شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بلیط چارتر هواپیما نوعی از خدمات آژانس های هوایی و گردشگری به مسافران است. این آژانس ها با دربست کردن پروازهای ایرلاین ها و خرید کلی آنها، می توانند بلیط ها را با قیمت پایین تری به مسافران خود بفروشند. این بزرگ ترین ویژگی بلیط چارتر است که باعث اختلاف قیمت بلیط یک پرواز بین آژانس های مختلف و تفاوت قیمت میان بلیط های سیستمی و چارتری می شود. هر اندازه که آژانس چارتر کننده میزان تخفیف بیشتری را بر روی بلیط های چارتر اعمال کند، امکان خریدن ارزان تر آن وجود دارد. از همین روست که قیمت بلیط های چارتر معمولا از بلیط های سیستمی نیز ارزان تر است زیرا آژانس بلیط های پرواز را به نوعی به حراج می گذارد.

شرایط تغییر ساعت یا کنسلی بلیط چارتر هواپیما

اما از آنجایی که کارگزار بلیط چارتر هواپیما آژانس چارتر کننده است شرایط ویژه ای دارد که به آن آژانس بستگی دارد. این نکته که امکان تغییر زمان بلیط چارتر و یا کنسل کردن و استرداد هزینه بلیط وجود داشته باشد، قانونی است که یک آژانس آن را تعیین می کند. در واقع باید هنگام خرید بلیط چارتر به نکات مختلفی توجه کرد تا در صورت نیاز به تغییر ساعت یا کنسلی بلیط، دچار مشکلی نشد. در این مقاله قصد داریم شرایط تغییر ساعت و یا کنسلی بلیط چارتر هواپیما را با هم بررسی نماییم.

قوانین و مقررات مربوط به تغییر ساعت بلیط چارتر

تغییر روز یا ساعت بلیط چارتر یکی از مواردی است که تفاوت این نوع بلیط را با بلیط های سیستمی مشخص می کند. در واقع زمانی که بلیط سیستمی خریداری می کنیم، احتمال دارد نیاز داشته باشیم که زمان پروازمان را تغییر دهیم. این امر بر اساس شرایط مسافران تعیین می شود و دلایل بی اندازه زیادی دارد. چنان که می دانیم امکان تغییر ساعت بلیط سیستمی و هم چنین تغییر دادن روز آن به سادگی وجود دارد و مسافر با پرداخت هزینه ای به عنوان جریمه این تغییر، قادر است بلیط خود را عوض کند.

باید در نظر داشت میزان جریمه تغییر ساعت پرواز در بلیط های سیستمی کمتر از کنسل کردن همان بلیط ها است، اما شرایط تغییر ساعت بلیط چارتر با بلیط های سیستمی متفاوت است. در واقع این شرایط بسته به آژانس چارتر کننده دارد اما به نظر می رسد کمتر آژانسی به تغییر دادن ساعت بلیط چارتر مسافرانش اقدام می نماید. در واقع تغییر ساعت برابر با سوخت کامل بلیط هواپیما چارتر است، پس باید هنگام خرید بلیط چارتر از زمان آن اطمینان کامل داشته باشیم تا مشمول پرداخت جریمه ای سنگین که همان قیمت بلیط هواپیما است، نشویم. 

قوانین و مقررات مربوط به کنسلی بلیط چارتر    

قوانین و مقررات مربوط به کنسلی بلیط چارتر

قوانین کنسلی بلیط چارتر کمابیش مشابه قوانین تغییر ساعت است. اما بعضی از آژانس ها و سایت های فروش بلیط، امکان کنسل کردن بلیط چارتر را همانند بلیط های سیستمی به مسافرانشان می دهند. زمان خرید بلیط و میزان تقاضای مسافران برای خرید بلیط، از عوامل تاثیرگذار بر سیاست های یک آژانس هواپیمایی در کنسل کردن بلیط چارتر است.

در واقع هدف این سایت ها خدمات رسانی بهتر به مسافران است و بنابراین در صورتی که سیاست های آنها امکان کنسلی بلیط چارتر را به مسافران بدهد، با کم کردن هزینه جریمه از کل مبلغ بلیط، باقی آن را به مسافران پرداخت می کنند. در میان پلتفرم های فروش بلیط، خدمات کنسلی بلیط چارتر در دو سایت یوتراورز و قاصدک 24 انجام می شود. این دو پلتفرم از جمله آژانس هایی هستند که قوانین ساده تری برای کنسل کردن بلیط چارتر برای مسافران دارند و در مواردی خاص این بلیط ها را کنسل می کنند.

از سوی دیگر امکان دارد از طریق تماس با سایر پلتفرم ها مانند فلایتیو یا علی بابا خدمات ویژه کنسلی بلیط چارتر را دریافت نمایید. برای این که بتوانید بلیط چارتر را در این پلتفرم ها کنسل کنید، باید حتما از همان سایت ها بلیط را خریده باشید. سپس باید برای کنسل کردن بلیط با کارشناسان این سایت ها تماس بگیرید و درخواست خود را مبنی بر کنسلی بلیط چارتر اعلام نمایید. کارشناسان با سنجیدن شرایط، مبلغ جریمه را برای شما اعلام می کنند. پس از آن در سایت مربوطه در بخش کنسلی بلیط، در صفحه کاربری یا پروفایل خود، تقاضای خود را ثبت نمایید. در نهایت مبلغ پرداختی برای بلیط با کسر جریمه به شما باز پس داده خواهد شد.

خرید بلیط ارزان هواپیما از فلایتیو

بهترین بلیط چارتر هواپیما را از کجا خریداری کنیم؟

به منظور خرید بهترین بلیط چارتر هواپیما و خرید بلیط ارزان هواپیما بهتر است به سایت های معتبر فروش بلیط و آژانس های گردشگری با خدمات همه جانبه سر بزنیم. چنان که توضیح دادیم، بلیط های چارتر خدماتی از جانب آژانس های هواپیمایی است. آژانس تمام یا بخشی از بلیط های یک پرواز از یک ایرلاین را به صورت یکجا خریداری کرده و با قیمت پایین تر به مسافران می فروشد. حال در نظر داشته باشید که هر اندازه آژانس معتبرتر بوده و گردش حساب آن با ایرلاین مربوطه بیشتر باشد، راحت تر می تواند بلیط های پروازها را چارتر کند.

این بدان معنی است که در یک آژانس هواپیمایی معتبر مانند فلایتیو، علی بابا، مستر بلیط و... امکان چارتر کردن بلیط پرواز بیشتر از آژانس های کمتر شناخته شده است. این آژانس ها می توانند تعاملات بیشتری با ایرلاین ها داشته باشند و شرایط چارتر کردن برای آنها آسان تر است. به همین منظور ما می توانیم گزینه های بلیط چارتر بیشتری را برای روزها و ساعات مختلف پروازی در این آژانس ها مشاهده کرده و قدرت انتخاب بهتری برای خرید بلیط داشته باشیم.

خرید بهترین بلیط چارتر هواپیما از فلایتیو

مقایسه شرایط کنسلی بلیط چارتر با بلیط های سیستمی

یکی از موارد مهمی که مسافران باید پیش از خرید بلیط چارتر یا سیستمی از آن اطلاع حاصل کنند، شرایط کنسلی این دو نوع بلیط است. در واقع بلیط های سیستمی، در هر شرایطی قابل استرداد، تعویض و یا کنسل کردن هستند در حالی که همان طور که ذکر شد، استرداد بلیط چارتری هواپیما به سادگی بلیط های سیستمی قابل نیست. بنابراین خرید بلیط های چارتر برای کسانی مناسب است که در مورد زمان سفر خود قطعیت کامل دارند و تحت هیچ شرایطی قصد تغییر آن را ندارند.

نکته دیگری که در مقایسه بلیط های چارتر با سیستمی باید در نظر داشت، قیمت آن برای سنین مختلف است. بلیط های سیستمی که قاعدتا از بلیط های چارتر گران تر هستند، برای کودکان با قیمت پایین تری به فروش می رسند در حالی که قیمت بلیط چارتر برای همه سنین یکسان است. بنابراین علاوه بر توجه به مقوله شرایط کنسلی بلیط چارتر در مقایسه با بلیط های سیستمی، خوب است هنگام خرید بلیط به سن مسافران همراه نیز توجه کنیم تا سفری به صرفه با قیمت بلیط مناسب داشته باشیم.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ysYSAA5g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه