جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌ریزی برای افرایش مناسبات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: هم اینک حجم روابط تجاری تهران - باکو حدود 500 میلیون دلار است که امید می‌رود این میزان تا سال آینده سه برابر افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز سه‌شنبه در دیدار با شاهین مصطفی یف، وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان، با اشاره به قابلیت و ظرفیت بالای روابط دو کشور و لزوم ارتقای آن، تصریح کرد: ایران اهمیت ویژه‌ای برای توسعه مناسبات با دیگر کشورهای جهان به خصوص همسایگان خود قائل است. رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، خرید مازاد برق این کشور و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های بانکداری، نفت، گاز و پتروشیمی، راه، راه‌آهن و خطوط‌هوایی و مقوله‌های علمی و تحقیقاتی را از جمله محورهای گسترش همکاری‌ها میان دو کشور عنوان کرد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به همراهی هیاتی از بخش‌خصوصی این کشور در این سفر، ابراز امیدواری کرد که این هیأت بتواند تا پایان روز سه‌شنبه به تفاهم‌های لازم در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری با شرکای ایران دست یابد. مصطفی یف با بیان آنکه دو کشور برای افزایش روابط فی‌مابین نقاط اشتراک زیادی دارند، تصریح کرد: تلاش این کشور نیز افزایش مراودات، تعاملات و روابط تجاری در بخش‌های گوناگون پس از تفاهمات هسته‌ای است. وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: روابط بین دو کشور در آینده نزدیک نسبت به شرایط کنونی آن بهبود خواهد یافت و فصل جدیدی در روابط دو کشور دوست و برادر گشوده خواهد شد.

گفتنی است، صبح دوشنبه وزرای دو کشور روی مسائلی چون، انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و همچنین درخصوص تجارت، گمرک و بانکداری مذاکراتی داشتند، هفت کمیته در این زمینه‌ها تشکیل شده که تا عصر دیروز نتایج نشست‌های این کمیته‌ها مشخص شد.
افزایش شمار گردشگران آذربایجانی در ایران از 500 به 800 هزار نفر، اتصال راه‌آهن ایران و آذربایجان از طریق آستارا، افزایش همکاری‌ها در زمینه بهداشت و کشاورزی و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در سال گذشته در باکو دیگر مباحث مطروحه در نشست مشترک وزرای یادشده بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aOwYvA0G
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه