شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پیدا کردن راه درست در مسیر تحصیلی و یا شغلی کار راحتی نیست. همه‌ی ما تجربه سرگردانی در این مسیر ها را داریم. زمان انتخاب رشته تحصیلی علاقه یک سوی ماجراست و فشار اجتماعی سوی دیگر ماجرا. زمان انتخاب شغل درگیر ارتباط شغل با رشته تحصیلی می شویم. از کجا بدانیم استعداد چه چیزی را داریم؟ از کجا بفهمیم که نقاط ضعف و قوت مان چیست؟ از کجا بدانیم که کدام رشته تحصیلی و یا کدام شغل برای ما بهتر است؟

فضای خالی ارزیابی های شناختی و استعدادیابی در سیستم آموزشی ایران جرقه ای بود تا نیکارو راه اندازی شود.

نیکارو، معرفی آموزشگاه ها و باشگاه های کشور

نیکارو چیست؟

نیکارو بستری آنلاین است که به رشد و توسعه افراد کمک می کند. نیکارو با استفاده از آزمون های استعدادیابی، ارزیابی شناختی، تحلیل نقاط ضعف و قوت افراد به آن ها کمک می کند تا مسیر بهتری را در تحصیل و آینده شغلی خود انتخاب کنند.

نیکارو با آزمون های ارزیابی شناختی مبتنی بر توانمندی های اساسی مغز، با تاکید بر یادگیری هدفمندِ مهارت که متناسب با استعداد افراد است به آن ها کمک می کند تا مسیر موفقیت را ساده تر و سریع تر طی کنند و در ادامه با معرفی مراکز آموزشی مناسب افراد را در توانمندسازی شان همراهی می کند.

خدماتی که نیکارو در حال حاضر به مخاطبین ارائه می دهد دو دسته است. آزمون های ارزیابی شناختی و استعدادیابی و معرفی مراکز آموزشی در سطح کشور.

نیکارو، از استعدادیابی تا مهارت آموزی

خدمات استعدادیابی و ارزیابی شناختی

نیکارو با استفاده از دانش روز روانشناسی و علوم شناختی و با استفاده از روش های نوین ارزیابی، بستۀ استعدادیابی و ارزیابی شناختی اختصاصی را ارائه کرده است. این بسته ها به افراد کمک می کند با آگاهی از توانایی ها و ظرفیت های ذهنی خود مناسب ترین مسیر شغلی و تحصیلی خود را پیدا کنند و مسیر دستیابی به موفقیت را ساده تر و سریع تر طی کنند.

این آزمون های شناختی در در نوع فردی و گروهی برگزار می شود و به افراد کمک می کند تا:

  1. ابعاد مختلف توانمندی ها و ظرفیت های ذهنی خود را بشناسند.
  2. انتظارات واقع بینانه ای از خود شکل دهند.
  3. با آگاهی از نقاط قوت و ضعف خود در مسیر مناسبی متمرکز شوند.
  4. با فراهم کردن شرایط مناسب و بستر پیشرفت در مسیر استعدادشان به موفقیت برسند.

این آزمون ها شخصی سازی شده اند. استعدادیابی فردی هر کدام از گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت جداگانه طراحی شده. تمامی این آزمون ها دارای اعتبار علمی جهانی اند و برای طراحی آن ها از متخصصین زیادی کمک گرفته شده. در کنار این ها سرعت و در دسترس بودن این آزمون ها به صورت آنلاین و ارائه گزارش های چند رسانه ای آن ها باعث می شود ارزش این بسته های ارزیابی بیشتر شود.

 

آزمون استعدادیابی کودک و نوجوان

استعدادیابی کودکان و نوجوانان می تواند کمک ویژه ای در مسیر پرورش استعداد هایشان باشد. با این آزمون ها والدین راحت تر می توانند فرزندان خود را در مسیر موفقیت همراهی کنند.

بسته استعدادیابی و ارزیابی نیکارو با بهره گیری از دانش روز علوم شناختی به ارزیابی توانایی های اساسی و پایه ای ذهنی می پردازد و گزارش های تفصیلی و دقیق از عملکرد کودکان ارائه می دهد.

آزمون های استعدادیابی برای کودکان 5 و 6 سال و بسته دانش آموزش برای کودکان بالای ۷ سال مناسب است.

این آزمون می تواند در مسیر انتخاب "یادگیری مهارت "متناسب با توانمندی ذهنی که احتمال موفقیت بالاتری دارد به کودکان و نوجوانان کمک کند. همچنین این آزمون ها کارکرد غربالگری هم دارد و اگر ضعف یادگیری در دانش آموزان وجود داشته باشد تشخیص داده خواهد شد.

این نکته را هم باید ذکر کرد که بهترین سن برای استعدادیابی 5 تا 12 سال است و هر چه خانواده زمان زودتری ارزیابی را انجام دهند در ارتقا توانمندی فرزندشان میتوانند نقش موثرتری داشته باشند

 

گزارش آزمون های استعدادیابی

نیکارو پس از جلسه ارزیابی، نتایج را در قالب یک گزارش دیجیتال روی پروفایل کاربری در اختیار شما می گذارد. علاوه بر گزارش متنی که به صورت کامل به شرح عملکرد پرداخته است. افراد می توانند از ویدئوهای آموزشی متعددی برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش در خصوص توانایی های ذهنی استفاده کنند. در هر گزارش عملکرد به نکات زیر توجه شده است:

  • ارائه تصویری از توانمندی های مرتبط با یادگیری، از جمله نقاط قوت و ضعف و مشکلات
  • مقایسه عملکرد فرد با همسالان خویش
  • شناسایی چند نیاز آموزشی به صورت اختصاصی
  • توانایی مقایسه با یک نمونه استاندارد
  • کمک به شناسایی توانايی و استعداد خاص فرد
  • ارائه راهبردهای ارتقا و توانمندسازی شناختی
  • نمایش عملکرد در نمودارهای مختلف
  • ارائه شواهد برای پشتیبانی از یک برنامه خاص آموزشي و توانمندسازی
  • ارائه گزارش و تفسیر تست های توجه، حافظه، بازداری رفتاری، سرعت پردازش، انعطاف پذیری، هوش هیجانی و…
  • ویدئو توضیحات شاخص های ارزیابی شده مانند توجه، تمرکز، بارداری و…

 

نظرات کاربران درباره آزمون استعدادیابی کودک و نوجوان

خانم شاداب:
من هر سه فرزندم این آزمون رو انجام دادن و دانش خیلی خوبی درباره شون بهم منتقل شد و با دیدگاه های جدید آشنا شدم.

 

آقای نوروزی:

تقریبا اکثر مشکلاتی که من حس می کردم داره رو برامون با جزئیات به وضوح مشخص کردند و در کنارش نقاط قوت و مهارت هایی که ما متوجه نشده بودیم رو هم مشخص کردند.

 

آزمون استعدادیابی بزرگسالان

بسیاری از افراد در بزرگسالی همان مسیری را که در سال های گذشته انتخاب کرده اند ادامه می دهند. درحالی که شاید درست ترین مسیر برای آن ها نباشد و استعداد هایشان در مسیر دیگری باشد. بسته استعدادیابی بزرگسالان تلاش می کند برای افراد امکان ارزیابی مجدد از توانمندی ها را بصورت دقیق و علمی فراهم کند.

پکیج آزمون استعدادیابی بزرگسالان برای افراد بالای ۱۸ سال در دسترس است.

این آزمون می تواند برای برای آگاهی از وضعیت سلامت روان و انتخاب مسیر تحصیلی و انتخاب مسیر تحصیلی و یا شغلی به کمک افراد بیاید.

 

گزارش آزمون های استعدادیابی

در این بسته استعدادیابی با استفاده از نظر متخصصان مجموعه اي از توانايي هاي شناختي مهم و كليدي با استفاده از آزمون ها نوین مورد بررسی قرار می گیرد. در پایان آزمون دفترچه ای جامع و كامل از عملكرد هر فرد به او ارائه می شود که شخصی سازی شده اند براساس عملکرد فردی جهت ارتقا توانایی های ذهنی پیشنهاد هایی را ارائه می کنند. در هر گزارش عملکرد به نکات زیر توجه شده است:

  • ارائه تصویری از توانمندی های مرتبط با یادگیری، از جمله نقاط قوت و ضعف و مشکلات
  • مقایسه عملکرد فرد با همسالان خویش
  • شناسایی چند نیاز آموزشی به صورت اختصاصی
  • توانایی مقایسه با یک نمونه استاندارد
  • کمک به شناسایی توانایی و استعداد خاص فرد
  • ارائه راهبردهای ارتقا و توانمندسازی شناختی
  • نمایش عملکرد در نمودارهای مختلف
  • ارائه شواهد برای پشتیبانی از یک برنامه خاص آموزشي و توانمندسازی
  • ارائه گزارش و تفسیر تست های توجه، حافظه، بازداری رفتاری، سرعت پردازش، انعطاف پذیری، هوش هیجانی و...

 

نظرات کاربران درباره آزمون استعدادیابی بزرگسالان

آقای قاسمی:
پیشنهادش می کنم. دید خوبی به آدم می ده. واقعا خیلی نقاط ضعف مختلفی داشتم که قابل رفع بود.

آقای حقیقت جو:

هدفم از انجام این آزمون ارتقا خودم در محل کار بود و این آزمون دید خوبی از نقاط ضعفم بهم داد.

 

آزمون ارزیابی شناختی برای سازمان ها

یکی از مهم ترین ارکان رشد و توسعه سازمان گزینش درست منابع انسانی و همچنین استفاده درست از آن هاست. اگر این امر از مسیر درست توجه به نقاط قوت و ضعف فردی عبور کند می تواند در رضایت شغلی نیز موثر واقع شود. پی بردن به ویژگی های ذهنی در سازمان می تواند در کاهش چالش ها نقش بسزایی داشته باشد. نیرویی که عملکرد خوبی ندارد لزوما نیروی بدی نیست بلکه ممکن است در برخی توانایی های شناختی خود نقاط ضعفی داشته باشد که بتوان آن را برطرف کرد.

نیکارو در این پکیج ارزیابی شناختی به سازمان ها کمک می کند تا عملکرد نیروهای خود را بهبود ببخشند.

این آزمون ارزیابی شناختی مبتنی بر یافته های روز علوم شناختی است. عمده روش های ارزیابی ما بر اساس آزمون های کامپیوتری است که مولفه های متعددی از قبیل حافظه، توجه، حل مساله، خلاقیت، برنامه ریزی، انعطاف پذیری و... را مورد ارزیابی قرار می دهند. این مولفه های شناختی می تواند اساس عملکردی ما در موقعیت های گوناگون باشد.

 

گزارش آزمون های استعدادیابی

پس از انجام آزمون نتایج در قالب یک دفترچه دیجیتال در اختیار سازمان ها قرار می گیرد. برای شفافیت بیشتر محتوای گزارش، ویدئوهای آموزشی از طریق پروفایل کاربری هم در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. در هر گزارش عملکرد به نکات زیر توجه شده است:

  • مقایسه عملکرد فرد با همسالان خویش
  • شناسایی یک نیاز آموزشی به صورت اختصاصی
  • سلامت روان (علائم اضطراب، افسردگی، افکار مزاحم و …)
  • توانایی کارکرد اجرایی مغز (حل مسئله، حافظه دیداری و کلامی، توجه کلی، تمرکز کلی، توجه پایدار کلی، بازداری کلی)
  • ارائه شواهد برای پشتیبانی از یک برنامه خاص آموزشي و توانمندسازی
  • بررسی های جامع رفتاری
  • ارائه جدول رده بندی کارکنان با عملکرد برتر در هر شاخص
  • ارائه گزارش فرد به فرد

خدمات ارزیابی و استعدادیابی نیکارو

معرفی مراکز آموزشی در سطح کشور

بخش دوم خدمات نیکارو معرفی مراکز آموزشی مثل آموزشگاه ها و باشگاه های مختلف در سطح شهر هاست. از طریق نیکارو می توان به راحتی باشگاه ها و آموزشگاه های مختلف هر شهر را در هر حوزه ای پیدا کرد و بر اساس تجربه‌ی افراد دیگر بهترین گزینه را انتخاب کرد.

در حال حاضر بیشتر از ۱۸ هزار مجموعه آموزشی در بیشتر از ۱۰۰ شهر ایران در سایت نیکارو ثبت شده اند.

برای ثبت درخواست همکاری با نیکارو می توان به صورت رایگان مجموعه خود را به هزاران کاربر در سراسر کشور معرفی کرد. ثبت آموزشگاه یا باشگاه ورزشی در نیکارو کاملا رایگان است و از این طریق می توان از یک میلیون کاربر ماهانه این سایت برای تبلیغات رایگان خود استفاده کرد.

“نیکارو” برگرفته از “کار نیک” شکل گرفت تا به افراد کمک کند مسیر زندگی خود را بهتر بسازند و تلاش دارد تا مسیر شغلی و یا تحصیلی را برای فرزندان ایران زمین بهتر کند. نیکارو می خواهد به افراد کمک کند تا استعدادهای خود را بیشتر و بهتر بشناسند و در مسیر موفقیت قدم بردارند. نیکارو دست از تلاش برای ساختن جهانی بهتر برنمی دارد.

معرفی آموزشگاه ها و باشگاه های کشور در نیکارو

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cg3K3Spl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه