گلناز نصرالهی، مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با تاکید بر نقش مدیریتی تولیدکنندگان در بازار افزود: تولیدکنندگان در تمام دنیا به شیوههای مختلف محصول خود را به دست مصرفکننده میرسانند.
وی گفت: ایجاد واحد بازاریابی و فروش در کارخانهها، اقدام برای ایجاد فروشگاهها و محلهای عرضه بهصورت مستقیم یا در قالب اعطای نمایندگی به افراد با تجربه در فروش، ایجاد واحد تحقیقات بازار و ارتباط با مصرفکننده نهایی بخشی از اقداماتی است که باید تولیدکنندگان برای آن گام بردارند.
مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک افزود: البته برندسازی نیز میتواند قدرت بازاریابی و فروش شرکتها را افزایش دهد و مانع از انحصار طلبی یک عده شود. کارخانههای نساجی در ایران باید به سمت روشهای نوین حرکت کنند تا در برابر محصولات وارداتی توان رقابت داشته باشند.
نصرالهی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد تغییر رویکرد تولید در ایران است چرا که رقبای بسیار زیادی در خارج از کشور فعالیت دارند و آنها پروسه فروش و بازاریابی را قبل از تولید آغاز میکنند.
وی اظهار کرد: اگر رویکردهای مدیریتی در صنایع نساجی تغییر کند هم قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و هم سیستم بازاریابی و فروش اصلاح میشود.
به گفته نصرالهی، افرادی که به سمت مد و طراحی حتی قدم کوچکی برداشتهاند، به خوبی تاثیر مستقیم آن را در رشد تولید و فروش و حتی سود بیشتر شاهد بودهاند.
مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک همچنین با بیان اینکه صنعت نساجی نزدیک به 9800 واحد تولیدی در سراسر کشور دارد و در مجموع این تعداد واحد سهمی 11 درصدی از کل صنعت کشور و سهمی 12 درصدی از کل اشتغال صنعت را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: صنعت نساجی صنعتی است که سطح اشتغال بسیار بالایی دارد و نیروی انسانی بیشتر، هزینه این صنعت را افزایش داده است؛ این در حالی است که حاشیه سود این صنعت برای تولیدکنندگان ناچیز است.