استفاده از كلمات مصطلح یكی از تاثیرگذارترین استراتژیها در بازاریابی كسبوكار است كه میتواند مورد استفاده قرار گیرد...
تحقیقات بارها و بارها نشان داده است كه مشتریان نسبت به پیامهای تبلیغاتی كه از چرخه اجتماعی دریافت میكنند پذیرش بالاتری دارند تا تبلیغاتی كه مستقیما توسط صاحبان برندها انجام میشود.
در عصر رسانههای دیجیتال، كمپانیها به این فرصت گرانقدر دست یافتهاند كه وارد شبكههای اجتماعی تاثیرگذار شوند و افراد عضو در آن شبكهها را به طرفدارانی قدرتمند برای برند خود تبدیل كنند. «تاثیرگذاران اجتماعی»، همانطور كه میدانید، مصرفكنندگان رسانههای اجتماعی هستند كه گروههایی فعال و قوی در این شبكههای اجتماعی دارند و دارای تعداد زیادی عضو هستند. در شرایطی كه این شبكههای اجتماعی تاثیرگذار تمایل زیادی به داشتن تعداد بالایی از اعضا دارند، چه چیز بهتر از اینكه بتوانید تعداد بالای اعضای آنان را در اختیار داشته باشید كه معمولا اتفاقات یا نوشتههای جالب گروه اصلی را به اشتراك میگذارند. ماركو هنسل، رییس شرکت CEO یكی از افرادی است كه كمپانی خود را با همین ایده بر سر زبانها انداخت كه صاحبان برند میتوانند با استفاده مناسب از شبكههای اجتماعی، از اعضای گروههای پرطرفدار در معرفی صنعت خود استفاده كنند. او دراینباره میگوید: «مردم بهگونهای از تاثیرگذاری شبكههای اجتماعی صحبت میكنند كه گمان میكنید استفاده از این شبكهها مد شده است، اما باید بدانید كه همین شبكهها هم براساس سنت استفاده از كلمات مصطلح در بازاریابی ساخته شدهاند.»
هنسل میافزاید: «حالا امروزه ما هم میخواهیم با استفاده از ایده همین سنت كلمات مصطلح و با استفاده مناسب و درست از تكنولوژی به امر تبلیغات خود سرعت ببخشیم. صدای این رسانههای پرطرفدار اجتماعی حقیقتا بسیار میتواند تاثیرگذارتر از این مسئله باشد كه شما بخواهید پیام تبلیغاتی خود را مستقیما از طرف كمپانیتان بفرستید.»
چهچیز باعث شده است تا رسانهها و شبكههای اجتماعی تا این اندازه بتوانند در حوزه بازاریابی و جلب اعتماد مشتری موفق باشند؟ موفقیت آنها به این دلیل است كه شما نهتنها میتوانید در این شبكهها به مكالمه با مشتریان خود بپردازید و از نظرات آنان بهرهمند شوید، بلكه میتوانید بهراحتی تصمیم بگیرید كه كدامیك از این رسانههای تاثیرگذار میتوانند مشتریان دلخواهتان را به سمت شما جلب كنند. صنایع اجتماعی بهشدت و بهصورت مستمر به مشتریان خود توصیه میكنند تا برای تبلیغات خود از كلمات مصطلح و استفاده از تبلیغات دهانبهدهان و شفاهی استفاده كنند.
businessnewsdaily.com