مدیریت بازاریابی و فروش

> در بخش مدیریت بازاریابی و فروش مطالب تئوریک و عملی در زمینه موضوعات روز بازاریابی و فروش در دنیا و ایران در قالب‌های خبر، گزارش، مقاله و گفت‌وگو به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
سوپرمارکت ها و دغدغه افزایش فروش

چهارشنبه, 04 اسفند 1395 - 12:45

سوپرمارکت ها و دغدغه افزایش فروش

سوپرمارکت ها و فروشگاه ها هر روز بر سنگینی رقابت خود اضافه می کنند. آینده فروش کالا، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای چیست؟ آیا سوپرمارکت ها جمع می شوند؟ آیا فروشگاه ها به یکه تازی خود ادامه...
تفاوت منحنی پروانه و اثر پروانه ای

چهارشنبه, 04 اسفند 1395 - 12:30

تفاوت منحنی پروانه و اثر پروانه ای

برای توضیح منحنی پروانه ای ابتدا باید مفهوم سازگاری را توضیح دهیم. تصور کنید وارد جکوزی می شوید. ابتدا احساس می کنید آب بسیار داغ است، اما پس از مدتی ماندن در جکوزی دیگر این احساس را ندارید. این به...
نگاهی تحلیلی به فرآیند پیچیده و مهم بازاریابی سیاسی / برند سیاسی، مرواریدِ صدفِ ناشناخته بازاریابی سیاسی

چهارشنبه, 04 اسفند 1395 - 09:50

نگاهی تحلیلی به فرآیند پیچیده و مهم بازاریابی سیاسی / برند سیاسی، مرواریدِ صدفِ ناشناخته بازاریابی سیاسی

بازاریابی یک مفهوم است، مفهومی وسیع و عمیق برای خلق برند تا به واسطه آن سازمان ها و اشخاص بتوانند ارزش ویژه ای خلق کنند و در رقابت و گزینش در جایگاه منحصربه فردی قرار گیرند. برند سازی سیاسی در حقیقت...
6 راه برای وفادارسازی مشتریان

سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 12:30

6 راه برای وفادارسازی مشتریان

این روزها دیگر تمامی مدیران کسب و کار می دانند که حفظ مشتریان فعلی و وفادار سازی ایشان از الزامات پایداری کسب وکار است. در این متن سعی دارم بر مبنای تجربیات سازمان های ایرانی شش راه ساده و تاثیر گذار...
قوانین شکست در کسب و کار بخش هفتم

سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 12:15

قوانین شکست در کسب و کار بخش هفتم

کسب و کار های امروزی با تمرکز بر دانش جهانی، رشد و ارتقا می یابند و براساس معادلات پیچیده حوزه کسب و کار در بازارهای رقابتی برنده یا بازنده می شوند. از آنجایی که طول عمر سازمان ها در دوران کنونی...
دستیاران صوتی تجارت را متحول می کنند

سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 09:40

دستیاران صوتی تجارت را متحول می کنند

انجام خرید و پیشبرد تجارت با استفاده از سامانه های دیجیتالی که از طریق هوش مصنوعی پشتیبانی می شوند، روند جدیدی را به وجود می آورند که دنیای تجارت را متحول می کند. زمانی که در آن کاربران تلفن همراه...
بهبود ارتباط با مشتریان با استفاده از بداهه پردازی

دوشنبه, 02 اسفند 1395 - 12:30

بهبود ارتباط با مشتریان با استفاده از بداهه پردازی

ما در این مطلب در تلاش برای یافتن راه هایی جهت بهبود رابطه خود با مشتریان، بر بداهه پردازی تمرکز می کنیم؛ از نوع همان بداهه پردازان مجنونی که در کلاس های بازیگری، گروه های تئاتر و در برنامه های...
نگاهی به بحث آموزش در بازاریابی / آموزش فروش و بازاریابی در ایران

دوشنبه, 02 اسفند 1395 - 09:40

نگاهی به بحث آموزش در بازاریابی / آموزش فروش و بازاریابی در ایران

در شرایطی که تبلیغات و رسانه ها سهم مهمی در ارتقای نام ها، تخصص ها و فعالیت های گوناگون از جمله اقتصاد دارند، آموزش باکیفیت فروش و بازاریابی را چگونه باید تشخیص داد؟ این یادداشت بدون شک به چالش...
ارزش گذاری مشتریان برای تعیین قیمت

یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 12:30

ارزش گذاری مشتریان برای تعیین قیمت

در استراتژی های قیمت گذاری گاهی اتفاق می افتد که شما مجبور خواهید بود با کاهش قیمت ها، حتی پایین تر از قیمت تمام شده در بازار فعالیت کنید یا در برخی مواقع قیمت های بالاتری نسبت به رقبا انتخاب می کنید...
قوانین شکست در کسب و کار  (بخش ششم)

یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 12:15

قوانین شکست در کسب و کار (بخش ششم)

گاهی بیهوده تلاش می کنیم، گاهی آنقدر مسئله  ساده ای را پیچیده می کنیم و با تمام توان سازمان را در پی ناشناخته ای تا حصول نتیجه ای نامشخص گسیل می سازیم که هیچ حاصلی عاید نمی شود.گاهی سازمان در میدان...
نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت سوم / انتخاب شریک سازمانی

یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 09:30

نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت سوم / انتخاب شریک سازمانی

متدولوژی هرچه که باشد، آیا راهی برای انتخاب تامین کننده مناسب وجود دارد؟ خیلی از شرکت ها هنوز ازCOMPETETIVE BID استفاده می کنند. می توانیم با تامین کنندگانی که رقابتی ترین قیمت را داده اند شروع کنیم و سپس...
بنیان ناسازنماهای مدیریت استراتژیک

شنبه, 30 بهمن 1395 - 12:45

بنیان ناسازنماهای مدیریت استراتژیک

سازمان ها در معنای وسیع کلمه از شالوده های اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت مهم ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان هاست. مدیر، روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در...
حقوق مصرف کننده در خدمات پس از فروش خودروسازها

شنبه, 30 بهمن 1395 - 12:30

حقوق مصرف کننده در خدمات پس از فروش خودروسازها

مصرف کننده در حوزه خدمات پس از فروش در حوزه خودرو دارای حق و حقوقی است. براساس قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان خودرو (مصوب مجلس شورای اسلامی به شماره 49525/526) و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق...
گفت وگوی ویژه «فرصت امروز» با دکتر شهریار شفیعی / برندسازی ضرورت شکل گیری اقتصاد مقاومتی

شنبه, 30 بهمن 1395 - 09:40

گفت وگوی ویژه «فرصت امروز» با دکتر شهریار شفیعی / برندسازی ضرورت شکل گیری اقتصاد مقاومتی

ورود محصولات برندهای خارجی به داخل کشور با خود فرهنگ و ارزش های آن برند و جامعه ای را که در آن واقع شده به همراه می آورد.  این موضوع حاکی از اهمیت بالای برند سازی در دنیای امروز است. برندهای ایرانی...
مارکتینگ خدمات درمانی در ایران

چهارشنبه, 27 بهمن 1395 - 13:00

مارکتینگ خدمات درمانی در ایران

«چرا مراجعه کنندگان من زیاد نمی شوند؟» این سوال یک دندانپزشک بود که به گفته خودش، سه نوبت مطب خود را تغییر داده و گلایه مند بود که چرا در کوچه، خیابان فرعی و خیابان اصلی، برای افزایش مراجعه کنندگانش...
برند در صنعت بانکداری

چهارشنبه, 27 بهمن 1395 - 12:45

برند در صنعت بانکداری

در گذشته ارزش یک سازمان برحسب املاک، دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد، اما اخیراً خبرگان بازاریابی به این نتیجه رسیده اندکه ارزش واقعی سازمان، جایی بیرون از آن، یعنی در...
برند شهری اصفهان / آغازی برای احیای شکوه نصف جهان

چهارشنبه, 27 بهمن 1395 - 09:40

برند شهری اصفهان / آغازی برای احیای شکوه نصف جهان

امروزه شهرها و به ویژه کلانشهرها در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... از جایگاه و قدرت ویژه ای برخوردار شده اند و حتی در بسیاری موارد به جای کشورها به نقش آفرینان اصلی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... تبدیل...
مرگ مولف؛ در ارتباط با مشتری

سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 12:45

مرگ مولف؛ در ارتباط با مشتری

رولان بارت در سال 1968 مقاله کوتاهی را با عنوان «مرگ مولف» به چاپ رساند که سروصدای اندکی کرد اما در سال1977 با ترجمه انگلیسی دوباره به چاپ رسیدو مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و تبدیل به مقاله ای معتبر...
قوانین شکست در کسب و کار بخش پنجم

سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 12:30

قوانین شکست در کسب و کار بخش پنجم

در بخش های قبلی با چهار پر کاربرد و اثربخش آشنا شدیم که می توان گفت هرکدام از آنها به تنهایی می توانند مسیر کسب و کاری را تغییر دهند و یک بیزینس را به تعالی یا زوال هدایت کنند. حال اینکه از کدام یک از...
استراتژی جدید سان استار در راستای نظر سنجی طعم دلخواه از مخاطبان / طعم نظرسنجی برای مخاطبان تنوع طلب

سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 09:30

استراتژی جدید سان استار در راستای نظر سنجی طعم دلخواه از مخاطبان / طعم نظرسنجی برای مخاطبان تنوع طلب

استفاده از نظر مشتری در تولید محصول جدید، یکی از رویکردهایی است که سبب درگیری بیشتر مشتری با برند می شود. اخیرا برند سان استار نیز از این روش در راستای نظر سنجی طعم دلخواه خود از مخاطبان استفاده...
بداهه پردازی چگونه می تواند از ما بازاریابان بهتری بسازد

دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 12:30

بداهه پردازی چگونه می تواند از ما بازاریابان بهتری بسازد

بداهه پردازی دنیای ما را متحول کرده است. بداهه پردازی تنها با تقویت مهارت شما در ایجاد سرگرمی سر و کار ندارد؛ آموزه های حقیقی بداهه پردازی به موضوعی بسیار فراتر از سرگرمی می پردازد. در واقع، بداهه...
برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 09:40

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع...
برنامه رسانه ای و مشکلات دائمی آن

یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 12:45

برنامه رسانه ای و مشکلات دائمی آن

برنامه  ریزی رسانه ای در حقیقت مجموعه ای از پارامترهای تاثیرگذار در یک ارائه تبلیغاتی است که پیام را به خریداران یا کاربران بالقوه و بالفعل محصول یا نام تجاری منتقل می کند. برنامه ریزی رسانه ای...
قوانین شکست در کسب و کار بخش چهارم

یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 12:30

قوانین شکست در کسب و کار بخش چهارم

در این بخش به یکی از مهم ترین قوانین شکست اشاره خواهیم کرد؛ قانونی که موجبات شکست خیلی از سازمان ها را فراهم ساخته و آنها را با عدم رعایت این قانون به ورطه نابودی کشانده و خسارات جبران ناپذیری به...
10ورزشکار پردرآمد دنیا در سال 2016 به انتخاب مجله فوربس / برندهای شخصی پولساز!

یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 09:30

10ورزشکار پردرآمد دنیا در سال 2016 به انتخاب مجله فوربس / برندهای شخصی پولساز!

امسال نیز به مانند سال های گذشته شاهد معرفی پردرآمدترین ورزشکاران جهان بودیم که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم. 1-کریستیانو رونالدو کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو، متولد 5 فوریه سال 1985، در...
سلسله درس های بازاریابی (14) / چرا آمیزه بازاریابی؟

شنبه, 23 بهمن 1395 - 12:30

سلسله درس های بازاریابی (14) / چرا آمیزه بازاریابی؟

وقتی از آمیزه بازاریابی صحبت می کنیم نخستین رکن آن که به نظـرم هسـته آمـیزه بازاریابی اسـت و نقش آرد را در خمـیر بازی می کند و مابقی اجزا به آن اضافه می شوند، محصول است. همه انسان ها و همه سازمان ها...
جشنواره طراحی کارت هدیه بانک سامان زیر ذر ه بین «فرصت امروز» / ایجاد رابطه دوسویه با مخاطب هنرمند

شنبه, 23 بهمن 1395 - 09:30

جشنواره طراحی کارت هدیه بانک سامان زیر ذر ه بین «فرصت امروز» / ایجاد رابطه دوسویه با مخاطب هنرمند

این بار هنرمندان کشور مخاطب یکی از جشنواره های بانکی کشور شدند. بانک سامان در راستای تعامل بیشتر با هنرمندان کشورمان و همچنین بهره مندی از تنوع طرح ها و ایده  های خلاق، نخستین جشنواره طراحی کارت...
[12 3 4 5  >>  

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 700 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >