دوشنبه, 25 دی 1396 - 17:36

مدیرعامل بخش هدست های واقعیت مجازی فیس بوک از آینده این گجت ها خبر می دهد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به دنبال افزایش تعداد کاربران هدست های واقعیت مجازی به یک میلیارد نفر است، اما این هدف با توجه اینکه در سه ماهه تابستان تنها یک میلیون هدست فروخته شده، بلندپروازانه به نظر می رسد.

فردی که این ماموریت دشوار را بر عهده گرفته کسی جز هوگو بارا (Hugo Barra) نیست. او تا سال 2013 مسئول توسعه اندروید در گوگل بود و پس از آن به عنوان یکی از مدیران ارشد شیائومی نقش برجسته ای را در رشد فوق العاده این کمپانی ایفا کرد.

وی پس از جدا شدن از شیائومی به عنوان مدیرعامل بخش واقعیت مجازی فیس بوک، جای خالی مدیرعامل آکیلس، یعنی «برندان آیریب» را پر کرد.

بارا چند روز پیش در رویداد CES اعلام کرده آکیلس در حال همکاری با شیائومی برای تولید اولین هدست واقعیت مجازی «Oculus Go» است.

از نظر بارا، توسعه هدست های مستقل از کامپیوتر و اسمارت فون کلید اصلی تبدیل آنها به یک جریان گسترده و افزایش تعداد کاربران است:

استفاده از هدست های مستقل از بالاترین پتانسیل برای افزایش تعداد کاربران برخوردار است، چرا که بدون دغدغه تنظیم هدست یا قطع شدن کابل ها کافی است آن را روی سرتان بگذارید.

در ادامه خلاصه ای از مصاحبه سایت Recode با او را در حاشیه رویداد CES ارائه شده است.

آیا آکیلس پُلی برای ورود فیس بوک به بازار چین است یا این همکاری به بخش هدست محدود می شود؟

ما به دنبال همکاری با کمپانی خوشنامی بودیم که در زمینه هدست های واقعیت مجازی نیز تجربه داشته باشد، بنابرین فکر می کنیم این همکاری به آکیلس محدود شود.

چرا مدیریت بخش هدست فیس بوک را پذیرفتید؟

نخستین تجربه کاری من کارآموزی در یکی از مراکز والت دیزنی بود که نوعی واقعیت مجازی منسوخ شده به شمار می آید و همین کار مرا به این زمینه علاقه مند ساخت.

پس از پیوستن به این مجموعه چه کارهای متمایزی صورت داده اید؟

یکی از مواردی که روی آن تمرکز کرده ام افزایش سهولت استفاده از هدست و عرضه آن با قیمتی مقرون به صرفه بوده است.

بزرگترین سوءتفاهم در مورد واقعیت مجازی چیست؟

به نظرم این ایده است که از هدست برای منزوی شدن و کناره گرفتن از اطرافیان و دنیای واقعی استفاده می شود. از نظر ما هدست وسیله ای برای برقراری ارتباط واقعی تر با کسانی است که در دسترس و نزدیکی شما قرار ندارند.

جدای از قیمت مناسب چه ایده دیگری برای جذب کاربران بیشتر دارید؟

اگرچه ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم، اما ایجاد محتوا و کاربردهای گسترده در دستور کار ما قرار دارد.

شما در اوایل توسعه اندروید در گوگل حضور داشتید، روزهای اول توسعه هدست را در مقایسه با اندروید چگونه ارزیابی می کنید؟

هدست های واقعیت مجازی روزهای اول توسعه موبایل ها را برای من تداعی می کنند. در این دروان ما همیشه ناچار به یادگیری مطالب جدید بودیم و اکنون همین مسئله در توسعه هدست های واقعیت مجازی جریان دارد.

اگر امسال تنها بتوانید به یک هدف دست پیدا کنید، این هدف چه خواهد بود؟

پیشگام شدن در توسعه هدست های واقعیت مجازی مستقل برای ما مهم ترین هدف است و با توسعه Oculus Go نخستین گام را در این زمینه برداشته ایم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی