا 7.5 درصد خواهد بود

نزدیک به 10 سال از ابلاغ قانون موانع تولید و سرمایه گذاری در کشور می گذرد و در این مدت، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های متعددی از سوی مبادی ذی ربط در بخش حاکمیتی کشور صادر و به مبادی ذی ربط...
جستاری بر مدیریت بازار و استراتژی های رقابتی

پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 07:10

جستاری بر مدیریت بازار و استراتژی های رقابتی

هنر و علم انتخاب بازارهای هدف و ایجاد رابطه سودمند با آنها، هدف اصلی مدیریت بازاریابی است و در واقع یافتن، جذب کردن، حفظ کردن و رشد دادن رابطه با مشتریان از طریق ایجاد، ارائه و انتقال ارزش های برتر...
نقش موسسات حرفه‌ ای املاک صنعتی در احیای مجدد کارخانه‌ ها

چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1396 - 14:30

نقش موسسات حرفه‌ ای املاک صنعتی در احیای مجدد کارخانه‌ ها

خرید و فروش املاک صنعتی در دنیای امروز به‌عنوان یک تخصص کاملا حرفه‌ای زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی است. از این رو کشورهای پیشرفته دنیا با اهمیت بخشیدن به این نوع از فعالیت اقتصادی اتفاق‌های...
تیم یا گروه؟ مسئله این است

چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1396 - 12:30

تیم یا گروه؟ مسئله این است

بیایید بدون هیچ مقدمه ای با هم به مرور این خبرها و موقعیت ها بپردازیم؛ یک فرصت برای تیم فوتبال ایران و. . . توی دروازه، گل برای تیم ایران در دقیقه 88 بازی و. . . گروهی از معترضان جلوی درب مؤسسه ایکس تجمع...
چرایی استفاده سازمان های خدماتی از برنامه های وفاداری

چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1396 - 12:00

چرایی استفاده سازمان های خدماتی از برنامه های وفاداری

مشتریان به همان اندازه که از برنامه های وفاداری دیگر شرکت ها لذت می برند، دوست دارند مؤسسه مالی ای که به آنها خدمت رسانی می کند، جذابیت بیشتری به کسب وکار خود ببخشد و به مشتریان وفادار خود خدمات...
بازاریابی و تعریف محصول

چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1396 - 11:45

بازاریابی و تعریف محصول

محصول شما کالا یا خدماتی است که به مشتری ارائه می دهید. برای اینکه بتوانید بر ویژگی ها و مزایای محصول خود تمرکز کنید، باید آن را از منظر مشتری خود شناسایی و تعریف کنید. پس اصرار بر اینکه نگاه ما به...
ارزیابی دولت یازدهم از منظری متفاوت

چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1396 - 11:15

ارزیابی دولت یازدهم از منظری متفاوت

در ادبیات، فرهنگ و تاریخ سیاسی اکثر جوامع، به عملکرد دولت ها نگاه ایجابی داشته و معمولاً این سوال را مطرح می کنند که دولت ها در طول دوران حاکمیت خود چه کار مثبتی انجام داده و چه مقدار در کاهش مسائل و...
نقش کارکنان در داستان سرایی برندها

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 12:45

نقش کارکنان در داستان سرایی برندها

برای بسیاری از مدیران شركت ها مهم است که برای كاركنان شان یك داستان مشتركی خلق كنند تا منجر به یك تصویر ذهنی مشترك بین همگان شود؛ تصویری كه نشان دهد دلیل وجودی شركت چیست؟ این تصویر باید سر و قلب را...
افکار یک تبلیغاتچی – بخش ششم

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 12:15

افکار یک تبلیغاتچی – بخش ششم

در بخش های قبلی با چهار موضع گیری و جایگاه یابی شامل اصالت و ماهیت، استحکام، امنیت و کیفیت، آشنا شدیم که هر کدام در جایگاه خود می توانند نقش بسیار تعیین کننده ای در جایگاه یابی و موضع گیری محصول در...
ارتباط هارمونیک با مشتری

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 12:00

ارتباط هارمونیک با مشتری

همیشه با شنیدن کلمه ریتم یاد طبل و دهل در خاطرمان زنده می شود و ریتم به عنوان تکرار پی درپی یک حرکت پایدار در زمان مشخص در ذهن ما جا افتاده است. همین طور ملودی به عنوان توالی نت ها به گونه ای که احساس...
اوراق صكوك اسلامی (فرابورس) و كاربرد آنها در طرح های نوآورانه (قسمت سوم)

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 11:15

اوراق صكوك اسلامی (فرابورس) و كاربرد آنها در طرح های نوآورانه (قسمت سوم)

در قسمت قبلی ارکان انتشار صکوک بیان شد، در ادامه این بخش از مقاله به معرفی انواع صکوک و کاربردهای آن می پردازیم. اوراق صکوک به دو دسته غیر انتفاعی و انتفاعی طبقه بندی می شود. از جمله پرکاربردترین...
طراحی کمپین تبلیغات سیاسی

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 09:20

طراحی کمپین تبلیغات سیاسی

کمپین تبلیغاتی در معنای عام مجموعه ای از فعالیت های تبلیغاتی چندجانبه است که قبل از هر چیز باید پیام هدف کمپین و مخاطب آن تعیین شده و با برنامه ریزی دقیق بکوشد پیام مناسب را در دوره زمانی مناسب، با...
بررسی شیوه جدید کمپین های تبلیغاتی بزرگ / روند تفسیر معکوس

سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 09:10

بررسی شیوه جدید کمپین های تبلیغاتی بزرگ / روند تفسیر معکوس

در دنیای هزاربعدی کنونی شرکت ها تلاش می کنند از تمام قوا برای ایجاد تمایز در محصولات و خدمات استفاده کنند و هر روز با ایجاد یک مزیت رقابتی در کالا و خدمت خود همچنان به حفظ مشتریان بپردازند. آنها...
خلاقیت جمعی و جمع سپاری در كسب و كار

دوشنبه, 11 ارديبهشت 1396 - 12:00

خلاقیت جمعی و جمع سپاری در كسب و كار

وقتی به دنبال خلاقیت در كسب و كار هستیم، اولین روشی كه به ذهن می رسد، خلاق تر شدن كاركنان و مدیران است. بعد هم برون سپاری یا همكاری با شركتی خلاق و نوآور. اما امروزه راه حلی جدید در سازمان های كشورهای...
چرایی پیدایش و اهمیت مفهوم جاری سازی استراتژی

دوشنبه, 11 ارديبهشت 1396 - 09:30

چرایی پیدایش و اهمیت مفهوم جاری سازی استراتژی

انسان موجودی است میان شدن و بودن، میان رویا و واقعیت، میان آرزو و عمل، میان ذهنیت و عینیت و میان خواست و هست. اما وقتی به تاریخ می نگریم همواره و به دفعات شاهد ناکامی در رسیدن به آرزوها و عملی نشدن...
یادگیری سازمانی و نقش آن در بهبود فرهنگ سازمانی

یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 16:45

یادگیری سازمانی و نقش آن در بهبود فرهنگ سازمانی

عضو هیات علمی و مدیر گروه مدیریت دانشگاه خاتم در محیط پرتلاطم و متغیر امروزی سازمان ها با مشکلات بیشتری نسبت به گذشته مواجه هستند.محیطی که رقابت را شرط حیات سازما نها قرار داده است و هر سازمانی برای...
مدیریت راهبردی فرهنگ سازمانی

یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 14:54

مدیریت راهبردی فرهنگ سازمانی

فرهنگ برنامه ریزی مشترك ذهنی، تعریف شده است. این برنامه ریزی ذهنی پاسخ افراد را به محیط زندگیشان مشروط می كند. همچنین در برنامه ریزی ذهنی معرف نحوه واكنش افراد به محیط است. در چارچوب مطالعات...
رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی / به نام آن که جان را فکرت آموخت وجیزه نگاهی به فرهنگ سازمانی

یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 14:45

رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی / به نام آن که جان را فکرت آموخت وجیزه نگاهی به فرهنگ سازمانی

اگر فرهنگ را اساسی ترین عامل پیشرفت و توسعه ی کشورها بدانیم، بیراهه نرفته ایم؛ چرا که بنیان های علمی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جوامع بشری، ریشه در فرهنگ دارد. اگر پای بندی به قوانین و مقررات یک...
افکار یک تبلیغاتچی ( بخش پنجم)

یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 12:15

افکار یک تبلیغاتچی ( بخش پنجم)

پنجمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را با پرداختن به چند مفهومی که در جایگاه یابی می تواند نقش بسیار پراهمیتی داشته باشد، آغاز می کنیم، با علم به اینکه در بخش قبلی با نخستین المان که اصالت...
<<  1 2 3 [45 6 7 8  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073308-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز