جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون صنایع‌دستی کشور به نمایندگان اقتصادی کشورهای عضو اکو پیشنهاد برگزاری نشستی با مدیران عالی‌رتبه صنایع‌دستی کشورهای عضو و فراهم کردن شرایط تعامل بخش‌خصوصی کشورها با یکدیگر را ارائه کرد. به گزارش مهر، نشست همکاری در زمینه تعامل صنایع دستی در کشورهای عضو اکو دیروز در مجموعه تاریخی نیاوران با حضور مدیران مؤسسه فرهنگی اکو، نمایندگان اقتصادی کشورهای عضو و رییس سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی کشور گفت: دخالت بیگانگان به‌ویژه در سال‌های گذشته باعث شده کشورهای همسایه از یکدیگر دور شوند و کشورهای دور به هم نزدیک شوند. این یکی از تراژدی‌های منطقه است. فرهنگ همسایه در همه کشورها، فرهنگ گسترده‌ای است. متأسفانه اعضای سازمان، انسجام لازم را هنوز پیدا نکرده‌اند و منطقه امروزه بیش از هر زمان به هماهنگی نیاز دارد. امپریالیسم، تهدید مشترک منطقه‌ای است. منطقه ما فقط با احترام به دیگری است که می‌تواند از بحران خارج شود. ما به تعامل احتیاج داریم و این دوستی نه‌تنها خطر امپریالیسم را کاهش می‌دهد، بلکه موجب توسعه کشورهای منطقه نیز می‌شود.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: باید بپذیریم که توسعه همسایه، توسعه کشورهاست. برای این کار باید نزد ملت‌ها و دولت‌های خود فرهنگ‌سازی کنیم. ملت‌های منطقه باید همدیگر را بشناسند. برای چنین کاری راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آنها، صنایع‌دستی، گردشگری و میراث است. گردشگری یکی از بهترین‌هاست. اگر مردم منطقه همدیگر را بهتر بشناسند، خطر تفرقه از بین می‌رود. برای این ارتباط، ما همه گره‌های خوب را داریم. وی افزود: صنایع فرهنگی، صنایع آینده بشر است. صنایع فرهنگی آینده درخشانی دارد و رشد آن در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این صنایع بخش مهمی از صنایع جهان را به خود اختصاص می‌دهند ولی ما در این عرصه با یکدیگر بسیار کم کار کرده‌ایم. 

نامورمطلق در این برنامه چند پیشنهاد به نمایندگان اقتصادی اکو داد و گفت: اگر این پیشنهادات مورد موافقت واقع شد، آن را به دبیرخانه سازمان کل اکو می‌فرستیم و اگر تأیید شود، فصل جدیدی از همکاری‌های فرهنگی و صنایع فرهنگی بین اعضای کشورهای اکو ایجاد شود. 

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: سعی کردیم در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی پیشقدم شویم. بنابراین از اعضای اکو دعوت شد تا به‌صورت رایگان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. افغانستان، ترکیه، ازبکستان و بسیاری از کشورها در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و ما نیز توانستیم به آنها غرفه‌های مناسبی بدهیم. مردم با این کالا و مواد آشنا شدند و باعث نزدیکی مردم ما با مردم کشورهای عضو شدند. ما اگر بتوانیم به تسهیل مبادلات بازرگانی در حوزه صنایع‌دستی و فرهنگی نزد کشورهای مختلف بپردازیم، منطقه ما یکی از مناطق خوب مواد اولیه برای صنایع‌دستی است، ولی اکنون متأسفانه مواد اولیه را از کشورهای دورتر خریداری می‌کنیم؛ درحالی‌که کشورهای عضو، مواد اولیه خوبی دارند. بنابراین یکی از پیشنهادات ما، مبادله مواد اولیه صنایع‌دستی به کشورهای عضو اکو است. 

نامورمطلق گفت: صنایع دستی و صنایع فرهنگی، هویتی اشتغال‌زاست؛ پس همگی باید با سیاست‌های مشترک سعی کنیم گفتمان‌سازی انجام شود و مردم را برای استفاده از صنایع دستی راغب کنیم. فکرمان این است که دولت‌ها در امر مبادلات تجاری دخالتی در این عرصه نداشته باشند، بلکه آن را به نهادهای خصوصی و مردمی واگذار کنند. بنابراین پیشنهادمان این است که شرایطی فراهم شود تا بخش‌خصوصی با هم تعامل کرده و شرکت‌های منطقه‌ای ایجاد کنند. همچنین در نظر داریم نشستی را به همراه مدیران عالی‌رتبه صنایع‌دستی کشورهای عضو اکو داشته باشیم تا به مناسبات گمرکی، تجاری، ساختارسازی و گفتمان‌سازی بپردازیم و اهدافمان را در نشست‌ها محقق کرده و برای اجرایی کردن آن تعامل کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J17Hd6O2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه