شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای انتخاب بهترین قطار برای سفر به مشهد: فدک یا رجا؟

اکثر مسافرینی که قصد سفر به مشهد را دارند به دلایل متعددی نظیر قیمت به صرفه و امکانات و خدمات خوب از میان وسایل حمل ونقل مختلف قطار را انتخاب می کنند. ازآنجا که مسیرهای ریلی به سمت مشهد جزء شلوغ ترین مسیرهای ریلی کشور به حساب می آید، اکثر شرکت های ریلی قطارهایی را در این مسیر دارند که از اقصی نقاط ایران به شهر مشهد مسافر می برند. از میان این شرکت ها دو شرکت فدک و رجاء را می توان جزء محبوب ترین شرکت های ریلی این مسیر دانست.

در این مقاله قصد داریم قطارهای این دو شرکت ریلی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام سفر به شهر مشهد داشته باشید.

نکته: برای آنکه مطالبی را در این مقاله توضیح دهیم، لازم است که مثالی را در هر بخش ذکر کنیم. اگر مثالی را مشاهده کردید، مربوط به بلیت قطارهای شرکت رجا و فدک در مسیر تهران به مشهد و بالعکس در اردیبهشت­ماه است.

انواع بلیط قطار رجا و فدک در مسیر مشهد

قبل از آنکه بخواهیم به بررسی انواع بلیط قطار دو شرکت ریلی فدک و رجا در مسیر مشهد بپردازیم، باید بدانید که قطارها را می توان به طورکلی بر اساس معیارهای زیر طبقه بندی کرد:

1.تعداد ستاره های قطار: هرچه خدمات و امکانات یک قطار بیشتر شود، تعداد ستاره های آن بیشتر می­گردد. قطارهای موجود در سیستم حمل ونقل ریلی کشور از این نظر به سه دسته قطارهای ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره طبقه بندی می شوند.

  1. نوع سالن: قطارها را می توان براساس نوع سالن به سه دسته قطارهای اتوبوسی، قطارهای کوپه ای ۶ نفره و کوپه ای 4نفره طبقه بندی کرد.

در ادامه با انواع بلیط این دو شرکت ریلی بیشتر آشنا می شوید.

شرکت ریلی رجاء یکی از قدیمی ترین شرکت های ریلی فعال در ایران است. یکی از مزیت های این شرکت ریلی تنوع قطارهای آن است. در مسیر ریلی تهران به مشهد می توانید قطارهای ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره رجا را پیدا کنید. همچنین قطارهای رجا در این مسیر ریلی شامل قطارهای اتوبوسی، کوپه چهارنفره و کوپه شش­نفره می شود. کمترین قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا مربوط به قطار اتوبوسی ۴ ستاره صبا است که قیمت آن به ازای هر بزرگسال برابر با ۲۰۰ هزار تومان است. گران ترین آن نیز مربوط به قطار کوپه ای ۴ نفره، ۵ ستاره زندگی با پذیرایی و شام است که قیمت آن برای هر بزرگسال حدود ۸۰۰ هزار تومان است.

قطارهای فدک برخلاف قطارهای رجاء تنوع زیادی ندارد. تمامی قطارهای فدک ۵ ستاره دارند و به عنوان قطارهای لوکس در سیستم حمل ونقل ریلی کشور شناخته می شوند. تمامی این قطارها نیز کوپه ی چهارنفره است. تنها تفاوت قطارهای فدک در کلاس آن هاست. از این نظر قطارهای فدک را می توان به ۲ نوع زیر طبقه بندی کرد:

  • قطار اکونومی فدک
  • قطار بیزینس فدک

در مسیر ریلی تهران به مشهد می توانید انواعی از قطارهای زیر را مشاهده کنید:

  • قطار ۵ ستاره ی اکونومی پلاس فدک: قیمت بلیط آن برابر با ۷۹۲ هزار تومان است.
  • قطار ۵ ستاره فدک با صبحانه سرد و گرم: قیمت بلیط این قطار معادل با حدود ۷۸۸ هزار تومان است.

قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا

لوکس ترین قطارها مربوط به کدام شرکت ریلی است؟

لوکس ترین قطارهای مشهد متعلق به قطارهای ۵ ستاره است. تمامی قطارهای فدک از نوع قطارهای ۵ ستاره به حساب می آید. با خرید بلیط قطارهای فدک امکانات و خدمات مختلفی نظیر موارد زیر به شما ارائه می گردد:

  • سیستم صوتی و تصویری مجهز
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی و همچنین سرو نامحدود نوشیدنی گرم در طول سفر
  • امکان احضار مهمان دار به داخل کوپه
  • قابلیت تنظیم دمای داخل کوپه توسط مهمانان
  • وجود دوربین مداربسته داخل راهروها برای کنترل امنیت واگن ها
  • قابلیت تنظیم روشنایی داخل کوپه
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن که مطابق با استانداردهای روز دنیا است.
  • اینترنت در داخل هر کوپه
  • طبخ غذاهای ایرانی و بین المللی توسط سرآشپز اتریشی
  • مهمان نوازی توسط مهمانداران آموزش دیده

شرکت ریلی رجا نیز قطار زندگی را دارد. قطار زندگی رجا جزء قطارهای ۵ ستاره و لوکس به حساب می آید. با خرید بلیط قطار ۵ ستاره زندگی رجاء امکانات زیر به شما ارائه می شود:

  • سرو دسر و نوشیدنی خوشامدگویی
  • توزیع هدفون و دمپایی راحتی به مسافران
  • قابلیت احضار مهمان دار و داخل کوپه
  • ارائه پک بهداشتی
  • امکان تهیه بلیط همراه با عصرانه، شام و حتی شام ویژه
  • ارائه سرویس خواب شامل لحاف، بالش و تشک با کیفیت
  • وجود دو مانیتور ۱۸ اینچ در هر کوپه برای تماشای برنامه های تلویزیونی
  • سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با امکان انتخاب فیلم و موسیقی به همراه ریموت
  • امکان تنظیم دما و نور در داخل کوپه
  • قابلیت اتصال به اینترنت برای مسافران در داخل کوپه ها

قیمت بلیط قطار فدک 5 ستاره

ارزان ترین بلیت قطار برای کدام شرکت ریلی است؟

قبل از آنکه به پاسخ این سؤال بپردازیم، لازم است بدانید که قیمت بلیط قطار مشهد به ۳ عامل بستگی دارد. در ادامه این ۳ مورد را مشاهده می کنید:

  1. شرکت ریلی: قیمت بلیط قطار شرکت های ریلی مختلف می تواند تا حدودی با یکدیگر متفاوت شوند.
  2. تعداد ستاره های قطار: هرچه ستاره هایی قطار بیشتر شود، امکانات و خدمات آن بهتر و قیمت آن بالاتر می رود.
  3. نوع سالن: به طورکلی قیمت قطارهای کوپه­ای از اتوبوسی گران تر است. همچنین هزینه خرید بلیط قطارهای کوپه ای چهارنفره در مقایسه با کوپه شش نفره بیشتر می­شود.

ازآنجاکه شرکت ریلی رجا قطارهای متنوع تری را در این مسیر دارد، شما می توانید قطارهای ۳ ستاره یا اتوبوسی این شرکت ریلی را خریداری کنید تا هزینه های سفرتان کاهش پیدا کند. اما قطارهای فدک تنها از نوع قطارهای کوپه ای چهارنفره و ۵ ستاره است؛ به همین دلیل قیمت بلیط قطار فدک 5 ستاره گران تر از قطارهای رجا می شود.

بلیط قطار رجا را بخریم یا فدک؟

اگر قصد دارید تا در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ قطارهای رجا بروید. از جمله ارزان ترین قطارهای رجاء می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطار ۴ ستاره اتوبوسی صبا
  • قطار ۳ ستاره ۶ تخته پارسی
  • قطار ۴ ستاره ۴ تخته سیمرغ

اما اگر به دنبال قطارهای لوکس با امکانات و خدمات باکیفیت هستید، می توانید به سراغ قطار ۵ ستاره زندگی رجا بروید یا از میان قطارهای مختلف شرکت ریلی فدک یک کدام را برای خود انتخاب کنید.

چگونه بلیت های قطار رجا و فدک را خریداری کنیم؟

برای آنکه بتوانید بلیت قطارهای شرکت ریلی رجا و فدک را به راحتی با یکدیگر مقایسه کنید، به وب سایتی نیاز دارید که بتواند لیستی از بلیط قطار انواع شرکت های ریلی را در یک صفحه به شما نمایش دهد. وب سایت بازار آنلاین خدمات سفر که با نام سفرمارکت شناخته می شود این کار را برای شما انجام می دهد.

شما می توانید از بخش فیلترها استفاده کنید و نتایج جستجو را محدود به بلیط قطارهای دو شرکت ریلی رجا و فدک کنید تا بتوانید با مقایسه این دو شرکت ریلی مناسب ترین بلیط قطار را متناسب با بودجه، زمان و علاقه خود خریداری کنید.

جمع بندی

اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ قطارهای شرکت ریلی رجا یا فدک بروید. قطارهای رجا هم برای افرادی مناسب است که به دنبال سفری لوکس هستند و هم افرادی که می خواهند در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنند. قطارهای شرکت فدک نیز امکانات و خدمات لوکسی را به مسافران ارائه می کند. در این مقاله سعی کردیم انواع بلیت قطارهای این دو شرکت ریلی را به شما معرفی کنیم و روشی را عنوان کنیم که از طریق آن بتوانید به راحتی انواع بلیت قطارهای این دو شرکت را در یک صفحه مشاهده کنید و با مقایسه امکانات، خدمات و قیمت آن ها مناسب ترین را برای خود برگزینید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UT5Qh1Jj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه