پس از دو سال سخت که جهان درگیر کرونا بوده، بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که امسال می تواند درخشان ترین موقعیت برای شروع قدرتمند فعالیت های تجاری و رونق بازارهای مختلف باشد. در این زمینه فراموش نکنید که تجربه کرونا این موضوع را به اثبات رسانده است که اگر در زمینه فروش آنلاین تمرکز داشته باشید، با آسیب های کمتری هم مواجه خواهید بود. برای مثال آمازون با تکیه بر این اصل، حتی موفق شد تا آمارهای فروش به مراتب بالاتری را داشته باشد. در دو سال سخت اکثر کسب و کارها، طلایی ترین آمارهای خود را به ثبت برساند. در کنار این موضوع، نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که هر ساله، روش های مختلفی برای فروش آنلاین موفق ارائه می شود و بسیاری از اقدامات دیگر نتیجه لازم را به همراه ندارند. به همین خاطر تحلیل اقدامات انجام شده در سال های گذشته، ابدا تضمین کننده موفقیت شما نخواهد بود. در این راستا آگاهی از تاثیرگذارترین اقدامات، می تواند عملکرد شما را دگرگون سازد. در این راستا این امر که بدانید کدام اقدامات می تواند نتایج بالاتری را به همراه داشته باشد، بسیار مهم خواهد بود. با این حال تعداد زیادی اقدام نیز باعث می شود تا احتمال انجام آنها، کمتر شود. به همین خاطر در ادامه پنج مورد منتخب را بررسی خواهیم کرد.
1-فعالیت حرفه ای در تیک تاک
درواقع تیک تاک بسیاری از آمارهای موجود در زمینه شبکه های اجتماعی را جا به جا کرده و سلطه شبکه های آمریکایی را شکسته است. درواقع اگر این برند دچار تحریم نمی شد، بدون شک پتانسیل رقابت با شبکه هایی نظیر اینستاگرام، یوتیوب و یا حتی فیس بوک را نیز دارد. با این حال این شبکه هنوز هم بالاترین سرعت رشد را دارد و به علت جذابیت فوق العاده محتواها که شامل ویدئوهای چند ثانیه ای است، در حال رکوردشکنی های جدید می باشد. در این راستا با توجه به سابقه فعالیت کم، رقابت در این شبکه خصوصا در بین کسب و کارها پایین تر بوده و شما می توانید با اقداماتی حرفه ای و مداوم، شانس رشد و کسب موفقیت بالایی را داشته باشید. در این زمینه شما باید ایده ای را داشته باشید که صرفا تجاری نباشد و به خوبی بتواند مخاطب را سرگرم نماید. در این راستا همکاری را تیک تاکرها نیز بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه فعالیت جارد اندرسن، می تواند الگوی بسیار خوبی برای شما باشد. درواقع وی با کلیپ های خلاقانه و جذاب خود، تبلیغ محصولات مختلف را انجام می دهد و منجر به فروش بالاتر آنها می شود.
مطلب مرتبط: معمای اولین فروش آنلاین و راهکارهای آن
2-تمرکز بر روی قابلیت SHORTS
موقعیت های باورنکردنی تیک تاک باعث شده تا دو ابربرند یوتیوب و اینستاگرم نیز قابلیت های مشابه ای را ارائه دهند که در این زمینه یوتیوب به عنوان بزرگترین بستر اشتراک گذاری ویدئو، به مراتب بهتر عمل کرده است و توصیه می شود که در کانال یوتیوب خود، به این بخش توجه بیشتری را داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که امروزه مخاطب، چندان حوصله دیدن ویدئوهای طولانی را ندارد و این موضوع خصوصا اگر اقدام تبلیغاتی باشد، شانس دیده شدن را به شدت کاهش خواهد داد. با این حال هیچ فردی نسبت به یک ویدئو چند ثانیه ای، واکنش بدی را ندارد. در این راستا توصیه می شود که به دنبال بازنشر محتواهای ایجادشده از سوی مخاطبان خود هم باشید. درواقع آمارها حاکی از آن است که محتوای مخاطبان، جذاب ترین نوع محتوا محسوب می شود و شما می توانید با بازنشر آنها، بخشی از نیاز محتوایی خود را نیز بدون دردسر خاصی، تامین نمایید. در این زمینه بسیاری از یوتیوبرها به ویدئوهای ارسالی و میم های ساخته شده مخاطبان خود، واکنش نشان می دهند که جذابیت بسیار بالایی به همراه دارد. با این حال شما این اقدام را باید با ایده های مختلف، برای قابلیت Shorts پیاده سازی نمایید. همچنین می توانید با تمرکز بر روی بخش REELS اینستاگرام نیز به صفحه خود در این شبکه اجتماعی نیز جانی دوباره بدهید.
3-واقعیت افزوده از محصولات خود داشته باشید
واقعیت افزوده ابتدا توسط اسنپ چت ارائه شد و در مدت زمان کوتاهی، توجهات جهانی را به سمت خود جلب نمود. درواقع تا قبل از آن، افراد برای خرید تنها به عکس و فیلم از محصول محدود بودند. با این حال اکنون افراد می توانند به صورت مستقیم، تجربه استفاده از محصول را داشته باشند. در این راستا شما باید در سایت و اپلیکیشن خود، این امکان را اضافه کنید. خوشبختانه برندهای مختلفی وجود دارد که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. به همین خاطر ابدا نباید نگرانی داشته باشید. در نهایت با بررسی آمارهای برندهایی که از این تکنولوژی استفاده کرده اند، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه، نتیجه بخش بوده است. در این راستا بسیاری از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز به دنبال انجام چنین اقدامی برای برندهای مختلف هستند. این امر به معنای آن است که شما در صفحه تجاری محصول می توانید استیکر محصولات خود را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید. درواقع این بخش می تواند به یک اقدام بسیار سرگرم کننده نیز تبدیل شود.
4-پخش زنده خرید افراد
درواقع در چند سال اخیر پخش زنده یک ترند جدی بوده است. با این حال بالاترین تاثیر از این اقدام را زمانی به دست خواهید آورد که خرید افراد را به صورت زنده نشان دهید. در این زمینه می توان یکی از نمایندگی های فروش حضوری را مورد توجه قرار داد. درواقع این امر که افراد حس کنند شما برندی معتبر هستید و افراد دیگری نیز از شما خرید می کنند، بسیار مهم خواهد بود. خوشبختانه اکثر شبکه ها، چنین قابلیتی را دارند. بهتر است که هر روز، زمانی را به این اقدام اختصاص دهید. در این راستا حتی می توانید از اینفلوئنسرها دعوت نمایید تا یک روز از روند فروش محصولات و وضعیت فروشگاه های شما را به نمایش بگذارند تا بازدید بالاتری را هم داشته باشید.
مطلب مرتبط: 10 راهکار ساده برای افزایش فروش آنلاین
5-اینفلوئنسر مارکتینگ را جدی تر بگیرید
از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار دهید، مسئله همکاری با اینفلوئنسرها است که روش های گوناگونی دارد. به همین خاطر نیز بهتر است که یک دوره آموزشی را طی کرده باشید و مقالات مرتبط با آن را مطالعه نمایید. در این راستا سال 2022 باید نقطه شروع همکاری بیشتر با این گروه باشد. در این راستا بهتر است که همکاری شما در قالب یک کمپین باشد تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید.